הגיע לבדיקות דם ולקה בהתקף לב: "האחות הצילה לי את החיים"

ערנותה של עובדת המעבדה של 'מכבי שרותי בריאות' סימון בן זקין-אלבז, תושבת אשדוד, הצילה את חייו של מטופל שלקה באירוע לבבי בכניסה לבדיקת דם במרפאת 'מכבי שרותי בריאות' בגן יבנה. "מזל שהיא הייתה שם איתי", סיפר המטופל שהגיע למרפאה להודות למצילת חייו
 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר, בעיצומו של יום שישי, הגיע מטופל למעבדה בסניף 'מכבי שרותי בריאות' בגן יבנה בשעת בוקר מוקדמת, לצורך בדיקת דם במסגרת מעקב רפואי. לפני הכניסה למעבדה הרגיש לפתע חולשה כללית, כמו גם תחושה של חוסר אויר. הוא ביקש לצאת לשאוף אוויר ובמקביל טען שהוא ממהר מאוד להכנות השבת, וחייב לצאת וכי האוויר שבחוץ בטח ישפר את הרגשתו.

בן זקין-אלבז הבחינה שמשהו אינו כשורה, התעקשה שיישאר ובדיעבד הצילה את חייו. "ראיתי אותו מחכה לבדיקה, הוא קם והתלונן על חוסר אוויר וביקש לצאת, הוא גם הזכיר את השבת שבפתח ושהוא צריך למהר ולהתכונן אליה, אבל הבחנתי שהוא לא נראה טוב", שחזרה השבוע. "הצעתי לו לשבת ולנוח והוא לא רצה, אלא רצה לצאת". עקב השעה המוקדמת, לא היה רופא במרפאה ובאותו שלב נתנה בן זקין- אלבז טיפול ראשוני מתחייב, בדקה מדדים כל הזמן והתכוננה להחייאה במידת הצורך, במקביל הזעיקה בן זקין-אלבז את מד"א למרפאה, תוך שהיא מדברת עם המטופל, מרגיעה אותו ודואגת שיישאר לידה לקבלת טיפול.

גם האחות האחראית במרפאה נטלי גלר הוזעקה למקום, והעניקה למטופל טיפול מיידי באספירין, שהיה ככל הנראה בעיצומו של אירוע לבבי. "הבנתי שאני לא יכולה לתת לו לצאת במצב הזה, ושאני לא עוזבת אותו ככה לפני שמד"א מגיעים, הבנתי שמדובר בהצלת חיים, ולכן פעלתי כך", סיפרה בן זקין אלבז השבוע.

מה גרם לך להבין שזה התקף לב?

"מהתחלה הבנתי, כי היו לו את הסימנים הרפואיים המתאימים לאירוע לבבי. בגלל הכאבים שלו, הוא היה לא שקט, הייתה לו תחושה של חוסר אוויר. נתנו לו אספירין, ומד"א הגיעו במהירות. הדרכתי אותם בדיוק על המקרה, והם פינו אותו לבית החולים אסותא באשדוד".

בן זקין-אלבז עובדת כבר 18 שנה ב 'מכבי שרותי בריאות' , ומתגוררת באשדוד, מבחינתה המעקב והמסירות למטופלים עומדים בראש סדר העדיפויות. גם כאן המקרה לא הסתיים בטיפול, והיא דאגה לבדוק את שלומו של המטופל. כמה שעות לאחר המקרה נוצר הקשר עם המטופל. "דיברנו כמה שעות לאחר מכן, כשהוא היה בבית החולים לאחר צנתור, הוא הודה לי בחום, ושמח שהתעקשתי ולא ויתרתי לו. אני המשכתי לעבוד כרגיל, אבל כשהסיפור נודע, קיבלתי המון תגובות חמות. זו תחושת סיפוק ואני שמחה שזה הסתיים כך".

מי שכמובן שמח לא פחות ממנה הוא המטופל עצמו. ביום שלישי השבוע לאחר ששוחרר מבית החולים, הגיע האיש ,במיוחד למרפאה בכדי להודות לסימון עובדת המעבדה של 'מכבי שרותי בריאות'. "הגעתי לסימון עם כאבים בחזה שנהיו ממש חזקים" סיפר לאחר המפגש המרגש. "ביקשתי ממנה לעשות בדיקת דם כי הייתי בצום, רציתי ללכת אבל היא ממש לא ויתרה לי. בשלב מסוים הרגשתי חוסר אוויר, ביקשתי לצאת ולשאוף אוויר כי חשבתי שזה יחלוף, אבל זה לא קרה. התושייה שלה הייתה מדהימה. היא הרגיעה אותי , מזל שהיא הייתה שם והזמינה לי אמבולנס והבינה שאני בהתקף לב . הגעתי הבוקר לומר לה תודה, לא רוצה לחשוב אפילו מה היה קורה אם היא לא הייתה שם. היא הצילה לי את החיים. ממש כך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן