ארוכה הדרך אל האושר: הוכר כיהודי ויינשא כדת משה וישראל

אחרי ל"ג בעומר יכנסו תחת החופה גריגורי חוטין עולה מבריה"מ לשעבר – מוסקבה ובחירת ליבו אלונה, עולה מאוקראינה. גריגורי המתין זמן רב לבירור יהדותו ובאמצעות אגף שורשים בארגון רבני צוהר שהתנדב למשימה, לאחר שהרבנות לא הכירה ביהדותו. ביוני הקרוב הם יעמדו תחת החופ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גריגורי חוטין עולה מבריה"מ לשעבר ותושב אשדוד נתקל בדרישה מצד הרבנות להכיר ביהדותו ופנה לאגף שורשים בארגון רבני צוהר שהצליחו בתוך 3 חודשים להוכיח את יהדותו. ביום ראשון הקרוב הוא עומד להינשא לבחירת ליבו אלונה גם היא תושבת העיר.

מתברר שאלפי אנשים בישראל המבקשים להתחתן ברבנות נדרשים להוכיח את יהדותם. זה יכול לקרות גם לישראלי, דור רביעי במדינה וגם לעולים ותיקים שחיו בחו"ל ובישראל כיהודים שומרי מסורת. עונת החתונות שנפתחת מייד עם תום ימי ספירת העומר הופכת את העניין לרלוונטי ואקטואלי מתמיד. בראיון נוגע ללב מספר גריגורי על המסע המטלטל, על המתנה מורטת עצבים ועל הנאמנות ששמרו זה לזו לאורך כל הדרך עד לרגע המאושר בחייהם.

הדרך לחתונה של גריגורי (29) עם בחירת לבו אלונה (29) לא היתה סוגה בשושנים. גריגורי עלה לישראל ב-1992 בהיותו בן שנתיים וחצי, עבר ברית מילה, התגייס כלוחם בכיפת ברזל וכשביקש להירשם לנישואין ברבנות התאכזב לשמוע שעליו להוכיח את יהדותו.

כשפנה למשרדי הרבנות בעיר אשדוד, "שם אמרו לי שיש בעיה וחסרים לי מסמכים שמוכיחים שאני יהודי. עניתי להם 'מה זאת אומרת חסרים לי מסמכים. אוטומטית פנינו לשורשים כי ידענו שהרבנות יכולה לעורר בעיות. בכל מקרה נאמר לנו כי בגלל שההורים התחתנו בברית המועצות אצטרך להוכיח את יהדותי בבית הדין הרבני".

IMG 20190522 WA0022

גריגורי הופתע מכך שמפקפקים ביהדותו, "עברתי ברית מילה, שירתי בחוד החנית של צה"ל ואני יהודי מאוד גאה, אז אומרים לי שאני לא יהודי? אלו תחושות שקשה לי לתאר. במהלך החיים שלי כאן ידעתי שיש בירוקרטיה אבל לא האמנתי שיום אחד יפקפקו ביהדותי".

מה הסבירו לך ברבנות?

"אמרו לי שיש תהליכים והפנו אותי לאגף שורשים בארגון רבני צהר – הפועל לבירור יהדות".

משם הוא יצא למסע מרגש ומטלטל עם אגף שורשים, "במשך חודשים ארוכים הפכנו את הארכיונים ומצאנו את המסמכים המעידים שמשפחתי יהודייה. אני היום יכול להבין אנשים שטסים להתחתן בחו"ל. אחרי שאני עובר את מה שאני עובר מול בית הדין הרבני אני יכול להבין אנשים שנשבר להם ומחפשים מסגרות אחרות כדי להתחתן. בשבוע הבא יתקיים דיון בבית הדין הרבני באשדוד ושם אני צפוי לקבל את הבשורה המשמחת שאני יהודי לאחר שהצגנו את כל המסמכים הדרושים ששורשים איתרו. הדיון יתקיים ב 29 לחודש ואני מצפה ומייחל לו כדי להרוג את הספק הזה ולהתקדם סוף סוף לחופה. הדיון הזה מבשר על שלב סופי בתהליך. רק חבל שלקח כל כך הרבה זמן כשהיה אפשר לגמור את זה בכמה שבועות. זה מייצר תחושה מאוד לא נעימה ופוגע במוטיבציה שלי אם גוף רציני ומוסמך מטעם מדינת ישראל מפקפק ביהדותי"

השניים המתינו בקוצר רוח לרגע המאושר בחייהם וביוני הקרוב צפוי גריגורי לעמוד תחת החופה עם בחירת ליבו אלונה ולהתחתן כדת משה וישראל. אורי שכטר ראש אגף שורשים בארגון רבני צוהר – האיש שמקדיש את חייו למענם והופך אבן על אבן על מנת לברר את יהדותם כדי שאלה יוכלו להינשא כדת משה וישראל ולקבל הכרה ביהדותם. "היכולות שפיתחנו" אומר אורי שכטר, העומד בראש אגף 'שורשים' של ארגון רבני צוהר "אכן אפשרו לנו להגיע למקומות נידחים ולפענח מקרים מורכבים ומסובכים. 'שורשים' עוסק, מזה למעלה מעשור, בסיוע להוכחת יהדות, עבור כאלפיים זוגות ישראלים בשנה. אנו מאושרים ושמחים על כך שהצלחנו לאחר מאמצים ממושכים לאתר את המסמכים הדרושים בשביל גריגורי. אני מחכה בקוצר רוח לרגע שבו אראה את גריגורי ואלונה תחת החופה. זה נותן הרגשה נפלאה עם המון סיפוק כשאתה יודע שהמאמצים שלך בסופו של דבר מובילים להקמת בית יהודי ומשפחה ולרגע הכי מאושר בחייהם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן