התחקיר המלא סביב הדחת מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן והקשר שלו עם עו"ד מיכל רוזנבוים

לאחר התחקיר בעיתון "השבוע באשדוד" ו"אשדוד 10" בה נחשף כל הסיפור המלא סביב הליך הדחתו של מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן, והקשר שלו לעו"ד מיכל רוזנבוים, הודיע מספר שעות לאחר פרסום הכתבה  כי הוא פורש מרצונו מחפ"א. כזכור, הדחתו התק לה בדרגים הגבוהים ויצאה לדרך ו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ערב בחירות 2008 לראשות עיריית אשדוד היה מנכ"ל חפ"א אבידן תומך נלהב של ראש העיר הקודם, צבי צילקר ועשה רבות כדי למנוע מש"ס שיתמכו בד"ר יחיאל לסרי. לסרי נבחר למרות פעילותו הנגדית ואבידן התחבר ללסרי ונהיה מקורבו באופן בלתי הגיוני. הוא גם זכה לג'וב חלומי של מנכ"ל חפ"א בניגוד לעובדה, שהיו טובים וראויים ממנו. מאז הוא הצליח "לבגוד" בו פוליטית וכעת הוא מועמד לפיטורין וכל הכביסה המלוכלכת על התנהלותו בחפ"א יוצאת החוצה. על רקע פרסום שמה של עו"ד מיכל רוזנבוים, שמועמדותה נפסלה למבקרת המדינה על ידי ראש הממשלה נזכרנו מהיכן היא מוכרת. עו"ד רוזנבוים עורכת הדין החיצונית של חפ"א מקורבת מאוד לאבידן כתבה את אותה חוות דעת חמורה נגד כצנלסון ולסרי, שהואשמו בחשד לביצוע עבירה פלילית ושוחד בחירות בפרשת הדחתם של אבידן ויו"ר חפ"א ולדימיר גרשוב. חוות דעתה נסתרה לחלוטין על ידי מנכ"ל העירייה וגרשוב כזכור הודח ואבידן הודיע כי בכוונתו לפרוש

השבוע זה צף כשהתפרסם שעו"ד מיכל רוזנבוים שהייתה מיועדת להיות מבקרת המדינה הזכירה את מה שקרה בפשרת הדחת גרשוב ואבידן מחפ"א. אותה רוזנבוים המשתכרת חודשית באלפי שקלים מחפ"א כיועצת, הייתה כוכבת השבוע שהייתה מועמדת של ראש הממשלה ובדקה ה=90 הוא הסיר את תמיכתו טענה בחוות דעת שהוזמנה על ידי יו"ר חפ"א לשעבר ולדימיר גרשוב והמנכ"ל יהודה אבידן, שהחלפתו של גרשוב בחבר מועצה אחר כדי שזה ידיח את אבידן היא איננה חוקית ויש חשש למעשה לא חוקי ולעבירות פליליות. הדעת הזו הונחה בפתח ישיבת מועצה לפני כחודשיים, בה העלה יו"ר אשדוד ביתנו, סניה כצנלסון את ההצעה להחליף מסיעתו את גרשוב בחבר מועצה אחד מסיעתו, עו"ד חנוך דרך. המטרה שעו"ד דרך יבצע את החלפתו של אבידן, שהתבקש על ידי כצנלסון לפרוש מתפקידו.

גרשוב ואבידן

חוות הדעת הייתה חמורה מאוד, ואת הכבוד של העירייה על רק חוות הדעת הזו של עו"ד רוזנבוים הציל מנכ״ל העיריה אילן בן עדי שנחשב ״בולדוזר״ ואם יש הצלחות של ביצוע פרויקטים בעיר, ניתן לזקוף לזכותו. חלוקת העבודה שלו מול ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי היא כזו: לסרי בעל החזון, הוגה הרעיונות ובן עדי מוציא לפועל. בלי הרבה רעש וצלצולים. מתרחק מתקשרות כמו מאש ואת כל הקרדיט הוא מפנה ללסרי. השניים צועדים ביחד מזה 15 שנה. בן עדי נתפס כסגפן. לא תראו אותו במסעדות יוקרה, ולא חובב נסיעות לחו״ל. התחביב שלו לגלוש בים, בשעות הפנויות שלו.לימים לסרי נבחר כראש העיריה והוא קידם אותו לתפקיד מנכ״ל העיריה. למעשה, בן עדי הוא יד ימינו של לסרי, שעושה לו את ״העבודה השחורה״ ומבצע את המדיניות של לסרי בנאמנות אין קץ.

בן עדי שהכניס סדר בעבודת העיריה שם את עיניו גם בחברות העירוניות כמו החברה לתיירות, חפ״א ועוד. החברות העירוניות כמו בכל הארץ הם ״המכבסה״ לג׳ובים, אין עליהם כללים ונהלים כמו בעיריה. הוא החליט להתערב, לאחר שקיבל דוחות קשים ביותר, זה לא היה מהיום למחר זה נמשך כמה שנים. הוא מודע שיש מנכ״לים בחברות האלה שקשה להזיז אותם בגלל ״קשריהם״. אבל בן עדי בדרכו שלו החליט לשים קץ לדבר הזה, תחילה נאלץ מנכ״ל ״חופית״ אדי בן ליש ״שהתפוטר״, הרבה בזכות החלטותיו הנכונות של בן עדי. בידי אילן בן עדי היו תלונות קשות מאוד על אדי בן ליש, שמשום מה החליטו לא לנקוט בצעדים יותר חריפים ומשמעותיים נגדו.

בחזרה לחוות הדעת של עו"ד רוזנבויים שהוציאה את בן עדי משלוותו וחשף את מה שהוא יודע על הנעשה בחפ"א בתקופת כהונת גרשוב ואבידן. וכך כתבה בחוות הדעת: "פיטורי אבידן והדחתו של גרשוב הינם שוחד בחירות ועבירה פלילית חמורה וכי מדובר בשוחד בחירות לכאורה". בחוות הדעת שלה על שתי פגישות שזימן כצנלסון ביום 9.1.19 תחילה עם גרשוב בה "דרש ממנו לפתוח בהליכי פיטורים של אבידן. זאת על מנת שיתאפשר לו למנות אדם אחר מטעמו לתפקיד המנכ"ל". עורכת הדין מציינת כי "כצנלסון טען כי במסגרת ההסכם הקואליציוני עליו חתם ראש העירייה לסרי התחייב להעניק לו שיקול דעת מוחלט באשר לזהות הגורמים שיעמדו בראש הגופים עליהם. הוא ממונה לרבות חפ"א כך שהמהלך מבוצע על דעת ראש העירייה"

מיכל רוזנבוים

עו"ד רוזנבוים

בחוות הדעת שלה כותבת עו"ד רוזנבוים כי מדובר בניסיון לא חוקי לפטר את אבידן: "מסיבות פוליטיות הנגועות בשיקולים זרים על בסיס הבטחות קואליציוניות בהם הובטח לכאורה מינוי אסור ועשוי להוות שוחד בחירות. ואני ממליצה לחברי הדירקטוריון של חפ"א להימנע מכל פעולה שתחשב ככזו שמשתפת פעולה עם מעשים שאינם כדין. פיטוריי המנכ"ל אבידן צריכים להיעשות משיקולים עניינים".

עו"ד רוזנבוים שיגרה במקביל מכתב גם ליועץ המשפטי לעירייה רוני עמיר ובו היא מזהירה שמדובר בפיטורין פוליטיים. "ניסיון כזה" היא כותבת לעו"ד עמיר. "יהווה מהלך בניגוד לדין ויהווה עבירה פלילית לכאורה של שוחד בחירות ועשוי להטיל חיוב אישי על מי שאישר את הפיטורין ומהווה הפרת חובת אמונים מחובת זהירות". עוד כותבת עו"ד רוזנבוים ליועץ המשפטי לעירייה: "ככל שהעובדות נכונות ונכרת דיל פוליטי הנוגע לפיטורי אבידן ומינוי אדם אחר במקומו על ידי כצנלסון הרי שמדובר בעבירה פלילית שעניינה שוחד בחירות" .

בן עדי יצא חוצץ כנגד אותה חוות דעת וסתר אותה כמעט במלואה. בהתייחסו לחוות הדעת המשפטית שהופצה לחברי הדירקטוריון וחברי המועצה של עו"ד מיכל רוזנבויים אמר בן עדי: “כולה נסמכת על שמועות, אין פה כלום. לא מדברים איתי, לא מדברים עם שמעון כצנלסון, לא מדברים עם הדירקטורים המכהנים, מה באמת חושבים על תפקודו של מנכ"ל חפ"א? מסתפקים בקבלת התייחסות בע"פ ממר גרשוב, וכפי שהדברים נראים די היה בדבריו של מר גרשוב. ואין צורך שום עימות ואין צורך בראיות. האם יעלה על הדעת שבדבריו של אדם אחד שחלק מדבריו הם על פי השמועה. זו חוות דעת משפטית שכל כולה ניסיון להלך אימים על ראש העיר, על חברי מועצת העיר ודירקטוריון חפ"א, מעבר לעובדה שיש פה שימוש לרעה במשאבי החברה בידי שניים, זה לא תפקיד של יועמ"ש בחברה עירונית להילחם בעיריית אשדוד. אנחנו הבעלים שלכם, האחד היה אמור להיות הערב מוזז מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון בהחלטת ראש הסיעה שלו. בכלל זה לא עניין שלנו, והשני יודע שהוא בדרך לתת את הדין וחשבון על התנהלות ותפקוד לקוי . אז הם חוברים יחד, בכדי לסכל מהלך לגיטימי שככל שיצא לפועל, הוא יצא לפועל בעולם הפוליטי ככל שהדברים נוגעים למר גרשוב ומסיבות ענייניות ומקצועיות בלבד ככל שהדברים נוגעים למר אבידן. חוות הדעת מחזיקה 25 עמודים שכולם מחוונים לכיוונים חמורים עד שוחד פוליטי כשאפילו כותבת חוות הדעת מודה ומסייגת כשכל שהדברים שנמסרו לנו הם נכונים ומה אם הם לא נכונים. מה בדיוק נעשה בחוות דעת הזו ובעצמה אומרת עורכת חוות הדעת שאין לה בדל ראיה לטענה הנמוכה והבזויה הזו , שכל כולה הטלת רפש וניסיון להטיל אימים על חברי המועצה. לסיכום, חוות הדעת הזאת שמסתמכת על שמועות ואמירות פוליטיות של איש אחד אינה מחזיקה מים ואינה רלוונטית. חברה כלכלית עירונית אינה חברה עסקית פרטית במובן הזה שהיו"ר שלה והמנכ"ל שלה יכולים לעשות בה כרצונם, מדובר בחברה של העירייה ובחובת הנאמנות של החברה, ונושא המשרה שלה לעירייה ובמקרה הזה נראה שאנו עוסקים בזה יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל חברה שהשתבשו אצלם היוצרות הסדר הנכון וחובת הנאמנות ולזה אני בוודאי כמנכ"ל העירייה לא ייתן יד".

ההתקפה של בן עדי בישיבת מועצה נגד יהודה אבידן וגרשוב הייתה דרמטית וסימנה בעצם את היחס החדש של ראש העיר למי שהיה בן טיפוחיו. אבידן כזכור מונה כמנכ״ל חפ״א לאחר דיונים משפטיים קשים. המינוי היה בעייתי, שגרר עתירות לבתי המשפט, השעיות, הדחות, בטענה שזה היה מינוי פוליטי, מאחר והיו מועמדים רבים מוכשרים יותר ממנו. לסרי שתמך במינוי שלו חש את ה"בגידה" הפוליטית של אבידן עוד במערכת הבחירות כשהוא ניסה לחפש כמגדו מועמד לראשות העיר. לסרי שנשכב על הגדר בשבילו למרות כל הקשייים המשפטיים שהיו לאבידן לקבל את התפקיד הבין במי מדובר והקש ששבר את גב הגמל היה בהחלט אותה חוות דעת שמומנה מכספי חפ"א כנגד העירייה ובראש לסרי.

בן עדי אילן

בן עדי. סתר את חוות הדעת של עו"ד רוזנבוים

הכרזת המלחמה על אבידן הייתה עוצמתית. בן עדי באותה ישיבה פשוט "שחט" את אבידן ותיאר את מה שנעשה שם: "אותה תחנת מעבר (באחריות חפ"א) חוזרת לשולחן הטיפולים של גזבר העירייה בשנה האחרונה כי נראה שמישהו החליט הפעם, תסלחו לי על הביטוי להשתין מן המקפצה. במשך תקופה ארוכה כמות הפסולת שיוצאת מתחנת המעבר היא משמעותית, גבוהה מכמות הפסולת, שנכנסת לתחנת המעבר, כאילו לפסולת יש יכולת התרבות ברגע שהיא נכנסת בשערי תחנת המעבר שלנו. מדובר בפערים לאורך תקופה ארוכה של מיליוני שקלים שהעירייה הפסידה ואם העירייה הפסידה את מיליוני השקלים שואל גזבר העירייה: אם כך מי הרוויח את מיליוני השקלים האלה?. הנושא נמצא כיום בבדיקה לאחר שמנכ"ל חפ"א בחוצפה בל תתואר, סרב לספק מידע ונתונים לעירייה חרף עשרות תזכורות, חרף עשרות בקשות ולא אגיד דבר מעבר לכך עכשיו, כי הנושא כרגע בבדיקה של גזבר העיריה ואם יידרש בדיקה מעמיקה, אני מודיע פה, נעשה אותה".

אבידן אפשר לומר זכה ביחס העויין של לסרי ביושר. הוא נהנה בתקופה ההיא מתמיכתו הבלתי מסוייגת של לסרי, שהוזהר שהאיש הפכפך, כמי שמחליף נאמנויות כמו גרביים ואשף ב"בגידות פוליטיות" , תחילה היה נאמן לאריה דרעי, אח״כ חבר לאלי ישי, חזר לדרעי וחזור חלילה. לסרי, יש להזכיר היה מודע מאוד בשנת 2008 במערכת הבחירות, שאבידן תמך תחילה בצבי צילקר לראשות העיריה. חודשים אחדים לפני הבחירות הסתובב בלשכתו כמו טווס. הוא ניסה למנוע תמיכתו של אלי ישי בלסרי, ניסה לשכנע את הרב יקותיאל אבוחצירא להמשיך לתמוך בצילקר ועשה הכל כדי למנוע בחירתו של לסרי.

רק לאחר שמועצת התורה בראשות הרב עובדיה יוסף, החליטו, בסיוע עמרם כנפו יו"ר ש"ס באשדוד לשעבר, לתמוך בלסרי, באין ברירה עבר אבידן לתמוך בלסרי. אגב, לתמיכתו הפוליטית אין לה שום משקל והשפעה, ההוכחה לכך בבחירות האחרונות לעירייה, הוא לא היה פעיל באשדוד, עזר לאחיו בעיר פתח תקווה, ואבי אמסלם זכה בשישה מנדטים. כבר בתחילת מערכת הבחירות, היה בין המריצים את אריה ללוש לראשות העיריה. הוא קיווה שלסרי לא ייבחר, וכמובן בן עדי לא ימשיך לשמש כמנכ״ל העיריה.

יחיאל לסרי

לסרי. איבד אמון באבידן

לסרי ומנכ״ל העיריה שהיו מודעים לחתרנותו ״בשידור חי״ שקלו כבר בקיץ לפני הבחירות לפטר אותו, בסוף החליטו לדחות את פיטוריו אחרי הבחירות. אבידן שהיה מודע שסופו בחברת חפ״א מתקרב ניסה לפגוע במנכ״ל העיריה שמוכר כאיש הוגן וישר.

אבידן חשב שעו״ד מיכל רוזנבוים במימון חפ״א (חברת בת של העיריה) תתן חוות דעת שאין שום סיבה להדיח את גרשוב הממונה על חפ״א ובעקבות כך להקשות על פיטוריו של אבידן. עו"ד רוזנבוים היא לא שופטת ולא בעלת תפקיד בכיר, היא עורכת דין מקושרת מאוד לחרדים, ומספקת חוות דעת למי שמזמין ומשלם, במקרה זה חפ״א שילמה אלפי שקלים על דו״ח שהוא נגד העיריה.

כעת עם ההחלטה האישית של אבידן פרוש מרצונו היא החלטה נבונה מצידו כי הכוונה להדיחו התקבלה ויצאה לדרך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן