לזכרו של ניר יה: תחרות כשרונות בתחום המדעים במקיף ח'

במקיף ח' נערכה תחרות בשם ביצופיאדה' שמתקיימת כל שנה בין סטודנטים בטכניון לזכר סטודנט ניר יה שהגה אותה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרעיון עלה בסוף שנה שעברה ומנהל ביהס צוריאל דביר כחלק ממטרת העל של ביהס של הגשמת חלומות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים החליט לתמוך ולקדם יום שיא שגם יתן ביטוי למגוון כישרונות בקרב תלמידי ביהס וגם יעודד את התלמידים לאהוב ללמוד מדעים. את התחרות הוביל צוות מדעים כשהרעיון הוא לבנות מתקן שבתוכו ביצה. המתקן נזרק מגובה רב והאתגר הוא להשאיר את הביצה שלמה מבלי שתשבר ותסדק. בכדי לעמוד באתגר היה על התלמידים להשתמש במה שלמדו בכיתה על תהליך תיכון, חומרים וכוחות בדרך חוויתית בשילוב יצירתיות ועבודת צוות .

התלמידים ליוו את התהליך ביצירת קליפ שתיעד את הכנת המתקן והתלבטויות שליוו את קבלת ההחלטות. הקליפים שודרו בלובי ביהס והועלו לפייסבוק ולאינסטגרם של ביהס.

התחרות נערכה בשני שלבים

בשלב הראשון המתקנים נזרקו מגג ביהס מגובה של כ-8 מטרים את השלב הזה צלחו 32 קבוצות מתוך 52. קבוצות אלו עלו לשלב הבא שהיה מאתגר יותר ובו הוכנס מנוף לביהס והמתקנים הושלכו הפעם מ-20 מטר

למרבה ההפתעה נרשמה הצלחה גדולה כש-18 קבוצות הצליחו לעמוד באתגר. היופי בתחרות מסוג זה הוא שתלמידים שהתקשו בלימודי מדעים בדרך הפרונטלית המסורתית קיבלו הזדמנות לתת מעצמם לחוות תחושת הצלחה ולהתבלט באופן שריגש מאוד את צוות המורים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן