גלבר ללסרי: "חשש כבד שכביש הרצל באשדוד יהפוך לכביש דמים כמו בפתח תקווה"

פרויקט התחבורה הציבורית באשדוד שוב בכותרות. חברת מועצת העיר, הלן גלבר בהצעה לסדר היום מבקשת לדון על כביש הרצל, הכביש המרכזי בו עובר הפרוייקט. לדבריה: "אנו עדים לתאונות דרכים קשות ורבות ברחובות העיר ובעיקר ברחוב הרצל. (יש להתחשב בעובדה שישנן תאונות שלא מדו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדברי  גלבר במכתב לסדר יום ששלחה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי "מההצעה שהעירייה הגישה לקול קורא לבחירת רשות מקומית שתשמש כעיר מודל למערכת תחבורה בר קיימא עולה כי ברחוב הרצל הנת"צ מתוכנן להיות במרכז הכביש. מדובר בשינוי מהותי ולתושבים יהיה קשה להתרגל ולשנות תפיסה זו."

"כיום כשחוצים כביש חובה להביט לשני הצדדים לפני החצייה . בתכנון, המיועד ברחוב הרצל, נתיב התחבורה הציבורית נסלל באמצע הכביש ולכן לאחר שחוצים נתיב אחד, יש לחצות שוב 2 נתיבים נוספים . במצב כזה כל הולכי רגל צריך לחצות מספר נתיבים דבר שמהווה סיכון חיי אדם".

ש. מה את מציעה לסדר יום במועצת העיר?

"אני מציעה, על מנת למנוע תאונות דרכים בין כלי רכב להולכי רגל לפעול לשינוי נתיב העדיפות לתחבורה הציבורית, ישנם מספר הצעות , אחת מהן היא שהתחבורה הציבורית תנוע בנתיבים הצדדיים ולא באמצע הכביש כפי שמתוכנן כיום. אם התחבורה הציבורית תנוע בנתיבים הצמודים למדרכה, להולכי הרגל תהיה גישה ישירה לתחבורה הציבורית מהמדרכות ובכך יצומצמו הסיכונים לתאונות הדרכים ויחסכו פציעות וחיי אדם . מציעה לדון בנושא על מנת למצוא פתרונות יצירתיים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם"

לדבר גלבר בעיריית פתח תקווה היה קיים בעבר נתיב תחבורה ציבורית במרכז הכביש שהוביל לתאונות רבות וקשות ואף הגדירו את הכביש ככביש הדמים – לאור התאונות הקשות בהן נהרגו 12 בני אדם הוחלט על סגירת הכביש. אשמח לדעת האם עמדה בפניי העירייה חוות דעת מקצועית, כמו גם, האם נעשה דיון להשלכות ולסכנת החיים הכרוכה בסלילת הנת"צ במרכז הכביש, בטרם הוגשה ההצעה למשרד התחבורה ? במידה וכן אשמח לקבל, בטרם ישיבת המועצה, את חוות הדעת כמו גם את פרוטוקול הדיון. לאור התאונות החוזרות ונשנות בתקופה האחרונה והחשש כי כביש הרצל יהפוך, כשיפתח, לכביש הדמים של אשדוד בדומה לפתח תקווה – אבקש להביא את הנושא לסדר יום לדון ולמצוא פתרונות יצירתיים שימנעו פגיעה בחיי אדם ויפה שעה אחת קודם".

יצויין כי הפרויקט הגיע גם לשולחנו של מבקר המדינה לאור תלונתה של גלבר במהלך שנת 2017. " הפרויקט נולד בחטא , בזיוף פרוטוקולים, בהטעיית חברי מועצה, בהטעיית ועדת המכרזים, בתפירת מכרזים לכאורה ללא קבלת החלטת מועצת העיר לשינוי כבישים ונתיבים בעיר" כתבה אז גלבר למבקר המדינה. "יעוד התקציב אינו למטרתו המקורית המהותית, הגדלת התקציב (עד כתיבת מכתבי זה לא ידוע מה בסופו של דבר התקציב שתוקצב לפרויקט ובמילא לא ידוע מי הגורם (ראש העיר או משרד התחבורה) מציג נתוני אמת ואם בכלל?) מכספי הציבור הופנו למטרות שונות שמטרתם העיקרית הכנת התשתיות לפרויקטים המתגבשים והטבות ליזמים על ידי הקלות על חשבון הציבור ועל חשבון מהות הפרויקט ברובעים הוותיקים מעוטי היכולת. אדגיש כי תקן החניה על פי חוק תכנון ובניה הינו 1.5 ליחידת דיור מכאן שעיריית אשדוד הורידה את תקני החניה שלא על פי דין" .

במכתבה אז ביקשה גלבר : "לאור החשדות החמורות המעלות במכתבי זה לפתוח בחקירה. אשמח להגיע ולהציג בפניכם ראיות ונתונים נוספים במידת הצורך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן