היולדת נפגעה במהלך הלידה בברזילי: תקבל פיצוי של מיליון ו-800 אלף שקלים

תושבת אשדוד בת 40 מאזור אשדוד ילדה את בנה הראשון בבית חולים 'ברזילי' באשקלון ומאז איבדה את השליטה על הסוגרים והפכה לנכה .  הפיצוי: מיליון ו-800 אלף ₪ ממשרד הבריאות והביטוח הלאומי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה עולה כי היולדת אושפזה בשנת 2012 בשבוע ה-30 להריונה עם צירי לידה ולאחר 8.5 שעות נולד בבית חולים ברזילי ילד בריא, אך במהלך הלידה נגרם קרע משמעותי בנרתיק. חודשיים לאחר שרופא נשים תפר את הקרע בחדר הלידה – ולא כמקובל בחדר ניתוח- האשה החלה להתלונן על אי שליטה בגזים ובסוגרים. שנתיים לאחר הלידה נעשה ניסיון ניתוחי לתקן את הקרע, הפעם בבית חולים שערי צדק, אך הניתוח לא צלח.

האישה טענה באמצעות בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג העוסק בנזקי גוף, כי צוות בית חולים ברזילי נהג ברשלנות וגרם לנזק בלתי הפיך. לטענתה משרד הבריאות לא פיקח על הצוות הרפואי של בית החולים שביצע הלידה באמצעים לא מקובלים ולא דאג להגן על הנרתיק. בנוסף, הצוות לא אבחן בצורה נכונה את גודל הקרע ולא ביצע שחזור מיידי של פי הטבעת.

פרופ' מומחה במיילדות וגניקולוגיה וד"ר מומחה לכירורגיה, קבעו בין היתר בחוות דעתם מטעם התביעה כי הקרע לא טופל בצורה נכונה ומיומנת וכי הטיפול הכושל גרם לכך שבעתיד בכל לידה היא תצטרך לעבור ניתוח קיסרי. מומחה לפסיכיאטריה קבע בין היתר בחוות דעתו, כי בעקבות הנזק נפגעה איכות חייה, האם סובלת מנדודי שינה וסיוטים ומסתגרת בביתה. עולמה החברתי הצטמצם ואף אינה מגיעה לאירועים משפחתיים כי אינה שולטת על הגזים. המוסד לביטוח לאומי קבעה לה דרגת נכות בשיעור של כ-40 אחוזים לצמיתות.

עד ללידה האם עבדה כמנהלת מחלקת שירות לקוחות וכתוצאה מהנזק נאלצה להפסיק לעבוד.

בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג תבע בבית המשפט לפסוק לה פיצויים בגין הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים, הוצאות רפואיות, הגדלת סיכונה להביא ילדים לעולם, עזרה סיעודית ופיצוי עונשי במטרה להרתיע הצוות הרפואי בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

משרד הבריאות טען בין היתר בכתב ההגנה, כי היולדת קיבלה טיפול מקצועי ומיומן בהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת וכי השתלשלות האירועים הייתה בלתי נמנעת.

בשבוע שעבר נחתם הסכם פשרה לפיו משרד הבריאות ישלם לאשה פיצוי בסך 800 אלף ₪. זאת בנוסף לגמלאות מהביטוח הלאומי עקב הנכות שנגרמה לה במהלך הלידה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן