הקצינה שכבשה את המסך בטקס המשואות

סג"מ יולי זיו מאשדוד כבשה בגיל צעיר את עולם הדוגמנות, התגייסה לצה"ל לחיל הים, ומשרתת כקצינת איתור וגיוס. יולי כבשה את המסך בטקס המשואות ומספרת על השירות הצבאי, ועל ההחלטה לעזוב את הדוגמנות. "הבנתי שאי אפשר את שני הדברים במקביל" * ועל החזרות המפרכות לטקס:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אם גם אתם ניסיתם לזכור מהיכן מוכרת לכם הקצינה היפה של חיל הים, שעמדה לצד משיאי המשואות בטקס יום העצמאות, אז לא טעיתם זו סג"מ יולי זיו. זיו נכנסה בגיל צעיר לעולם הדוגמנות והפכה ככוכבת התוכנית, "פושרז" ביחד עם אביה החורג. תוכנית בה משתתפים צעירים והורים הדוחפים את הילד להיות מפורסם. יולי, הפכה בגיל צעיר לדוגמנית מצליחה. בתוכנית היא תועדה עובדת קשה כדי להצליח בעולם הדוגמנות. העבודה הקשה, כמו היופי והקסם האישי שלה השתלמו ובין היתר נכללה ברשימת "100 הנשים המדהימות ביותר באינסטגרם הישראלי", ובנוסף כאחת מעשרת הבנות המשפיעות ביותר.

יולי נולדה וגדלה באשדוד, בת בכורה, יש לה עוד 3 אחים. היא רקדה במשך שנים בחוג בהדרכתה של הכוריאוגרפית דנה בקרמן-אביבי. "למדתי בסטודיו שלה 11 שנים, והשתתפתי בהופעות ומחזמר. מאוד נהניתי”.

ואיך הגעת לדוגמנות?

"בגדול לא נכנסתי לדוגמנות. בעיקרון רציתי ללמוד משחק, שם המליצו עליי והתחלתי לדגמן”.

במקביל לעולם הדוגמנות היא סיימה בגרות עיונית במקיף ח' ברובע י"ג עם הרחבה בגיאוגרפיה ומשפטים. "סיימתי בהצטיינות לימודית וחברתית, שזה אחד הסיפוקים היותר גדולים שקיבלתי מעבודה קשה”.

בסיום לימודיה היא התגייסה, עלתה על המדים הלבנים והתגייסה לחיל הים. "עד הגיוס הייתי חצי שנה ודיגמנתי. התגייסתי לחיל הים באשדוד כפקידה. בהתחלה עוד שילבתי את השירות עם הדוגמנות כשיכולתי "

אז מה קרה?

"לאט לאט הבנתי שאני לא אסיים את השרות שלי שנתיים בלי תרומה צבאית, גם בהרגשה שלי וגם בפועל באמת, ולקחתי על עצמי יותר תפקידים והבנתי שמהדרך הזאת אני יוצאת מאוד מסופקת ככה אני בחיים בכללי".

אז יצאת לקורס קצינים?

"כן יצאתי לקורס קצינים ושם הבנתי שאני צריכה לבחור או זה או זה, ובלב שלם לגמרי שמתי את זה בצד והתחלתי דף חדש".

עכשיו את יכולה לספר לי קצת על התפקיד שלך ?

"בטח. אני קצינת איתור וגיוס, שזה עבודה מול מלש"בים, (הכוונה למועמדים לשירות בצה"ל- ע.ב.). כרגע אני משרתת בתל-השומר יש לנו ביתן קטן ליד הבקו"ם שהוא אחראי על כל גיוס של מלש"בים מהרגע שיוצא צו ראשון עד הרגע שהוא שייך לצבא ומתגייס. אני אחראית על כל האיתור שלהם המקדים לתומכי לחימה. כמו כן, אחראית על שיבוץ בכל המערך של תומכי לחימה בחיל הים. מדובר בתפקידים שהם לא לחימה עד הרגע שהם עולים לאוטובוס והולכים לטירונות. מעבר לזה אני אחראית על עידוד גיוס של כל התפקידים בחיל הים גם של לוחמים גם חובלים שייטת 13. זה תפקיד מאתגר, כי חשוב לא לפספס אף אחד. יש אלפים של שמות ותעודות זהות, וצריך להבין שכל החלטה קטנה הכי קטנה יכולה להשפיע על שרות של בן אדם. אני אוהבת את התפקיד שלי מאוד ואת האנשים שאני איתם״, היא מספרת בגאווה רבה ומדגישה שגם כששירתה כפקידה בחיל הים באשדוד, תמיד עודדה מתגייסים לשרת בחיל הים. וענתה על שאלות של צעירים שפנו אליה.

היא משרתת בקבע והשחרור שלה צפוי במרץ 2020, אך היא לא פוסלת אפשרות שתמשיך בקריירה צבאית, כמו לא פוסלת אפשרות לצאת ללימודים או לחזור למסלול הדוגמנות. "כרגע אני פה בתפקיד וטוב לי, אני מאמינה במה שאני עושה ואוהבת את השירות".

היא עדיין פעילה באינסטגרם, יש לה כ- 50,000 עוקבים שנהנים לראות תמונות שהיא מעלה במדים הלבנים, תמונות עם האחים או עם החבר הצמוד. לדבריה, הוריה תומכים בה בכל מה שהיא תבחר. כולל אביה איתו יש לה יחסים טובים. מנערה ודוגמנית מצליחה היא הפכה לקצינה מורעלת על הצבא וכשאומרים עליה שהיא הפנים היפות של חיל הים, הכוונה גם מבחינה ערכית.

איך הגעת לטקס המשואות?

"בגדול לטקס זה מתחיל כפקודה שמפקדי הטקס מעבירים לכל החילות וכל חייל צריך להעביר איקס של חיילים , קצינים ונגדים , אני אחת ההפתעות שהגיעה מנובמבר אנחנו במיונים , הליכות וחזרות, ובמרץ מתחילים בפועל ההכנות לטקס עם כל אלו שנבחרו .אז אני התחלתי את המיונים בנובמבר בקריה ובמרץ כבר הופענו בירושלים וזהו בגדול. זו הייתה ההתחלה בכל התקופה המדהימה הזאת" .

9579579759575

ואיך היתה ההרגשה להיות בטקס?

"עילאית, מדהימה תחושה של כבוד, טקס מדהים, כל האנשים שהיו שם היו אנשים טובים".

אגב משיאי המשואות, יצא לך לפגוש אשדודית אחרת ד"ר אוליאל ?

"בטח יצא לי לשבת איתה, יצא לי לשבת עם כל אחת מהם , הודיה מדהימה, אישה קסומה , אין עוד הרבה אנשים כאלה" .

בעצם אתן משדרות את אותו מסר שאפשר למרות הכל מה שרוצים?

"הכל עניין של החלטה, של רגע וכוח רצון."

עוד מישהו ממשיאי המשואות שיצא לך להכיר, לפגוש?

"האמת שישבתי עם גיל שלמה ישבתי עם שלושת האימהות של החטופים, עם פוליקר".

יש לך את מסר לצעירים וצעירות לפני גיוס ?

"אני חושבת שהרבה צעירים של היום, חלק מהם יש להם חלום גדול שהם רוצים משהו ספציפי ונלחמים על זה. לא מוכנים למשהו אחר. ויש כאלה שזורמים אני חושבת באמת שבסופו של דבר שכולם צריכים להגיע לשירות שלהם עם ראש פתוח. לא לפסול מראש. בבקו"ם ואפילו אם לא קיבלת את התפקיד שרצית אם באת לשרת בראש פתוח תקבל את מה שקיבלת ותלך בראש פתוח, להגיע פחות עם מה הצבא יעשה עבורי ויותר עם מה אני יכול לעשות למען המדינה והצבא?. השירות בצבא, באמת חוויתי: מכירים אנשים, אם לא תהיו יותר מדי מוחצנים אתם תיהנו מהשירות שלכם. וללמוד לפני , ולקרוא על התפקידים שמוצעים לכם. הרשת מלאה באינפורמציה ובכל מה שצריך, אנחנו עובדים מאוד קשה בחיל הים, באתר של צה"ל להנגיש את צה"ל כמה שיותר. אז לנצל את זה. ובאמת לבוא לשרות באמת עם נכונות. תמיד אפשר להתקדם. אני התגייסתי בתור פקידה באשדוד, תרמתי במשבצת שלי ואח"כ התפתחתי למקומות אחרים. יש כל כך הרבה אפשרויות קידום. יש לך רצון ותדע שהשמיים הם הגבול. ככה אני מאמינה".

את רואה אותך ממשיכה בקבע עושה קריירה צבאית ?

"אני אגיד לך, אני רואה את עצמי בכל מקום שעושה לי טוב. כרגע אני מאוד נהנית מהתפקיד שלי , מאוד נהנית מהאנשים שסביבי ואני לא יכולה לדעת בדיוק מה יהיה , אבל כרגע מאוד טוב לי במקום שאני נמצאת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן