סערת בחינות המיצ"ב: גם באשדוד קוראים להחרים את הבחינות

יו"ר ועד ההורים העירונית בלה רובין וסגני הוועד מאיר וזאנה ומשה מואלם קוראים להורים באשדוד להצטרף למחאה הארצית ולא לשלוח את ילדיהם למבחני המיצ"ב 
 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מחאת ההורים נגד בחינות המיצ"ב עולה מדרגה. לקראת הבחינה באנגלית שנועדה להיערך ביום שלישי 14.5.19, יצא פורום ועדי ההורים היישוביים להורים להחרים את המיצב ולא לשלוח את הילדים לכיתה בשעת המבחן.

במכתב עליו חתום עו"ד אייל בן יהודה באום, יו"ר העמותה נכתב:: "הנהגת ההורים הארצית הביעה בעבר עמדה ברורה לפיה המיצ"ב במתכונתו הנוכחית- דינו ביטול. המיצ"ב הפך מכלי לבחינת הישגי הלומדים ותחושת המוגנות שלהם, למדד מעוות ומסולף, השואב את מרב המשאבים הבית ספריים, מנקז את מלוא תשומת הלב הפדגוגית וגורם לתסכול רב בקרב התלמידים, צוותי החינוך, כמו גם בקרב הורים רבים".

בהמשך נכתב כי ההורים סבורים כי ראוי ונכון לקיים מדידה ובקרה של ההישגים הלימודיים אך מדגישים כי לא במתכונת הנוכחית וכי יש למצוא כלים חדשים במקום הקיימים: "לאחרונה נודע לנו כי הוועדה המקצועית שתבחן את הנושא- אותה וועדה בדיוק בה התחייב משרד החינוך לשלב אותנו- מדירה אותנו- הנהגת ההורים הארצית, כמו גם את ארגוני המורים ונציגי התלמידים. מהלך שגוי וחמור לטעמנו. נראה כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. ההצהרות על שותפות ההורים ומשרד החינוך הן מהפה והחוצה. מי שבוחר להתעלם מההורים בהחלטות משמעותיות כאלו, הנוגעות לחינוך ועתיד ילדנו, חוטא לתפקידו. ההורים אינם אויב המערכת אלא חלק אינטגרלי ממנה. מוטב שמקבלי ההחלטות יפנימו זאת וינהגו כך הלכה למעשה ויפה שעה אחת קודם"

לדברי פורום ההורים הארצי מאחר וכשלו ניסיונות ההידברות עם צמרת משרד החינוך לא נותרה להם ברירה אלא לקרוא להורים להחרים את הבחינות " המיצ"ב- לא בבית ספרינו!" הם אומרים וקוראים להורים לתלמידי כיתות ה' ו- ח' לא לשלוח את הילדים לבית הספר ביום הבחינה או לצייד אותם במכתב האוסר על בית הספר לבחון את הילדים.

ועד ההורים העירוני באשדוד בראשות בלה רובין ובגיבוי סגניה מאיר וזאנה ומשה מואלם, יצא בקריאה להורים באשדוד להצטרף לחרם . לקראת הבחינה באנגלית יצאה הודעה: "ועד ההורים העירוני מצטרף לפורום ועדי ההורים הארצי במאבק לביטול מבחני המיצ"ב. בהתאם לכך קוראים להורים שלא לאשר לילדיהם להיבחן במבחני המיצ"ב" נכתב, "הילדים יגיעו לבית הספר מצוידים באישור בכתב מההורים שלא להיבחן במבחן המיצ"ב . כמובן שכל הורה יעשה כפי שחושב, אך חייבים להעביר את הכוח גם להורים. הילדים כל השנה לומדים רק למבחני המיצ"ב שלא משפיעים על ציון הילדים בתעודה אלא רק על דירוג בית הספר. הורים, לשיקולכם".

משרד החינוך: רוב מכריע של התלמידים הגיע לבחינת המיצ"ב

משרד החינוך נמסר כי, כי רוב מכריע של התלמידים בכיתות ה' ו- ח' נבחן היום במבחני המיצ"ב בשפה אנגלית, מעל לכ- 85% נוכחות.

המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא ימשיך להתקיים כסדרו גם בתאריך ה- 21.5.2019, במקצוע מתמטיקה. כך קבע גם בית הדין לעבודה בפסק הדין.

לצד זה, בוחן המשרד מודלים חלופיים להערכה של בתי הספר, ובתוך כך הוא יצא לדרך עם עבודת הצוות המקצועי בו יושבים מומחים לחינוך ונציגי מנהלי בתי ספר. במקביל, מקיים המשרד בימים אלה הליך היוועצות ציבורי, לקבלת תובנות בהיקף רחב, בין היתר, באמצעות אתר התייעצות אינטרנטי, קבוצות דיון בהשתתפות הורים, תלמידים וצוותי חינוך והתייעצות עם מומחים.

מערכת החינוך בהיותה מערכת ציבורית עתירת תקציבים, תמשיך ותנוהל בהתאם לכלי מדידה ומחקר מדעיים, בשקיפות, ביעילות, ובסטנדרטים של המאה ה-21.

מהם בחינות מיצ"ב?

המיצ"ב – מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית – הוא מערכת מדדים בית-ספריים שמטרתה לספק מידע למנהלים ולצוותים הפדגוגיים על תפקוד בתי הספר במגוון של נושאים. מודל המיצ"ב בנוי כך שהוא כולל מבחני הישגים שמשקפים את התוצרים הקוגניטיביים של הלמידה וסקרי אקלים וסביבה פדגוגית שמשקפים את ההיבטים החברתיים-רגשיים-פדגוגיים. מידע רחב זה (לצד מידע ממקורות נוספים) נועד לסייע לבתי הספר לבצע ניטור של התהליך הלימודי הבית-ספרי במקצועות הליבה ושל האקלים הבית-ספרי הרגשי-חברתי שבו מתרחשת הלמידה.

בכיתות ה מתקיימים מבחנים בשלושה תחומי דעת (אנגלית, שפת אם ומתמטיקה. בכיתות ח' – מתקיימים מבחנים בארבעה תחומי דעת (אנגלית, מדע וטכנולוגיה, שפת-אם ומתמטיקה).

הבחינה הקרובה במתמטיקה אמורה להתקיים ביום שלישי הבא 21.5.19 ואם לא הצדדים יגיעו להסכם ההורים מתבקשים להחרים גם אותו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן