תכנית אב למים וביוב: "מערכת משולבת, מתקדמת אמינה, חדשנית ואיתנה"

תאגיד המים "יובלים אשדוד" החל בביצוע תכנית אב למים וביוב הגדולה והמתקדמת בישראל. היקף ההשקעה: כ—800 מיליון שקלים

מנכ"ל יובלים שלמה אטיאס.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בחברת ״יובלים״ אשדוד החלו בביצוע תוכנית אב למים וביוב. מדובר בתוכנית גדולה ומתקדמת ועלותה נאמדת בכ- 800 מיליון שקלים. מנכ"ל ״יובלים״, שלמה אטיאס אומר כי: "התכנית מקיפה את מכלול התשתיות וטכנולוגיות המים והביוב שיוקמו בעיר עד לשנת 2040, ומתבססת על הגידול והצמיחה המסיבית של העיר לכ-350 אלף תושבים. תכנית האב תוכננה על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל בתחום ההנדסה ותשתיות העל ואושרה על ידי משרדי הממשלה הרלבנטיים והגורמים הרגולטוריים. התכנית כוללת את תשתיות המים ותשתיות הביוב- כל אחת בנפרד, וכמערכת משולבת – מתקדמת אמינה, חדשנית ואיתנה״.

בתחום תשתיות המים: כיום יש לעיר אשדוד 2 חיבורים של אספקת מים ראשית של חברת מקורות, שכל אחד מהם בקוטר של 24 צול. החיבורים הנוספים יאפשרו אספקת מים בכמות גדולה ורציפה יותר ויכולת לווסת את מקור אספקת המים בשעת תקלה או בשעת חירום, כך שגם אם חיבור אחד או שניים נפגעים, עדיין תתקיים אספקה רציפה ואמינה של מים לתושבי העיר.

במסגרת תכנית האב יוקמו שלוש בריכות אגירה חדשות ומתקדמות למים, בשלושה אזורים שונים של העיר, אשר יאפשרו תוספת של עשרות אלפי קוב מים ואספקה בלחצים גבוהים- 24/07 בעתיד – בשעות השיא של הצריכה ובעיקר בעת חירום.

ואילו בתחום תשתיות הביוב – בתכנית האב, יישם התאגיד פרויקט מהפכני- ראשון מסוגו בישראל, שבסיומו יהיו בעיר שישה קווי סניקה מרכזיים אשר בהם יעברו כל שפכי העיר אל המכון לטיפול בשפכים (מט"ש) כמעט מבלי לחצות שכונות מגורים, זאת לעומת קו ביוב אחד אשר בעבר שימש את העיר כולה – ובמקרה של תקלה בו עלולה הייתה מערכת הולכת השפכים בעיר להיפגע וD7ן עלול היה להיגרם זיהום לנחל ולים. הפרויקט המהפכני יוביל לחלוקה של העיר לשלושה אזורים של הולכת שפכים כאשר בכל אזור יהיו שני קווים בעלי קוטר של 40 צול, אשר יתנו גיבוי האחד לשני במקרה של תקלה ויאפשרו הולכה רציפה של שפכים בהיקפים גדולים- כמעט מבלי לעבור בתוך הרחובות והשכונות בעיר, אלה רק בצירים עוקפים. מדובר במערכת שאין כדוגמתה בישראל ומעטות כמוה בעולם כולו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן