אפליקציות משחקים – לא מה שחשבתם

חנות האפליקציות מלאה בסוגים רבים של משחקים, המתאימים לגילאים שונים ובדרגות קושי משתנות, והשוק הזה רק הולך ומתפתח ותופס תאוצה מיום ליום

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המשחק הוא דרך מצוינת לא רק להפיק הנאה, אלא גם אחת הדרכים היעילות ביותר ללמידה. רוב בעלי החיים שמשחקים, עושים זאת בגיל הילדות, כאשר בני האדם ממשיכים לשחק לאורך כל שנות חייהם. כנראה שבדיוק מהסיבה הזו אפליקציות משחקים נמצאות בשפע ובביקוש מתמיד. חנות האפליקציות מלאה בסוגים רבים של משחקים, המתאימים לגילאים שונים ובדרגות קושי משתנות, והשוק הזה רק הולך ומתפתח ותופס תאוצה מיום ליום. לימודי פיתוח האפליקציות נחשבים תחום חם ולוהט, חברות ענק משקיעות הון בפיתוח אפליקציות משחקים, אירועי תחרויות נושאי פרסים וכולי, וכל זאת על מנת להביא עבורכם את הלהיט הבא וכמובן לגרוף רווחים נאים.

אפליקציות משחקים – לא מה שחשבתם
ישנה נטייה לחשוב כי אפליקציות משחקים מרדימות המוח, מנוונות אותו וכולי, כאשר ההפך הוא הנכון. שימוש נכון ומאוזן באפליקציות משחקים עשוי לתרום רבות לכל אחד בכל גיל. משחק הינו פעולה אשר מצריכה מחשבה, יצירתיות והפעלה של הדמיון. בעזרת אפליקציות משחקים ניתן לרכוש ולחדד כישורים רבים, הנה כמה דברים שאפשר לפתח דרך אפליקציות משחקים:
• משחק יכול להיות אמצעי יעיל ביותר לאימון ותרגול גופני. ישנן אפליקציות משחקים רבות אשר מטרתן להפעיל את המשתמש ולגרום לו לנוע, כך למשל אפליקציות המעודדות ריקוד, אתגרי ספורט או לכידת דמויות וכן הלאה.
• אפליקציות משחקים הן כלי מעולה לפיתוח מיומנויות חשיבה וכישורים שכליים. כך לדוגמה משחקי זיכרון, משחקים המעודדים תפיסה כמותית וכולי. תוך כדי משחק אפשר ללמוד מיומנויות חדשות, לחקור את הסביבה, לפתח אסטרטגיות בפתרון בעיות באופן יצירתי ובעזרת הדמיון וכן הלאה.
• דרך משחקים מסוימים ניתן לפתח כישורי שפה תקשורת וכושר ביטוי.
• החוויה במסגרת המשחק מאפשרת למידה רבה, וזאת דרך רכישה של ידע ומושגים מתחומים שונים. זה יכול להיות למידה של אוצר מילים, מושגים חשבוניים ועוד.
• יצירתיות ודמיון הן אבני היסוד של עולם המשחקים, ובכך משחק עשוי לסייע בפיתוח הדמיון היוצר. במשחקים בהם נדרשת בנייה או הרכבה ועיצוב כמו למשל פאזלים וכדומה.
• אפליקציות משחקים יכולות אפילו לשמש לפיתוח כישורים נפשיים. משחק הוא בעצם במה לביטוי של האישיות שלנו, ומשחקים יכולים להשפיע באופן משמעותי על עיצוב האישיות. כך למשל משחק יכול לסייע לילדים להתגבר על פחד מביקור אצל הרופא, לגרום למוטיבציה לבצע פעולות כמו צחצוח שיניים וכן הלאה.
• משחקים יכולים להיות גם אך ורק לשם הכיף וההנאה. לא חייבים בהכרח ללמוד מכל משחק ואפשר לשחק רק בכדי ליהנות ולהרגיע, לפרוק מתחים או להוציא אנרגיה וכדומה. המשחק הוא אפשרות לחוות רק כיף בלי מחשבות על טרדות היום יום.
• כישורים חברתיים. כן, כן. גם אפליקציות משחקים יכולות להקנות כישורים חברתיים, כך למשל באפליקציות בהן ניתן לשחק במשחק רב משתתפים. למעשה, באופן זה אנחנו נחשפים אל אנשים מכל מיני סוגים שאולי לא בהכרח היינו יוצרים איתם אינטראקציה אם היינו נתקלים בהם ברחוב.
לסיכום, ישנן סיבות רבות למה אנחנו כל כך אוהבים משחקים, ומקדישים להם זמן רב, ואלו בדיוק הסיבות מדוע חברות אשר מפתחות אפליקציות משקיעות משאבים רבים כל כך בפיתוח אפליקציות משחקים. בעבר רוב אפליקציות המשחקים הפופולריות היו מצריכות רכישה בתשלום, כאשר כיום הרווחים של החברות מגיעים ממכירת שטחי פרסום המשולבים בתוך האפליקציות, כאשר הפרסומים מותאמים על פי קהל היעד של האפליקציה.

למידע נוסף על פיתוח אפליקציות בכלל ופיתוח משחקים בפרט, בקרו באתר חברת dogma בכתובת: www.dogma.co.il

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן