אשדוד: עלייה של 160 אחוז במספר ניתוחי האף שבוצעו במרפאת כללית אסתטיקה

מרפאת כללית אסתטיקה באשדוד דיווחה על עלייה של כ- 160% אחוז במספר ניתוחי האף שבוצעו במהלך שנת 2018 במרפאה בהשוואה לאשתקד.

עלייה בניתוחים באשדוד. צילום: יחצ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 ד"ר איתם וייס, מומחה בכירורגיה פלסטית בכללית אסתטיקה, הסביר מהן כנראה הסיבות והרחיב אודות הניתוח.

איך אתה מסביר את העלייה במספר הפונים לניתוח אף?

ניתוח אף הוא הניתוח השלישי הפופולארי ביותר בארץ, ואחד מחמשת הניתוחים הכי שכיחים בארה"ב. יש לכך כמה הסברים, למשל, בשנה שעברה פורסם בכתב עת JAMA שלמעלה ממחצית מהמטופלים שהגיעו לבצע ניתוחים באף ביקשו לעשות זאת כדי להיראות טוב יותר בתמונות הסלפי.

עניין האופנה והשפעתה החברתית (social media ) מעלה מודעות בכל מה שקשור לאסתטיקה של הפנים. ניתן לראות זאת בקלות בפרופילים שונים באינסטגרם של מפורסמים ומפורסמות, שהדגש הוא על אף מעוצב, קטן יחסית וסולד (בדומה למבנה האף הסקנדינבי). תרבות הסלפי והתמונות בכלל יצרה מודל יופי לסטנדרט מסוים.

אנשים רבים מעלים תמונות באינסטגרם עם פילטרים שמשווים להם אף קטן, כלומר, זהו צו אופנה וכולם רוצים לקחת חלק בו. אף הוא איבר שתופס את העין, ושינוי שלו משנה את כל המראה של הפנים. מדובר בשדרוג שמשפיע רבות על מי שבוחר לעבור אותו.

אך חשוב להבין שכאשר מתבצע סלפי התמונה נלקחת ממרחק קרוב של המצלמה לפנים. העדשות של מכשירי הסמארטפונים גורמות לעיוות של הפנים ממרחק קרוב ויוצרת המחשה של אף גדול.

בישראל, הפופולריות של ניתוח אף נעוצה בנוסף לרשתות החברתיות, בעובדה כי בארצנו ישנן קבוצות אתניות מגוונות, מה שאומר שניתן למצוא צורות אף רבות ושונות. בממוצע, בישראל יש יותר מבני אף שנחשבים לפחות אסתטיים, זאת בהשוואה למתרחש בארצות הסקנדינביות וכאשר מכניסים את השפעת "מודל היופי של הרשתות החברתיות", יותר אנשים כביכול זקוקים לבצע התאמות.

מי יכול לעבור ניתוח אף?

בגדול, כל אדם בריא שהגיע לגיל 17 ושיש לו רצון לשפר את מראה הפנים או צורך בניתוח מסיבה בריאותית כזו או אחרת. ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים השכיחים בקרב בני נוער וצעירים. בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר הגברים שבוחרים לעבור את הניתוח. ברוב המקרים, ניתוחי אף נעשים מתוך צורך אסתטי של המטופל, כאשר ההחלטה לעבור אותו בדרך כלל מגיעה ממקום אישי שלו. אין זה סוד שלאנשים רבים יש בעיה עם המראה והצורה של אפם, ולכן הם מעוניינים לעצבו מחדש כדי ליצור מראה אסתטי שיוכלו להרגיש שלמים איתו.

מלבד סיבות אסתטיות, מהן הסיבות הרפואיות המצריכות ניתוח אף?

ישנן מספר סיבות רפואיות לביצוע ההליך הכירורגי. האחת קשורה להפרעה אנטומית כלשהי בדרכי האוויר שיוצרת קושי אצל המטופל לנשום בצורה טובה דרך האף. לרוב, מדובר במחיצה עקומה הגורמת לירידה בכניסת אויר באחד מהנחיריים. ניתוח ליישור מחיצת האף גורמת למטופל לנשום טוב יותר, כאשר אין כל צורך בשינוי צורת האף. סיבות רפואיות נוספות של הפרעה במעבר אויר יכולות להיות מקונכיות מוגדלות, פוליפים או מחלות של רירית האף הנגרמת מדלקות חוזרות, אלרגיות וכדומה.

סיבה רפואית נוספת לניתוחי אף היא שינוי מבנה האף עקב חבלה כלשהי. אנשים שעברו חבלה באף שגרמה לשינוי/עיוות הצורה המלווה בהפרעת מעבר אוויר.

חשוב לציין כאן כי אם מדובר בהליכים כירורגיים שמטרתם לטפל בדרכי מעבר האוויר, יש להתייעץ עם מומחה בתחום.

מהן השיטות שבהן מתבצעים ניתוחי אף?

קיימות שתי שיטות לניתוחי אף: האחת נקראת "סגורה", כלומר, אין חתכים חיצוניים- החתכים מתבצעים דרך הנחיריים, ואילו השיטה השנייה נקראת "פתוחה", וזאת בשל הצורך בחתך חיצוני קטן מאוד בבסיס האף (בין הנחיריים), בשיטה זו נוצרת צלקת קטנה אולם היא דוהה ונעלמת עם הזמן. חשוב לציין ששתי השיטות מקובלות בעולם ניתוחי האף ואין עדיפות אחת על השנייה. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות.

האם ניתוחי אף עלולים להסתבך?

כמו כל הליך כירורגי, גם ניתוח אף יכול להסתבך. הפרעות שיכולות להיווצר לדוגמה: זיהום, דימום, נזלת כרונית, הפרעות במעבר אויר, שינויים בתחושה וצורת האף. סיבוכים יכולים להיות קלים וחולפים ויש כאלה שאינם חולפים הדורשים התערבות נוספת (ניתוח נוסף) לאחר תהליך ההחלמה שלוקח כשנה. חשוב לבצע את ההליך אצל רופא מומחה ובמסגרת שיש לה אחריות למטופל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן