בעלי חיות מחמד? כך תשמרו עליהן בזמן הזיקוקים

לקראת חגיגות יום העצמאות עיריית אשדוד פרסמה היום (רביעי) הנחיות לבעלי חיות המחמד שסובלות בעיקר ממופעי הזיקוקים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדי שנה, בימים שלאחר ערב יום העצמאות, אנחנו שומעים וקוראים על עשרות כלבים וחתולים שנבהלו מהרעשים, חשו חרדה וברחו. חלקם נדרסים במהלך בריחתם, אחרים מתייבשים או נפצעים, וחלקם לא נמצא עד היום.

בעירייה פרסמו מספר כללים כדי לצמצם את הסיכונים לחיות המחמד: אל תיקחו את כלביכם עמכם לאירועי הרחוב ובימות הבידור. השאירו אדם מוכר איתם בבית, הגיפו תריסים וסיגרו את הדלתות והחלונות.

עדכנו את כל בני הבית בחשיבות השמירה על חלונות ודלתות הבית סגורים בערב. התעדכנו באתר העירוני מהם שעות ומוקדי שיגור הזיקוקים. כשעה לפני הזיקוקים, הפעילו את הטלוויזיה או הרדיו והשאירו אותם פועלים, על-מנת לעמעם ככל הניתן את רעש הזיקוקים
וכתוצאה מכך את רמת החרדה של הכלב.

מומלץ להכין עבור הכלב/החתול מקום מסתור, לדוגמא באמצעות פרישת שמיכה מעל שולחן הסלון, המגיעה עד לרצפה.

באם הכלב נכנס למצב חרדה, אין צורך לאחוז בו בחזקה או להרגיעו בכוח (אלא אם הכלב מחוץ לבית). כדאי להרגיעו בדרכים אחרות, לדוגמא הצעת חטיפים. במקרה של בעלי חיים שנוהגים לצאת מהבית או לחיות בחצר, מומלץ להכניס אותם הביתה לפני ובזמן הזקיקוקים ולהמתין עם שחרורם עוד כחצי שעה לאחר סיום מופע הזיקוקים ולאפשר להם להירגע במחיצתכם. וודאו כי הפרטים בשבב שנושא הכלב מעודכנים. ניתן לבדוק זאת בחינם אצל כל וטרינר שברשותו סורק שבבים. שבב עדכני מעלה באופן משמעותי את הסיכויים לאיתור כלב שברח.

מצאתם כלב שאיבד את דרכו? הישארו צמודים אליו וצרו קשר עם קבוצת ה"סורקים" בפייסבוק, על מנת שאחד/ אחת מהם יגיע לסרוק את השבב של הכלב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן