היסטוריה אדומה

היסטוריה באשדוד! קבוצת הפועל המקומית העפילה לגמר ה'פלייאוף' לראשונה בתולדותיה, לאחר ניצחון ביתי יקר על האלופה, הפועל ראשל"צ בתוצאה 29-24, שהעניקה תוצאת 3-1 לזכות אשדוד בסדרת חצי הגמר. אדיר כהן הצטיין עם 7 שערים. בוטנקו: "מאוד מרוצים״
רותם אברמוביץ'

צילום: הדר ואן קולא
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החניכים של אולג בוטנקו רשמו הישג היסטורי כשהעפילו לגמר פלייאוף ליגת 'ווינר' בכדוריד ביום שני השבוע. המשחק היה אמור להתקיים יממה קודם לכן, אך נדחה בשל המצב הביטחוני. למרות הקושי בהכנות, שחקני הקבוצה הפגינו הרבה אופי ומקצוענות והצליחו להתגבר על היריבה המעוטרת הפועל ראשון לציון ומאמנה עידן מימון.

בשבוע שעבר השיגה הפועל אשדוד את ניצחון החוץ המיוחל (32-24 בראשל"צ) וגנבה את יתרון הביתיות. השבוע כאמור, השלימה את העבודה באולם מקיף ט', לעיני 400 צופים. המשחק נפתח בצורה צמודה ולקראת סוף המחצית הראשונה הפועל אשדוד הצליחה לברוח ליתרון מבטיח של שבעה שערים. הרבה בזכות יכולת טובה של ביטרמן, שרון שלם והמצטיין במשחק, אדיר כהן.

במחצית השנייה ראשון לציון צימקה להפרש של שלושה שערים, אך טל הרשקוביץ' ויוסי ביטרמן לא נתנו לראשל"צ להתקרב יותר מדי ובסיום לוח התוצאות הראה 29-24 למארחת. היריבה בגמר תיקבע ביום שישי כאשר המשחק החמישי בסדרה בין מכבי ראשל"צ לרמת השרון ישוחק.

מאמן הפועל אשדוד, אולג בוטנקו היה מאושר בסיום ואמר: "אנחנו מאוד מרוצים, מאוד עייפים, ומאוד גאים במועדון ובשחקנים על מה שעשינו בסדרה הזו. זו הייתה סדרה מאוד קשה. הפועל ראשל"צ מועדון אדיר עם מסורת. הם יודעים מה לעשות במצבים האלו, אבל מתברר שגם אנחנו למדנו משהו. אני מרוצה שעמדנו במשימה. אני מרוצה מהחסינות המנטלית שייצרנו. עמדנו בתוכניות שלנו לאורך הסדרה, גם אם היו עליות וירידות. אין לי עדיפות את מי לפגוש בגמר. אנחנו ננוח קצת ונתחיל להתכונן לפתיחת הסדרה בשבוע הבא."

הבקיעו לאשדוד: אדיר כהן – 7, שרון שלם וטל הרשקוביץ 5 כ"א, לנגהאנס ויוסי ביטרמן 4 כ"א, יותם טל 2, דור קלדרון ועומרי קושמרו 1 כ"א. סטויקוביץ' שוב הבריק עם 18 עצירות ב-43 אחוזים.

אדיר כהן: "הרגשתי שהקבוצה צריכה ממני אובר יכולת"

8968956957

המצטיין במשחק כאמור היה אדיר כהן בן ה-20, חייל סדיר בצה"ל, שחקן נבחרת ישראל ואחד השחקנים המבטיחים בקוצה ובכדוריד הישראלי. אדיר הוא גם בנו של שלום כהן, שחקן עבר בהפועל אשדוד וחבר הנהלה בהווה.

כבשת 7 שערים כאשר בדרך כלל אתה כובש פחות. איך קרה?

"זה היה 'מאני טיים'. הרגשתי שהקבוצה צריכה ממני 'אובר' יכולת. הכנתי את עצמי היטב למשחק. דאגתי לתת את המקסימום."

הכנת את עצמך בצורה מיוחדת למשחק?

"האמת שלא. זה יותר בצורה מנטלית. הכנה בראש למשחק עצמו. במיוחד במשחק כזה שיש אפשרות לעשות היסטוריה. אם אתה מנצח אתה עולה לגמר ואם אתה מפסיד אז אתה מושך את זה עוד וזה לא מה שרצינו."

איך מתכוננים בעקבות ההסלמה שהייתה באשדוד בתחילת השבוע?

"הייתה תקופה קשה. אבל אתה יודע… בסופו של דבר אנחנו 'אשדודים'. אין מה לעשות, זה חלק מהשגרה בישראל וצריך להתכונן כמו שצריך ושזה לא יפריע לך בראש."

איך הקשר שלך עם אביך? האם יש טיפים מקצועיים ממנו?

"אבא יש לו ניסיון בכדוריד. עבר קריירה מפוארת. רוב המהלכים שאני עושה, אני מתייעץ איתו. הרבה דברים עוברים דרכו והוא פשוט סוג של מלאך ששומר עליי."

יש העדפה לגבי מי תרצו לקבל בגמר ה'פלייאוף'?

"אין העדפה. נעשה את המקסימום בכל מקרה. באים לנצח."

איך אתה משתלב בנבחרת ישראל בכדוריד?

"כרגע אני בסגל של הנבחרת הבוגרת. אחרי הגמר יש לנו את המשך הקמפיין שהתחלנו. אנחנו במקום טוב ונמצאים במרחק נגיעה מאליפות אירופה. קרובים לעשות היסטוריה גם עם הנבחרת."

איך תחגגו אם תיקחו אליפות? חושבים על זה?

"ברור שחושבים על זה. בשביל זה אנחנו משחקים. כל השחקנים וכל ההנהלה הציבו מטרות העונה. יש לנו סגל עם שחקנים בעלי ניסיון רב ושכבר זכו באליפויות. המטרה שלנו היא להגיע הכי רחוק שאפשר ולקחת את האליפות. זה לא מפחיד אותנו. רוצים לבוא לקחת את זה ולעשות הכל בשביל זה."

האמנתם שתגיעו למעמד כזה לפני חודש וחצי, כאשר הפסדתם 3 פעמים ברציפות?

"כמו כל קבוצה. יש נפילות. סיבוב ראשון היה לנו הפסד אחד ובשני נפלנו. היו דיבורים ושיחות ובסופו של דבר זה עזר. זה נראה הרבה יותר טוב ממה שהיה ואני שמח מאוד בשבילי ובשביל הקבוצה שיצאנו מהתקופה הלא טובה."

איך הקשר שלך עם המאמן בוטנקו?

"כפי שאתה יודע, אולג הוא מאמן הנבחרת. אני חושב שיש לו את הניסיון הכי טוב בליגה בלפתח שחקנים. מה שאני יודע וראיתי, אולג ועידן מימון היה להם את הקריירה הכי טובה בארץ."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן