רופאה מדליקה: ד"ר הודיה אולאיל מאשדוד תדליק משואה ביום העצמאות

ד"ר הודיה אוליאל, מאשדוד , הלוקה בשיתוק מוחין, נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. סיפורה מעורר ההשראה של ד"ר אוליאל, נחשף באשדוד10. במהלך החג בישרה שרת התרבות והספורט מירי רגב לד"ר אוליאל כי נבחרה להיות, יחד עם עוד 11 נבחרים, בין מדליקי המשואה ביום העצמאות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לתפארת משפחת אוליאל, אשדוד ומדינת ישראל. ד"ר הודיה אוליאל בת 28 מאשדוד, רופאה המתמודדת עם שיתוק מוחין, נבחרה להיות בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינה שיתקיים בשבוע הבא. כזכור, סיפורה מעורר ההשראה של ד"ר אוליאל,פורסם בעיתון "השבוע באשדוד" לאחר סיום לימודי הרפואה שלה ולפני שהחלה להתמחות בבית החולים ״קפלן״. 

 

במהלך חול המועד, בסיום תורנות בבית החולים ״קפלן״, שם היא עושה את התמחותה היא קיבלה טלפון משרת התרבות והספורט מירי רגב, שבישרה לה חגיגית כי נבחרה להדליק משואה. ד"ר אוליאל, בחורה ענווה וצנועה באופייה התרגשה מאוד מהכבוד. בדבריה היא סיפרה על ההתרגשות הרבה. "הופתעתי שהודיעו ל״ אמרה והוסיפה "אני ממש שמחה, ברוך השם זה כבוד גדול. אני חושבת שהדרך שלי להיות רופאה לא הייתה טריוויאלית, על כל המאמץ והקושי, ולכן ההכרה הממלכתית בכך באמת מרגשת אותי”. היא הודתה לשרת התרבות על הבחירה ואמרה כי הוריה התרגשו מההודעה לא פחות ממנה. "אני מרגישה שהמשואה מגיעה יותר להורים שלי מאשר לי".

ד"ר אוליאל, נולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין. היא בת למשפחת אוליאל העוסקים בראיית חשבון. יש לה אח גדול ואחות קטנה. אביה מיכאל הוא רואה חשבון והאם, הדסה, עזבה את העבודה לאחר הולדתה והתמסרה לגידולה של הודיה. היא למדה במוסדות חינוך רגילים באשדוד ולאחר סיום הלימודים התגייסה לשירות לאומי בבית החולים "אסף הרופא". בסיומו החלה ללמוד רפואה בטכניון בחיפה. באוקטובר 2018 סיימה את הלימודים ובחרה להתמחות ב"קפלן" . את ההתמחות החלה בינואר השנה ושאיפתה להתמחות בנירולוגיה לילדים. בין נימוקי ההחלטה לבחור בה נאמר "אוליאל מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ואת ניצחונה של הרוח היכולה לכל הקשיים".

 

 

אביה מיכאל אוליאל הגיב בהתרגשות "אנחנו נרגשים. לא ציפינו לזה, אבל המעמד מאוד מרגש. מעריכים מאוד את זה. החלום של הודיה עוד כילדה היה להיות רופאה. היא הציבה בפנינו רף מאוד גבוה, אבל עמדה בו בהצלחה והיא מהווה דוגמה להרבה ילדים שניתן להשיג הכל בחיים. אנחנו מאוד מתרגשים וגאים בהודיה".

ראש עיריית אשדוד" ד"ר לסרי התרגש אף הוא מההחלטה של השרה רגב והוסיף: ״את הודיה אוליאל, אני מכיר מאז שנולדה. זכיתי בגלל החברות עם משפחתה לעקוב אחריה במסלול חייה המאתגר, כמתמודדת עם שיתוק מוחין- שניצחה את כל האתגרים והפכה להיות רופאה בישראל. ביום העצמאות הקרוב כשהודיה בת העיר אשדוד, תדליק משואה, לא תהיה עין במדינת ישראל שלא תדמע מהתרגשות" כתב ד"ר לסרי והוסיף "הודיה היקרה- ברכות חמות וחיבוק לכל המשפחה. את גאוות משפחת אוליאל היקרה, גאוות העיר אשדוד, ותפארת מדינת ישראל".

גם בבית החולים ״קפלן״ התרגשו מבחירתה של ד"ר אוליאל. מנהלת ״קפלן- הרצפלד״ ד״ר שרית אבישי, בירכה את ד"ר אוליאל. "נבחרת עקב היכולת שלך, ההתמדה שלך, העיקשות שלך והרצון שלך להצליח למרות המגבלה הפיסית. בחרת במרכז הרפואי ״קפלן״ לעשות את הסטאז' שלך, ההתנסות הקלינית שלך כרופאה, ולהוכיח את היכולת שלך באהבת האדם, החמלה, ההקשבה, שהן באמת תכונות חשובות לרופאה. ואכן, את מצליחה בכך. אני מאחלת לך מכל הלב בשמי ובשם חבריי לבית החולים, עלי והצליחי”.

זו שנה שנייה שבת אשדוד זוכה בכבוד להשיא משואה. קדמה לה פרופ׳ מרסל מחלוף שאף את סיפורה הבאנו בעיתון ״השבוע באשדוד”. פרופסר מחלוף, הילדה הקטנה שגדלה ברובע ב' והפכה לפורצת דרך בחקר הסרטן, נבחרה אשתקד להשיא משואה ביום העצמאות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן