שלישייה במושבה

ניצחון יפה למ.ס אשדוד במשחק חוץ, מול מכבי פ"ת בתוצאה 3-0, במסגרת המחזור ה-31 של ליגת 'ג'אפאניקה'. הפער כעת מהקו האדום: שתי נקודות בלבד, כאשר נותרו שני משחקים לתום העונה. במחזור הבא: הקבוצה תצא לאיצטדיון 'טדי', למשחק מול בית"ר ירושלים (שבת). בוחבוט: "הגיע

צילום: רותם אברמוביץ'
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד יצאה למשחק חוץ במוצ"ש האחרון, שהיווה עבורה את משחק ההזדמנות הבאמת אחרונה. החניכים של בוחבוט את אוחיון הגיעו למשחק לאחר עוד שבוע סוער מבית היוצר של מ.ס אשדוד. במהלך חול המועד פסח, חזר שחקן ההתקפה הצרפתי, רומאן הבראן מבילוי בת"א ובבוקר התהפך עם רכבו סמוך לצומת גן יבנה, כאשר נרדם על הכביש ובנס לא נפגע. הבראן נבדק על ידי שוטרים שהוזעקו למקום ובדמו נמצא אלכוהול בכ-15 אחוזים מעל המותר. לאחר חקירה של כמה שעות שוחרר לביתו ורשיונו נשלל לשישים ימים.

שקט הס קיבל את פניהם של 250 האוהדים שויתרו על חגיגות המימונה ושמו פעמיהם לאיצטדיון ה'מושבה' בפ"ת. הכרוז ניסה להכניס קצת 'פלפל' ליציעים המנומנמים וביקש לקבל את השחקנים במחיאות כפיים סוערות. לאחר מכן, הציג את עמותת 'כן אנחנו יכולים' הפועלת להנגשת חייהם של בעלי צרכים מיוחדים.

שחקני פ"ת התחבקו בפתיחה באחדות. מנגד, שחקני אשדוד נראו ממוקדים. העין התמקדה ברומאן הבראן, שהתהפך כאמור, עם רכבו לפני מספר ימים. את פ"ת זה לא עניין וכבר בדקה הראשונה חטיפת כדור הובילה לבעיטה של הקפטן שלה, לידור כהן, שחלפה ליד המסגרת. דקה חלפה וכדור קרן מסוכן של דן ביטון, הלחיץ את הגנת המארחת. בהמשך מ.ס אשדוד ניסתה ליזום ושלטה במשחק, אך לא איימה על שערו של צחי גיגי. פ"ת הגיבה בהתקפות משלה ובעיטה של גדי קניוק בדקה ה-13 סחטה הצלה מג'ראפי. חמש דקות לאחר מכן טאקו הקשר של פ"ת בעט חזק ושטוח וכמעט מצא את המסגרת.

בדקה ה-19 אשדוד עלתה ליתרון מרגלו של דין דויד, שחזר מהשעייה בדיוק בזמן, פתח בהרכב ודחק פנימה כדור רוחב של שגיב יזחקאל. 1-0 למ.ס וביציעים נשמעו זעקות שמחה של 20 אוהדים נלהבים שלבטח חישבו את הסיכויים להישאר בליגה. בדקה ה-25 הבראן ניסה את כוחו מרחוק, אבל הכדור הלך גבוה מעל המסגרת. מאמן המארחת, גיא לוזון ניסה לשווא להעיר את שחקניו בצעקות שנשמעו היטב לנוכח היציעים הריקים. בדקה ה-31 סיומת נהדרת של שגיב יחזקאל מול צחי גיגי, שוער המארחת, לאחר מסירת עומק טובה של גורדנה קבעה 2-0 למ.ס אשדוד ועשרות בודדות של אוהדי קבוצת החוץ שוב חגגו. בשל מיעוט הקהל, ניתן היה לשמוע בבירור את דיווחו של שדר 'צ'ארלטון' הותיק והטוב, מוטי חביב. אשדוד המשיכה לתקוף ושתי דקות לאחר השער השני, דין דויד ניסה מרחוק, אך הכדור נהדף לקרן. בדקות האלה קבוצת מכבי פ"ת נראיתה מבולבלת ואיבדה כדורים בהגנה. הבראן חטף אחד כזה בדקה ה-36 ומתוך הרחבה בעט לשמיים.

58957975975

לקראת ההפסקה פתח תקוה ניסתה להתאושש אך סבלה מחוסר דיוק. סיסוקו ניסה להוציא כדור רוחב בדקה ה-44 אך לא מצא חבר בכחול. לירן ליאני הוסיף דקה אחת למחצית הראשונה ובסיומה הוריד את הקבוצות להפסקה, כאשר אשדוד מוליכה ביתרון שני שערים ועומדת במשימתה- לסבך את תחתית ליגת העל.

עם פתיחת המחצית השנייה, הכרוז הצבעוני של המארחת ניסה שוב ללא הצלחה להעיר את המאות הבודדות שהיו ביציע. גיא לוזון ביצע חילוף והכניס את החלוץ מוחמד סרסור. על הדשא שגיב יחזקאל המשיך ללהטט באגף שמאל ובדקה ה-46 הוא איתר את לאונרד אווסו, שניסה בעיטה שטוחה, שחלפה קרוב למסגרת. דקה חלפה ודין דויד היתל בהגנת פ"ת, ניסה למסור, אך הכדור פגע בעומר דנינו, מגן פ"ת וחדר לרשת. 3-0 מדהים למ.ס אשדוד בזכות שער עצמי אומלל מבחינת מכבי פ"ת ושוב, 20 אוהדים אשדודים שמוקמו ביציע הפינתי חגגו ועודדו את שחקניהם.

בדקות הבאות פתח תקוה המשיכה להביך ולהיראות חסרת חשק וקשר למשחק הכדורגל. אשדוד מצדה, עברה למגננה ובנתה על מתפרצות. בדקה ה-64 מתפרצת כזאת הציבה את הבראן מול גיגי, אך האחרון הדף מצוין. אשדוד המשיכה להגיע למצבים ובדקה ה-67 כדור נייח של דן ביטון, סחט הדיפה נוספת מגיגי. אשדוד קיבלה תיאבון והמשיכה לחפש את הרביעי למורת רוחו של גיא לוזון שהמשיך לצרוח על שחקניו שנראה שנשברו. בעקבות כך, קיבלנו כמעט חצי שעה של 'גארבג' טיים' (זמן זבל). זה הספיק למרבית אוהדי מכבי פ"ת שהחלו לנטוש את היציעים כרבע שעה לסיום. חלקם כנראה העדיף את טעם המופלטה על פני טעם ההפסד.

בדקה ה-84 הבראן הוחלף לאחר פציעה קלה וקיבל מחיאות כפיים מאוהדי אשדוד המעטים. הבראן זכה גם לחיבוקים חמים מהספסל של קבוצתו וחתם שבוע קשה מבחינתו. בצד המקצועי, הבראן נראה מחויב מאוד וניכר לראות שטראומת התאונה כלל לא השפיע על הצרפתי החזק והחסון. בשניות הסיום של המשחק מ.ס אשדוד הניעה כדור לצלילי 'עולה' של 20 מאוהדיה, שחגגו את ניצחון החוץ הכי גדול של הקבוצה העונה.

בסיום המשחק, המצטיין בשורות מ.ס אשדוד, שגיב יחזקאל, שהבקיע ובישל אמר לעיתונאים: "פשוט באים ומשחקים וברגע שעושים את הדברים נכון ומשחקים ביחד אז התוצאות מגיעות. שמח על הניצחון. אלה שלוש נקודות חשובות לקבוצה. יש לנו עוד שני משחקים קשים מאוד בהמשך וניתן את הכל. חושב שבבני יהודה פחות השתלבתי ודברים כאלה קורים. שמח שהגעתי לאשדוד וקיבלו אותי כמו שצריך. זה בית חם ואוהב ואני שמח שלקחתי את ההזדמנות הזאת. יש פה שחקנים טובים מאוד וקבוצה מוכשרת. מקווה שנעשה את הבלתי יאומן ונישאר בליגה. לא מתעסקים בטקטיקה. צריך לבוא ולתת הכל בשני המשחקים שנותרו. רק מלחמה תוציא אותנו קדימה."

אחד ממאמני מ.ס אשדוד אבי בוחבוט, התייצב למסיבת העיתונאים כשחיוך רחב מרוח על פניו וסיכם בהרחבה: "הגיע הזמן שנדע להתפוצץ בזמן ובמקום הנכון. שני שהשחקנים עשו זאת על הצד הטוב ביותר. הכנו אותם כמו שצריך אחרי שעברנו שבוע לא פשוט. ידענו להרים את השחקנים. ידענו להתמקד במטרה ובנקודות שיביאו אותנו למטרה הזאת. שמח שזה הצליח. זה לא ממש לא קל אחרי מה שעברנו. עשינו שיחה משותפת אני ומשה עם השחקנים. התרכזנו מאוד במשחק הזה וידענו לשים הכל בצד. ראיתי כבר ביום חמישי שכל הדברים הלא טובים שעוברים עלינו נמצאים מאחורינו. העדפנו ללכת עם מה שטוב לקבוצה. הייתה דילמה לא פשוטה. אם זה היה קורה באוקטובר או נובמבר אז היינו מקבלים החלטה אחרת. לפי מה שהבנתי הבראן לדעתי גם גילה באיזשהו מקום אחריות. זה קורה וזה עצוב מאוד. הוא הראה מחויבות לחברים ולמועדון. בקשר למשחק, לא האמנתי שילך לנו כל כך קל. היה לנו פנצ'ר לפני שבועיים נגד סכנין. לא רוצה להרחיב יותר מדי ואני חושב שאם היינו עוברים את סכנין המצב היה נראה אחרת. באשדוד יש שחקנים טובים ומצוינים, שצריך לתת להם לעשות מה שהם יודעים. לא צריך להלחיץ אותם. הצוות המקצועי שלנו יודע לעשות את זה כרגע. חושב שאשדוד בדרך הנכונה. נחגוג היום ונכין את עצמנו לבית"ר ירושלים. זו קבוצה טובה עם קהל נהדר. אנחנו צריכים את הנקודות ובדרך כלל מי שצריך את הנקודות גם יודע לקחת אותן. הצוות המקצועי עושה עבודה פנטסטית. אין אצלנו אגו ויש המון צניעות ואנחנו רוצים רק שזה ימשיך ככה."

מאמן מכבי פ"ת, גיא לוזון, היה נראה עצבני והוסיף: "פתחנו את המשחק לא רע. אחרי הגול נשברנו. מ.ס אשדוד הייתה טובה מאיתנו בכל פרמטר של המשחק, ניצחו בצדק. נסיק את המסקנות במשחק הבא. זה לא משחק שמאפיין אותנו, נשפר למשחק הבא."

לסיום העונה נותרו שני מחזורים. בשבת הקרובה תתארח מ.ס אשדוד באיצטדיון 'טדי', אצל בית"ר ירושלים ובשבוע שלאחר מכן תארח את הפועל חיפה באיצטדיון הי'א. בקבוצה יודעים ששש נקודות משני המשחקים האלה, יהיו חשובות לאין שיעור ויש סיכוי שיעזרו לקבוצה לשרוד בליגה. אולי על חשבונה של מכבי פ"ת, שנמצאת במקום ה-12, כאשר היא מוליכה בשתי נקודות על מ.ס אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן