האשדודיות מעדיפות ללדת ב׳אסותא׳

כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי התנועה לחופש המידע. קרוב יותר, חדש יותר ומפואר יותר. מחלקת היולדות של ׳קפלן׳ היא הנפגעת העיקרית. דו"ח של משרד הבריאות קובע: בית חולים ׳אסותא׳ באשדוד נמצא בין בתי החולים הקטנים בו הכי פחות זיהומים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במשך עשרות שנים בירכו יולדות מאשדוד ״שבלידה הבאה תזכי ללדת בבית חולים באשדוד". אז הברכה התגשמה, ומנתונים שפורסמו על ידי התנועה לחופש המידע, נשות אשדוד מעדיפות ללדת ב׳אסותא׳ אשדוד.

התנועה לחופש המידע אספה נתונים שהשוו בין מספר הלידות בשנת 2017 ובין מספר הלידות בשנת 2018, לאחר שבית החולים ׳אסותא׳ החל לפעול באשדוד.

מהנתונים עולה כי הבחירה של יולדות אשדוד בבית חולים ׳אסותא׳ פוגעת בעיקר בבית החולים הסמוך ׳קפלן׳ שברחובות בו נרשמה צניחה של כ- 1,100 לידות. בבית חולים ׳ברזילי׳ באשקלון ירידה של כ- 500 לידות. מדובר בהפסד משמעותי לאותם בתי החולים, היות והמדינה מתגמלת הייטב על כל יולדת, שלא כמו במקרה של אשפוז במחלקות פנימיות למשל. הערכה כי הצניחה של מספר היולדות ב׳קפלן׳ גרמה להפסד הכנסה של כ- 14 מיליון שקלים. עו"ד אור סדן, יועץ משפטי בתנועה לחופש המידע, מסביר מדוע היה להם חשוב לחשוף את הנתונים בדבר בתי החולים. "המטרה היא בעצם לאפשר לכל אימא ולכל משפחה בישראל לדעת לאיפה היא רוצה ללדת על בסיס נתונים מהימנים שמתקבלים ישירות מהמדינה".

בית חולים קטן, אבל מדורג נמוך מבחינת הזיהומים

הישג נוסף לבית החולים ׳אסותא׳ אשדוד הוא היותו בית חולים עם פחות זיהומים. כך עולה מדו"ח של משרד הבריאות, אשר נחשף בעיתון ״ידיעות אחרונות”‫. מהנתונים עולה כי בקטגוריית בתי החולים הקטנים נמצא ׳אסותא׳ בתחתית רשימת בתי החולים המזהמים. בראש בתי החולים הקטנים המזהמים ביותר נמצא בית חולים השרון עם 161 זיהומים, אחריו ׳לניאדו׳ עם 104 מקרי זיהומים, ׳מעייני הישועה׳׳ עם 86 מקרים. אחריו בית החולים ׳פוריה׳ עם 83, בית החולים ׳שניידר׳ עם 71 זיהומים, זיו עם 55 זיהומים, לפני ׳אסותא׳ אשדוד בית החולים ׳הדסה הר הצופים׳ עם 54 זיהומים ו׳אסותא׳ עם 51 זיהומים.

כידוע מידי שנה נפטרים בין 4,000 ל- 6,000 חולים בבתי החולים כתוצאה מזיהומים בהם נדבקו במהלך אשפוזם. מדובר בזיהומים שנגרמים על ידי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. דו"ח חמור של מבקר המדינה קבע כי ניתן למנוע זיהומים ולהציל עד 75 אחוז מהחולים האלה על ידי העלאת המודעות בציבור, תקצוב מערכת הבריאות ונקיטת אמצעי בטיחות וזהירות בסיסיים. הדו"ח של משרד הבריאות בודק את מידת הזיהומים בבתי החולים בארץ, המחולקים לפי גודל בית החולים. בקטגוריית בתי החולים הבינוניים נכללים בתי החולים ברזילי וקפלן ושם מקרה הזיהומים הינו 76 בברזלי ו- 70 ב׳קפלן׳. כשבראש בתי חולים הבינוניים המזהמים ניצב בית החולים בני ציון שבחיפה עם 176 זיהומים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן