ליטבינוב שובר שיאים

הישג יוצא מהכלל לדוד ליטבינוב בתחרות להרמת משקולות. ליטבינוב מאשדוד הביא הרבה גאווה לעיר ושבר שלושה שיאים ישראלים כאשר הניף 393 ק"ג בסך הכללי באליפות אירופה בגאורגיה. "לא אפרוש עד שאשיג את הקריטריון האולימפי”, מצהיר ליטבינוב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי שעבר התקיימה אליפות אירופה להרמת משקולות בעיר בטומי, שבגאורגיה. מי שייצג את ישראל ואת אשדוד בגאווה בתחרות הוא דוד ליטבינוב בן ה-25 ששבר שלושה שיאי ישראל וקידם את עצמו לאחד מהספורטאים הבכירים בארץ בתחום הרמת המשקולות.

ליטבינוב, המתחרה בקטגוריה של משקל 109 ק"ג ומעלה, פתח את התחרות בהנפה מרשימה של 173 ק"ג. לאחר מכן הניף 177 ק"ג וקינח בהרמה של 183 ק"ג. מרים המשקולות הצליח גם להניף 212 ק"ג ובכך שיפר שלושה שיאים ישראלים, בדחיקה, בהנפה ובקרב 2.

ליטבינוב, שנולד בארץ וגדל באשדוד, חזר השבוע מהתחרות המוצלחת וסיפר ל"השבוע באשדוד" על התחרות ועל מטרת העל- להשיג קריטריון לאולימפיאדת טוקיו 2020.

ש. שלום דויד. ברכות על התחרות המוצלחת. מה התחושות שאחרי?

"זאת הייתה אליפות אירופה. נמצאים בקמפיין אולימפי לקראת האולימפיאדה בטוקיו. יש מלחמה על השגת הקריטריון האולימפי. אין הרבה שיש להם סיכוי, כי הקריטריונים הוחמרו מאוד בשנים האחרונות וזה הולך להיות ממש קשה. אנחנו קבוצה באשדוד שנקראת 'גל אולימפי'. מנסים עכשיו להשיג את כל הנקודות שצריך. התחרות האחרונה הייתה מוצלחת כי זו התחרות השנייה בחשיבותה. חזרנו עם תוצאות טובות. אני אישית שברתי 3 שיאים. זה הביא לי את הכניסה לסגל האולימפי הישראלי. הועד ממשיך לתמוך כמה שהוא יכול."

איזה תמיכות אתה מקבל מהועד האולימפי?

"את כל המעטפת הרפואית אני מקבל מהועד האולימפי. אני נחשב ספורטאי סגל לכל דבר. אני יכול להגיד שבחודשים האחרונים עזר לי במיוחד יורם אסרף, שהוא מנכ"ל הרשות העירונית לספורט. בלי אנשים כאלה, הספורט באשדוד היה קורס. הוא אדם זהב ואני אישית חייב לו המון."

 האם יש זמן ללימודים או עבודה?

"האמת שלפני שנה עזבתי את כל העבודות. עבדתי המון. בחדרי כושר והעברתי סמינרים במלא מקומות. לפני שנה עזבתי את התחום כדי להכנס לספורט תחרותי 'אול אין' מה שנקרא. ובסוף אני יכול להגיד שהמהלך הזה מאוד השתלם לי. אחרי שננה בדיוק, שהייתה קשה מאוד, גם מבחינה תקציבית וגם מבחינה פיזית. בשלושת החודשים האחרונים כמעט לא הייתי בארץ. נסעתי למחנות אימונים באזרבייג'אן, פולין ואוקראינה. כך התכוננתי לאליפות אירופה וזה מאוד השתלם."

 איך זה מרגיש להתחרות בספורט יחידני, הנמצא רחוק מעין התקשורת?

"העובדה הזאת מקשה עלינו. אנחנו עובדים מאוד קשה. אני יודע מה זה להיות ספורטאי ברמות בין לאומיות. יכול להגיד שעובדים קשה מאוד. מנסה לא להוריד מקבוצות וענפים אחרים. אני יודע מה זה להיות ספורטאי תחרותי ולא מקבלים את התהילה. בגלל שאין לנו חשיפה תקשורתית, מרגישים את זה מאוד בתקציבים. למרות שההישגים שלנו הם לא פחות מענפים אחרים. בתקוה כולי תקוה שנוכל להגיע למצב שעשינו הישג משמעותי ואי אפשר להתעלם. זאת בגדול התכנית."

 מה הסיכוי להכנס לאולימפיאדה?

"קשה מאוד להעריך. זה משהו שנדע רק בחודש אפריל 2020. לכן גם לא ניתן לחשב את זה כרגע. יכול להגיד שאצלי לפחות, המצב לא כזה גרוע. אני יודע שכרגע אני ממוקם באירופה במקום גבוה יחסית כדי להילחם על המקום. זכיתי במקום העשירי באירופה."

האולימפיאדה זה החלום?

"זה לא רק חלום. זה גם מטרה. לא רק הקרובה. אני מתכנן בהמשך שתי אולימפיאדות קדימה. אני לא מתכוון לפרוש, עד שאשיג את הקריטריון האולימפי. גם אם זה יקח עוד 10-15 שנה. נגיע לשם. זה רק עניין של זמן."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן