"שיטת מצליח" של רשות המיסים: דורשת מתושב אשדוד שומה על דירה שאין לו

סיפור חלם: רשות המסים ב"שיטת מצליח" מנסה לגבות מס רכישה על דירה שנייה מתושב אשדוד שאין לו בכלל דירה שנייה. הוא הגיש ערר וממתין להחלטה

עו"ד בנימין רבה.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהערר עולה כי התושב רכש לפני כ-5 שנים קרקע בבת-ים עם זכויות למחצית דירה בבניין שטרם נבנה וחודש אחר כך רכש באשדוד, דירה מקבלן. בעקבות שתי הרכישות מנהל רשות המיסים קבע לכל אחת מהן שומה ראשונה לפי סוג הנכס: קרקע ודירה ראשונה בהתאמה.

לפני כשנה, מנהל רשות המיסים ניסה ב"שיטת מצליח" הידועה, לצמצם במקצת את הגירעון הממשלתי והוציא בהסתמך על סעיף 85 א לחוק מיסוי המקרקעין, תיקון לשומה הראשונה לקרקע שנרכשה בבת-ים בשנת 2014, וקבע שהלקוח שלנו ישלם מס רכישה בשיעור גבוה של 8% כאילו זו דירתו השנייה על הדירה באשדוד.

המינהל ניסה להצדיק את מעשיו בטענה כי העסקה לרכישת קרקע עם זכות עתידית לרכישת זכויות בדירה, מהווה עסקת קבוצת רכישה ולכן הקרקע בבת-ים מהווה דירת מגורים לכל דבר. זאת למרות שהנכס בבת ים לא הוכר מעולם כנכס השייך לקבוצת רכישה.

אם לא די בכך, בהסתמך על תיקון השומה הראשונה על רכישת הקרקע בבת ים, שנעשה שלוש וחצי שנים לאחר רכישת הקרקע, המינהל החליט לתקן גם את השומה הראשונה לרכישת דירת המגורים באשדוד, בנימוק כי היה עליו למכור את דירת המגורים באשדוד תוך שנתיים מיום רכישת הדירה, קרי עד חודש יוני 2016 דבר שלא היה אפשרי, כי התיקון של השומה לדירה בבת-ם נעשה רק בשנת 2017 לאחר המועד החוקי למכירה.

בערר שהגיש רוכש הדירה באמצעות עו"ד בנימין רבה ממשרד רבה-משעניה, בית המשפט מתבקש למחוק את תיקון שתי השומות החדשות בטענה כי תוקנו ב"חוסר סמכות". בין היתר נטען כי בין השומות הראשונות לשומות החדשות, לא התגלו עובדות חדשות המצדיקות את התיקון על פי סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין.

בבדיקה שערך עורך הדין, מתברר כי רשות המיסים קבעה לרוכשים אחרים שרכשו באותה חלקה זכויות לדירה באותו בניין שעתיד להיבנות, שומה בשיעור נמוך המתאימה לשיעור הנהוג בעת רכישת קרקע.

עו"ד בני רבה: "המדובר בנזק כספי בסך 100 אלף שקלים. אם הלקוח שלנו היה יודע מראש שמנהל רשות המיסים מתכוון לתקן את השומה הראשונה, הוא היה מוכר את דירתו השנייה בתוך שנתיים וכך לא היה משלם את שיעור מס הרכישה הגבוה מבין השניים. לא יכול להיות שמנהל רשות המיסים, שהינו גוף ממשלתי, יתייחס לאותה סוגיה בצורה שונה לשני רוכשים שונים (נישומים) וכראות עיניו, תוך פגיעה כלכלית קשה בלקוח שלנו. התייחסות שונה לשני נישומים שרכשו קרקע בעסקה זהה, פוגעת בעיקרון השוויון, השקיפות והצדק".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן