מחאת רקדני הזומבה: עצומה להחזיר את המדריכה האהובה

סערה בקרב חובבי ריקוד הזומבה באשדוד הנוהגים לקבל את השבת בריקודי זומבה עם המדריכה איילת נאור. השבוע פורסם ברשת החברתית שהחוג הופסק ושככל הנראה המדריכה האהובה תוחלף. זה הספיק כדי לעורר זעם והפגנות של מערצי החוג וקריאה להחזיר את נאור. ברשות הספורט זועמים: "

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר שנודע למשתתפי הרקדת הזומבה המתקיימת כבר עשור בימי שישי אחר הצהריים בחוף הקאנטרי ברובע י״א עם איילת נאור, המכונה על ידי חובבי הזומבה "מלכת הזומבה" כי החוג יופסק וכי איילת נאור תוחלף במדריכה אחרת, הם יצאו למאבק להחזרת המדריכה האהובה.

תוך זמן קצר נאספו מעל אלף חתימות על עצומה בה הם דורשים להחזיר את נאור. "במהלך עשור, עשרות ומאות רוקדים פקדו את רחבת חוף הקאנטרי באשדוד שעה לפני כניסת השבת בהנאה ובהתרגשות גדולה, על מנת לרקוד לצלילי הזומבה עם איילת המדריכה האלופה והאנרגטית. כולנו הגענו בהמוננו ולא ויתרנו בחורף ובקיץ, בשרב ובגשם כי איילת היא אחת ויחידה, איילת הצליחה לעורר בנו את הלהט לרקוד ולתת לעצמנו שעה של נחת לגוף ולנשמה" נכתב בעצומה. "לצערנו הפעילות כרגע הופסקה ואיילת לא מרקידה אותנו יותר ובמקומה הציבו מדריכה אחרת. הבשורה הכתה בנו קשות. החלטנו לצאת בקריאה לרשות הספורט העירונית באשדוד להחזיר את איילת שלנו. איילת הייתה הראשונה בעירנו אשר הגתה את הרעיון המופלא להרקיד המונים בקצב הזומבה. היא ישבה ימים כלילות לחבר כמעט 700 כוריאוגרפיות לשירים מקפיצים וסוחפים. רבים מהרוקדים התנסו בזומבה רק איתה. היא עמלה באהבה רבה והצליחה לסחוף אחריה עם המון מסירות והשקעה. זה הזמן שלנו לנסות להשפיע על ההחלטה. בואו נחתום יחד על העצומה ונחזיר את איילת לרחבת ההרקדה. בואו נחזיר לעצמנו את האושר והשמחה לרקוד זומבה".

0806906809680

מחלוקת: מי יזם את החלפתה של נאור?

על השאלה בכותרת הדעות חלוקות. בעירייה טוענים שזו יוזמה של נאור ובעלה ואילו מנגד נטען כי מדובר בהחלטה של רשות הספורט להחליף את נאור. את נאור עצמה לא ניתן היה להשיג ולקבל תגובתה, אולם בעלה תמיר הבעלים של מועדון הכושר ״פיטנס״ סיפר ל"אשדודנט" שהפרשה החלה לפני כשלושה חודשים." זומנתי לשיחה בה נאמר לי כי יש רצון לחדד את הפעילות עקב בעיה תקציבית. מכאן החל כדור השלג להתגלגל ולפני כחודש הודיעו לנו כי ב- 22 לחודש תתקיים הפעילות האחרונה. כיאה, הודענו זאת לרוקדים בפוסט מסודר בפייסבוק והודינו לכל מי שלקח חלק בפעילות".

המחאה הגיעה גם לשולחן מועצת העיר. חברת המועצה הלן גלבר פנתה במכתב אל ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי בקריאה להחזיר את נאור. "אבקש לדעת מדוע הופסקה פעילות הזומבה של איילת נאור בחוף הים?" שואלת גלבר. "נשאלת השאלה מדוע הופסקה פעילות הזומבה של איילת נאור על ידי מנכ"ל רשות הספורט? במידה ואכן הוחלט על ידי המנכ"ל לשנות את מפעילת הזומבה, על אף שמי שיזמה את הרעיון הייתה איילת, אבקש לדעת מי בחר את המפעילה החדשה והאם נעשה מכרז?" . גלבר מבקשת להעלות את הנושא לסדר היום במועצה הקרוב. "לאור מחאת התושבות, ולאור פניות רבות, שלא נענו, הן לעירייה והן לרשות הספורט ובנוסף לאור הצהרתך החד משמעית בישיבת המועצה האחרונה שבה הודעת כי אתה מתכוון להיות רגיש ולהקשיב לבקשות התושבים, זה בדיוק המקרה שבו נדרשת התערבותך ומבקשת שתשמע את זעקת התושבות והתושבים".

"נאור יזמה את ההודעה על הפסקת פעילות הזומבה"

מנכ"ל רשות הספורט העירונית יורם אסרף בתגובה מסר כי פעילות הזומבה באשדוד נערכת על ידי רשות הספורט וביוזמתה במספר מתחמים בעיר ובאופן אותו מגדירה הרשות על פי הצרכים העירוניים מעת לעת. ולא ביוזמה של מפעיל כזה או אחר. "ההודעה על הפסקת פעילות הזומבה ברשת החברתית הופץ על ידי איילת נאור וביוזמתה ללא כל הודעה מקבילה של רשות הספורט שכמובן לא הייתה. הפצת הפוסט הייתה בכוונה להפעיל לחץ על רשות הספורט לאפשר למפעילת הזומבה חופש פעולה 'בלתי מבוקר'. השיטה המופעלת במקרה זה איננו הראשון ואירעה בעבר מספר פעמים כשיטת ' מצליח'."

מוסיף אסרף וטוען כי הטריגר להודעת הביטול על ידי המפעיל נבע מאירוע זומבה שבוטל על ידי המפעיל ביום האישה הבינלאומי, כחלק מתוכנית הפעלה שנערך בחוף הקשתות עם מעל מאה נשים ונערות וזה לאחר סיור ותאום מוקדם במקום. "הביטול הוצג בטענה שאין מקום מתאים במרחבי אזור חוף הקשתות. להזכירך קיימים מתחמי הרקדה רבים באזור חוף הקשתות הפועלים מידי שבוע. עוד התבטא תמיר לבקשתו החוזרת שוב ושוב של סמנכ"ל הרשות בני חזקיה שלא יבטל את האירוע".

אסרף מצטט מה שלכאורה אמר תמיר נאור: ׳תודיע ליורם לא מתאים לי לעשות את הזומבה באזור הזה ואני בעירייה עושה מה שאני רוצה". אסרף טוען עוד כי הנשים שהשתתפו ביום האישה התאכזבו וממשיך וכותב כי בהמשך אותו יום התקשר תמיר לבקש לערוך את הזומבה בחוף י"א. "כאילו אין כל קשר בין אירוע חוף הקשתות לזומבה בי"א, נתתי במקום הנחיה שביום שישי זה הזומבה תערך רק באירוע יום האישה. לאור הודעת המפעילה איילת נאור על הפסקת הזומבה, הוציאה רשות הספורט קול קורא למפעיל זומבה בהתאם למתבקש על פי כל דין. רשות הספורט זימנה מפעילות זומבה לפגישה מקדימה לצורך בחינת ההפעלה לאירועים חלופיים עד לסיכום הקול הקורא כמתחייב מהצורך להמשך ביצוע הפעילות"

אסרף טוען כי מחאת התושבים מופעלת באופן יזום "ובהפגנה אף השתתף וצפה מאזור ההפגנה תמיר, בעלה של איילת. היא גם פנתה לחברי מועצה שיתערבו בעניינה, חברי המועצה פנו אליי, קיבלו הסבר מפורט והתייחסו לדברים בצורה עניינית. רשות הספורט פועלת באופן ענייני ומקצועי במתן השרות לתושב ועל פי הסדר הנכון והצרכים ותכנית העבודה השנתית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן