הרב יאשיהו פינטו הוכתר כרבה הראשי של יהדות מרוקו

הרב יאשיהו יוסף פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, הוכתר הלילה (מוצאי שבת) על ידי נציג מלך מרוקו מוחמד השישי ורבני הקהילה היהודית, לרבה הראשי של המדינה המוסלמית. כך נודע לשמואל בן צבי מאתר ל'חדשות JDN'.

לבוש חדש לרב פינטו. צילום: באדיבות אתר idn
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הגאון הרב יאשיהו יוסף פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, הוכתר הלילה (מוצאי שבת) על ידי נציג מלך מרוקו מוחמד השישי ורבני הקהילה היהודית, לרבה הראשי של המדינה המוסלמית. כך נודע ל'חדשות JDN'.

במעמד היסטורי שהתקיים הלילה בעיר רבאט, בירת מרוקו, בהשתתפות נשיא הקהילה היהודית במדינה, רבני בתי כנסת ועוד. במעמד הולבש הגרי"י פינטו בבגדי הדיינות של הרב הראשי כנהוג משנים קודמות, גלימה ותרבוש של רבני המערב.

במהלך השנים האחרונות פקד הרב מספר פעמים את מרוקו כשהוא מוסר שיעורי תורה ומחזק יהודים רבים בנושא כשרות ויהדות. הרב אף נפגש עם אישיות בכירות בקרב משפחת המלוכה שמעריכה מאוד את שולשלת הרבנות של משפחת פינטו במאות השנים האחרונות. במדינה אף מספרים על נסים והמופתים שחוללו משפחת רבני פינטו למען מרוקו.

הרי"י פינטו הוא בנו של הגה"צ רבי חיים פינטו שליט"א, שמכהן כרבה של אשדוד וקרית מלאכי וידוע בקשריו הענפים במשך עשרות בשנים עם בית הממלכה המרוקני אשר כידוע שולחים מידי שנה איגרת ברכה בחודש אלול לקראת ההילולא הגדולה במוגאדור שבמרוקו.

הרב פינטו מחליף בתפקיד את הגאון הרב אהרון מונסונגו זצ"ל שנפטר בכ״ו באב ה׳תשע״ח. בשל מצבו הרפואי ופטירת רעייתו עבר הרב מונסונגו להתגורר לפני כעשור בישראל. הרב נחשב כמקורב לארמון המלוכה ברבאט, ולמלך מרוקו מוחמד השישי. כאות הערכה על פועלו לא אישר המלך מינוי של רב חדש תחתיו לאחר שעלה ארצה, ובאירועי הממלכה הרשמיים שהתקיימו לאחר עלייתו ארצה, הושאר כיסא ריק לכבודו.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן