הבחירה של אשדוד: יותר ימנית, יותר חרדית ויותר עדתית

תוצאות הבחירות באשדוד מלמדות שהעיר אשדוד העניקה לליכוד ולעומד בראשו בנימין נתניהו כמנדט וחצי (כ 40 אלף קולות) כשליש מסך המצביעים. למקום השני הגיעה מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ עם כ19000 קולות של תושבי אשדוד. החרדים ביחד, ש"ס ואגודת ישראל קיבלו ביחד 26

צילום: אורי קריספין, אשדודנט
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שלישי השבוע סמוך לשעה חמש בערב בעיצומו של יום הבחירות התארגנו ראשי סניף הליכוד באשדוד לקבל את פניו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אנשי השב"כ כבר הכינו עבורו שטח סטרילי וראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו, עו"ד גבי כנפו ובכירים בליכוד המקומי באשדוד המתינו לבואו של נתניהו.

השיירה הייתה בדרך ואז הורה ראש הממשלה לסובב לאחר ולעלות למעון בבלפור בירושלים. הסיבה: כינוס חירום של צוות הבחירות המצומצם שלו על רקע הערכות כי אחוז ההצבעה בקרב תומכי הליכוד הוא נמוך. נתניהו ביקש לחבר אליו את ראש העיר לסרי כדי להתנצל על ביטול הסיור בעיר אשדוד. בשעות שעד לסגירת הקלפיות הוא ערך בליץ ברשתות החברתיות ובמשך שעות הוא דרבן את תומכי הליכוד לצאת ולהצביע. היה זה סיום של קמפיין כמעט אישי של נתניהו ששימש כפרזנטור בלעדי של הליכוד, מוביל על גבו את כל המערכה, כנגד צבא של גנרלים, תקשורת לא אוהדת, המלצות על כתבי אישום על הראש. התוצאה מדהימה. הניצחון רשום בפעם המי יודע כמה על שמו בלבד. ביבי הפך למותג מקביל לליכוד.

DSC 3543

(צילום: אורי קריספין, אשדודנט)

העיר אשדוד בקרב הזה העניקה לו מתנה גדולה. מנדט וחצי בקירוב. כ 40 אלף תושבים שלשלו את הפתק מחל והפכו את אשדוד לאחת הערים שהכי מזוהה עם הליכוד או אם תרצו עם ביבי. עלייה של כ5000 קולות נוספים מהבחירות הקודמות בשנת 2015. כמעט כל מצביע שלישי באשדוד שלשל בקלפי מחל. לשם השוואה מפלגת "כחול לבן" בראשות בני גנץ גרפה מאשדוד מחצית ממה שקיבל ביבי והליכוד. 19000 תושבי אשדוד הצביעו בעד 'כחול לבן'. מנצחים נוספים באשדוד הם החרדים והעולים החדשים. רשימתו של אביגדור ליברמן "ישראל ביתנו" זכתה ל14000 קולות ואילו רשימת ש"ס זכתה ל 13000 קולות ורשימת אגודת ישראל החרדית אשכנזית למספר קולות זהה.

DSC 3481

(צילום: אורי קריספין, אשדודנט)

משה כחלון שזכה להישג נאה ב2015 באשדוד של 8000 קולות ספג פגיעה של 50 אחוז . רק 4000 קולות בבחירות אלה. זאת למרות שיש לו בסיס תומכים גדול בעיר והוא תרם לא מעט לעיר ולבית החולים אסותא ודאג בזמנו להפוך אותו לציבורי. יצוין כי הפגיעה שספג כחלון באשדוד זהה לפגיעה שספג ברמה הארצית.

יש לשים לב גם להשיג הגדול של ש"ס ואריה דרעי שמין הסתם ישמש שוב ככל הנראה כשר פנים חזק ובעל השפעה. זאת סביב המחלוקת שיש לראש עיריית אשדוד עם נציגו באשדוד, אבי אמסלם. אמסלם הוחרם על ידי ראש העירייה וממלא מקומו, עו"ד גבי כנפו בשל ריב גדול שפרץ ביניהם לפני כחודש ומאז לא מדברים אתו ולא משתפים אתו פעולה. לסרי וכנפו דורשים להחליפו במועמד אחר מש"ס. הם מאשימים אותו בחתרנות נגדם וכמי שחבר לגורמים מתנגדים ללסרי. אמסלם נחשב למקורב מאוד לדרעי והיה עוזרו האישי בעבר לא מתכוון לוותר על תפקידו ונשאלת כעת השאלה מה תהיה מערכת היחסים כעת בין דרעי כשר פנים ללסרי כראש עיר סביב סוגיית אמסלם.

אשדוד עיר גדולה ומרבית המפלגות פתחו נציגות באשדוד. מתמודדים רבים הגיעו לאשדוד בניסיון לשכנע את התושבים להצביע עבורם: החל מביקור הבחירות של שר הפנים אריה דרעי, בו התבטא כנגד העלייה הרוסית, ביקור השר כץ שהגיע לחנוך את האוטובוס החשמלי ומנגד מפלגת העבודה עם מיניבוס השבת, ביקור הרמטכ"לים מ'כחול לבן' בסטאר סנטר והביקור של שרי ליכוד בשוק בחוף הים, מפגשים עם בוחרים במלון לאונרדו, בין היתר של בנט ואורלי לוי ואפילו שמה של אשדוד נקשר לפרשת הבוטים.

זהו ים הבוחר

יום הבחירות נפתח רגוע. ללא אירועים מיוחדים. הבוחרים האשדודים הגיעו בעצלתיים לקלפי. רבים מהם בילו בים, לאור מזג האוויר שהאיר פנים, בילו בבתי קפה ובקניונים. אם בבחירות בעבר העיר הייתה מוצפת שלטי רחוב, פעילים ומתנדבים שהסתובבו בעיר אזי שהבחירות, שעברו לרשתות החברתיות, התנהלו בשקט יחסי. נבחרי הציבור נתנו דוגמה טובה והגיעו להצביע. ראש העירייה ד"ר לסרי, שקרא השבוע לתושבי העיר להצביע לליכוד הגיע לבית הספר "חופית" ברובע י"א, והצביע. סגנו אבי אמסלם דאג להביא את אביו הקשיש לקלפי ולהצביע.

DSC 3619

(צילום: אורי קריספין, אשדודנט)

גם חבר הכנסת ממרץ, אילן גילאון הגיע אף הוא לקלפי להצביע. כך גם שאר חברי המועצה. בערוץ 13 דיווחו כי מוניות העיר נשלחות למקבצי דיור באשדוד, בהם גרים בעיקר עולים מחבר העמים, ומסיעות את הקשישים לקלפי. גנץ שהגיע לאשדוד ובדרך מאשדוד לראשל"צ נתקל בתאונת דרכים בכביש 4 וסייע לרוכב אופנוע שנפגע. ראש הממשלה נתניהו שהיה אמור להגיע לאשדוד וכבר היה בדרכו מנתניה לאשדוד, ביטל ברגע האחרון ונסע לישיבת מטה בביתו. חוץ מזה הבחירות התקיימו כסדרן.

הנציגים האשדודים החדשים ישנים בכנסת

אם לא יהיה שינוי במנדטים בסיום הספירה הסופית 4 נציגים אשדודים יכהנו בכנסת. חבר הכנסת המכהן, אילן גילאון ממר"צ, ימשיך ככל הנראה לקדנציה נוספת. באשדוד זכתה מפלגתו רק ב- 606 קולות אולם גילאון זכה בפריימריס של מר"צ ומדורג במקום השני. מר"צ עם 4 מנדטים לפי שעה, ואם לא יהיה שינוי בקולות החיילים, גילאון בכנסת ה- 21.

בנוסף, חברת כנסת אורית פרקש הכהן שגדלה באשדוד תכהן כחברת כנסת מטעם 'כחול- לבן'. פרקש הכהן עו"ד במקצוע הייתה, בין יתר עשייתה האישה הראשונה שמונתה כיו"ר רשות החשמל.

עוד חבר כנסת חדש מאשדוד הוא הרב יעקב טסלר, שייכנס ברשימת אגודת ישראל. בין השנים 2008-2018 כיהן כחבר מועצה מטעם אגודה באשדוד. ב- 2015 מונה ליועצו של ליצמן. חבר כנסת ינון אזולאי בנו של שר הדתות המנוח דוד אזולאי נכנס לכנסת ה- 20 בנסיבות עצובות לאחר שאביו התפטר מחברותו בשל מצב הבריאות. וימשיך לכהן כחבר כנסת.

מועמדים שלא הצליחו להיכנס לכנסת הם: חבר הכנסת לזמן קצר פנטהון, שהושבע בינואר 2019 במקום השר גלנט מכולנו. הוא שובץ למקום ה- 8 ברשימת כולנו, אך לאור התוצאות לא ימשיך בתפקידו. יצחק אילן, שכיהן כסגן השב"כ הוצב במקום ה- 39 ברשימת 'כחול לבן' ולא ייכנס לכנסת.

ד"ר אלינה ברדץ'- יאלוב המשמשת כדוברת של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוצבה במקום ה- 10 ברשימה ולא תיכנס לכנסת. כזכור ליברמן, לא הציב במקום ריאלי גם את שרת העלייה והקליטה מאשדוד סופה לנדבר, שפרשה מהחיים הפוליטיים. ד"ר דן שחם בן- חיון ששימש ראש המטה של "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס והוצב במקום ה- 10 ברשימת גשר יישאר כמו סיעת גשר מחוץ לכנסת.

הליכוד גרף את הניצחון, אחריו החרדים וישראל ביתנו

היה מעניין לראות האם הליכוד ישמור על הבכורה בעיר גם הפעם? כמה מנדטים יקבלו 'כחול לבן' באשדוד? והאם סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס באשדוד, אבי אמסלם, יצליח להביא יותר קולות לש"ס ולשחזר את ההישג שלו בבחירות לעירייה? ומי מבין תושבי אשדוד המועמדים לכנסת אכן ייבחר?. התוצאות כאמור הראו על ניצחון ברור של הליכוד כך גם של החרדים.

בסופו של יום נסגרו הקלפיות ונספרו רוב הקולות של תושבי העיר. באשדוד היו 170,193 בעלי זכות בחירה ובסך הכל הצביעו 116,613 שזה 68.52%. קולות פסולים 1,101 וסך כל הקולות הכשרים 115,512.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו המפלגה הגדולה באשדוד עם 33.87% ו- 39,122 מצביעים .

כחול לבן של גנץ ולפיד במקום השני עם 16.46% ו- 19,011 מצביעים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 12.43% ו- 14,356 מצביעים.

ש"ס עם 11.41% ו- 13,180 מצביעים.

אגודת ישראל עם 11.28% ו- 13,031 מצביעים

כולנו בראשות משה כחלון עם 3.64% ו- 4,205 מצביעים.

זהות בראשות משה פייגלין עם 2.78% עם 3,210 מצביעים

הימין החדש בראשות שקד ובנט עם 2.17% ו- 2,510 מצביעים.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי, עם 1.95% ו- 2,255 מצביעים.

איחוד מפלגות הימין, 1.61% ו-צ 1,854 מצביעים.

גשר בראשות אורלי לוי אבוקסיס 1.15% ו- 1,332 מצביעים

מר"צ בראשות תמר זנברג 0.52% ו- 606 מצביעים.

מפלגות נוספות:

ביטחון חברתי בראשות סמיון גרפמן המוכר מהטלוויזיה עם 242 מצביעים

אורן חזן, אקס ליכוד עם 58 מצביעים.

מפלגת האזרחים הוותיקים 28 קולות,

הפיראטים 18 מצביעים.

והמפלגות הערביות: חד"ש ( רשימה ערבית- יהודית ) עם 50 מצביעים ו- הרשימה הערבית 26 מצביעים. ורע"ם- בל"ד עם 20 מצביעים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן