אלופים. כך עלתה עירוני אשדוד שלב אחר שלב עד לליגה השלישית

מכבי עירוני אשדוד עשתה זאת! קבוצת האוהדים המרגשת העפילה לליגה א', לאחר מסע מופלא שהסתיים בניצחון יקר באילת, לעיני 700 אוהדים נרגשים באילת. תומר בן חיים כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-51. בן חיים (שנבחר לשחקן העונה של ליגה ב' דרום ב'): ״מה שאוהדי עירוני אש

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מכבי עירוני אשדוד ניצחה ביום שישי האחרון את קבוצת בני אילת, במסגרת המחזור ה-30 והאחרון של ליגה ב', דרום ב' והעפילה לליגה א'. אחרי הניצחון הגדול על שדרות בשבוע שעבר, מאות אוהדים ליוו את הקבוצה וצבעו את העיר הדרומית בצהוב כחול, כאשר מדד ההתרגשות עלה וניפץ שיאים משל עצמו. כשעתיים לפני המשחק צעדו ביחד אוהדי עירוני אל עבר המגרש ושרו בקולי קולות. רובם עוד הספיקו לברך את השחקנים ולהרעיף עליהם אהבה ביציאה מהמלון של שחקני אלופת ליגה ב', דרום ב', לעבר האוטובוס, שלקח אותם למגרש העירוני באילת. התמונות של לפני המשחק שודרו ברשתות החברתיות וריגשו רבים ברחבי הארץ.

המארחת בני אילת, ששיחקה לשם הספורטיביות, לא ויתרה למין הפתיחה ושיחקה במלוא כוחה. המחצית הראשונה הייתה שקולה, ללא מצבים מיוחדים ליד השערים וניכר לראות את ההתרגשות והלחץ על שחקני עירוני. אל המחצית השנייה הכניס מאמן עירוני אשדוד שי מאור, את החלוץ הצעיר בן בוכובזה, שהעיר את התקפת אשדוד. כבר בדקה ה-47 בעט בוכבוזה כדור מסוכן לעבר השער של אילת ולא היה רחוק מהמסגרת. אשדוד המשיכה להתקרב ונדחפה על ידי אוהדיה, שצבעו כל פינה באיצטדיון. גיא עובדיה ותומר בן חיים המשיכו ליצור התקפות מסוכנות ובדקה ה-51 הגיע הרגע הקסום שכולם חיכו לו. יוסי אברה נכנס לרחבה ובעט כדור קשתי, שוער אילת אלכס אדביה הדף ואל הכדור החוזר הגיע במהירות תומר בן חיים, שהיתל בהגנת אילת ובעט חזק לפינה הקרובה. הכדור נשק לרשת ובן חיים, שענד את סרט הקפטן, רץ לעבר הקהל בשמחה אדירה.

WhatsApp Image 2019 04 05 at 19.27.23

4444

בדקה ה-70 הכניס שי מאור למגרש את ברוך דגו במקום גיא עובדיה. הקשר הותיק, שהיה פצוע במחזורים האחרונים ולא היה צפוי לשחק, נכנס לדקות האחרונות של העונה, קיבל את סרט הקפטן והיה סוג של מאמן על המגרש. הוא החזיק בכדור, הרגיע את שחקני אשדוד שהיו לחוצים ולמעשה, ברגל אחת, סימל את כל העונה המדהימה והקשה שעברה על הקבוצה. המשחק התקרב לסיומו ושופט המשחק גל דסקל הוסיף ארבע דקות, בהן אשדוד ניסתה להשאיר את הכדור רחוק מהשער. דסקל שרק לסיום ונתן את האות לחגיגה הגדולה ולהתפרצות של רגשות בקרב 700 אוהדי אשדוד. השחקנים והצוות לבשו חולצות עם הכיתוב 'אלופים' והצטרפו לשירי האוהדים ולצהלות שנמשכו לאורך כל סוף השבוע בעיר אילת.

בין המברכים הרבים לרגל עליית הקבוצה הצטרף גם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שפרסם את ההודעה הבאה: "עירוני אשדוד בעלייה. פותחים את השבוע עם ברכות חמות למכבי עירוני אשדוד ואוהדיה, על העלייה לליגה א' והכבוד הגדול לעיר. כל הכבוד! עלו והצליחו."

תומר בן חיים: "עשינו עבודה מדהימה"

"השבוע באשדוד" בחר בתומר בן חיים בן ה-31 כשחקן העונה של ליגה ב', דרום ב', היות והיווה את אחד מעמודי התווך של הקבוצה העונה. הקשר הנפלא כבש העונה 10 שערים, בינהם, שער הניצחון היקר באילת ביום שישי האחרון. כמו כן, בן חיים שמר על יכולת נהדרת לאורך כל העונה, נמנע מפציעות, נלחם ללא פשרות והיה המנוע של הקבוצה במרכז השדה. בראיון מקיף, מספר בן חיים בצניעות על סוד ההצלחה, על הקהל ועל המסע הקשה שעברה הקבוצה העונה.

שלום תומר. דעתך על הבחירה בך כ'שחקן העונה'?

"מחמיא לי מאוד. זה לא מובן מאליו. תודה על הפירגון. זה כיף גדול, מה אני יכול להגיד? תמיד כיף לקבל מחמאות והכרה על העבודה הקשה שעושים במהלך העונה. כמובן שמגיע גם לכל השחקנים, ההנהלה והקהל מחמאות, על העבודה המדהימה שעשינו."

ספר על עצמך בבקשה

"גדלתי בגדנ"ע ת"א, שיחקתי שנתיים בהפועל מרמורק ועליתי איתה ליגה. משם עברתי להפועל פתח תקוה והפועל רמת השרון בליגת העל. באמצע שיחקתי גם בנס ציונה בליגה הלאומית. אחרי זה במשך ארבע שנים הייתי במכבי יבנה בליגה הלאומית. לאחר מכן עברתי למ.ס כפר קאסם בליגה א', מפני שהתחלתי לעבוד בבנק. מי שעובד בבנק לא יכול לשחק בליגה לאומית. שם בעצם התחברתי לשי מאור. משם נסללה דרכנו לעבוד ביחד. הפסדנו לנצרת עלית בפלייאוף עלייה בדקה ה-118 בהארכה. אחרי זה חזרתי למכבי יבנה לעוד עונה אחת וזהו, הגעתי לעירוני."

תומר בן חיים

בזכות שי מאור הגעת לעירוני?

"אפשר לומר. אני ושי מכירים הרבה שנים. עוד מלפני כפר קאסם, אבל החיבור שהיה לנו שם של מאמן ושחקן, היה ממש טוב. ידענו שנחזור לעבוד ביחד. כפר קאסם זאת הייתה הפעם ראשונה שעבדנו יחד והבנו מאז שנלך כמה שנים ביחד."

ספר לי בבקשה על החיבור של השחקנים והצוות. איך הכל התחבר בצורה כזאת מוצלחת?

"אגלה לך סוד מחדר הלבשה. כל שבוע מחדש, גם ברגעים הכי קשים שהיו לנו השנה והיו כאלה, הרי עברנו המון רגעים של "מאני טיים". בכל אותם רגעים אמרתי לחברים שלי שרק הביחד שלנו, זה מה שיעלה אותנו ליגה וישמור עלינו. החדר הלבשה היה אחד החזקים שהייתי בו ועברתי הרבה קבוצות. אז חדר ההלבשה שלנו היה מאוד מגובש ואני אפילו לא זוכר ויכוח אחד שהיה לנו העונה. לא מדבר על מריבות שיש בכל קבוצה שהייתי בה. ויכוח אחד לא היה. אז אם אני צריך לשים את האצבע על מה חיבר אותנו, אז זה הביחד של חדר ההלבשה."

מתי היה הרגע שהאמנת שאתם עולים ליגה?

"שאלה קשה. היו הרבה רגעים של 'חיים או מוות' מבחינה ספורטיבית. רגעים של אם לא מנצחים את המשחק הזה, אז הלכה העונה. זה התחיל בסיבוב הראשון במשחק חוץ במודיעין אחרי שהיה בלאגן עם שי מאור. הגענו לשם למגרש סינטטי קשה. ידענו שזה משחק של להיות או לחדול. זה המשיך בניצחון 1-0 על דימונה, כאשר כל הצמרת ניצחה וידענו שאם לא מנצחים אז הפער מהמקום הראשון הוא שבע הפרש. המשיך כמובן למשחק נגד שדרות ונגד אילת ולמעשה כל החודש האחרון. אני לא יכול לשים את האצבע על רגע אחד ספציפי."

אתן לך ארבעה רגעים גדולים שזכורים לי ותבחר. הראשון זה שער הניצחון בדקה ה-92 של תומר ברוך בשיכון המזרח. השני זה שער הניצחון נגד שדרות בשבוע שעבר. השלישי זה השער שלך מול בני אילת והרביעי, הניצחון המרשים בקרית מלאכי.

"(צוחק)אז הנה. גם אתה כמראיין, לא מצליח לבחור. אז כן, זאת בדיוק הייתה הכוונה שלי. היו הרבה רגעים של להיות או לחדול. בכל שבוע ידענו שאסור לנו לפקשש. כל תוצאה של תיקו הייתה עלולה לסיים לנו את הסיפור. בחרת ארבעה, אני יכול למצוא בקלות עוד שניים או שלושה. בלתי אפשרי לבחור כי היו הרבה מאוד רגעים."

כמה מילים על מנהל הקבוצה דורון אוחיון, שקעקע את שמך על הזרוע.

"האמת היא שעוד לא הספקתי לדבר איתו על זה. הוא שלח לי את זה ואני לא יודע איך להגיב לזה. אין מילים פשוט. אני בהלם. בשוק. אני עם דמעות בעיניים. הבן אדם הזה הוא מאוד מאוד מיוחד. המועדון זורם לו בדם. כל החיים שלו זה המועדון הזה. יש לו כמובן את אשתו והילדים. אבל מה שהוא נותן למועדון הזה ולשחקנים, לא ראיתי אף מנהל נותן. אני באופן אישי התחברתי אליו מאוד והמחווה הזאת שהוא עשה זה משהו שאני לא יכול לעכל. היה לנו איזה רגע משבר בדימונה כשהפסדנו בדקה ה-94. הבן שלו רום, שמלווה אותנו כל העונה ואנחנו רואים איך הוא חוגג בנצחונות שלנו, על הכתפיים של השחקנים ובפעם הקודמת הוא היה על הכתפיים שלי. היה לנו רגע מאוד מיוחד דווקא אחרי ההפסד. מתי שחשבנו שהכל התפספס. הבטחתי לו שאעשה הכל כדי שנעלה ליגה ושאני אגרום לו לבכות דמעות של אושר לילד הקטן הזה. מגיע לו לשמוח. לראות את הדמעות שלו בדימונה, לי זה ריסק את הלב. אני הכי מאושר בעולם שעמדתי בהבטחה הזאת ושראיתי אותו מאושר. לגבי דורון, אני כל כך אוהב אותו כבן אדם, כמנהל קבוצה, כאוהד. אין לי מילים לתאר אותו. הוא עושה מעל ומעבר למועדון."

מה הופך את הקבוצה הזאת לכל כך מרגשת?

"הקהל שלה. חד וחלק. אין משהו אחר. במילה אחת, הקהל. מה שהאוהדים האלה עושים כל שבוע מחדש לא ראיתי בחיים. זה פשוט מטורף. זה הרבה יותר גדול מליגת העל. מגיע להם. הם הלב של הקבוצה. כל אוהד הוא מנוע בפני עצמו. לקבוצה הזאת יש אלפי מנועים. אין לי מילים."

מה התכניות לעונה הבאה?

"עוד לא נגמרה העונה בשביל לחשוב על העונה הבאה. תן לנו להנות. עברנו עונה ממש קשה ומתישה. תן לנו לשמוח. הדבר הראשון שעובר בראש והכיוון שלי הוא כמובן יהיה להישאר. אבל אתה יודע, זה כדורגל. הכל יכול להיות והראש שלנו בכלל לא בעונה הבאה. רוצים להנות."

מה החלום שלך?

"וואו. חלום. כרגע אני לא מסתכל רחוק. למדתי לא להסתכל רחוק מדי. נהנה מהרגע. לא רגיל לחוות כאלה רגעים בכדורגל. אני משתדל לנצור את הרגע הזה ולהנות ממנו כמה שיותר. מסתכל לטווח הקצר וזהו. בוא נשמח, בוא נהנה. עברנו עונה מתישה."

זו קבוצה מרגשת / אסף הדר

זה מה שאני תמיד אומר בראש ובראשונה, כששואלים אותי למה לעזאזל אני נוסע לכל מקום בארץ בשביל 'עירוניה'.

זו קבוצה מרגשת, כי כשעוד חשבו להקים את עירוני, הייתי שם בלה ממוניה, עם כמה אלמונים שלא ידעתי מי הם ואת הקשר שלהם לעירוני, אבל היה להם כל כך הרבה אמביציה לחולל שינוי.

זו קבוצה מרגשת, כי כשניסינו להתחיל מסע ביחד, להקים אהבה חדשה-ישנה במו ידינו, נתקלנו בבירוקטיה לא פשוטה שדאגה להיות מעל ראשינו בכל דרך.

זו קבוצה מרגשת, כי יש כל כך הרבה אנשים ששמים לא רק את הכסף שלהם כדי שהקבוצה תתקיים, אלא בנוסף הם דואגים לניהול שוטף כדי שכולם יהיו מרוצים. גם אם זה מתבטא בחוסר ניסיון בניהול, ההתמדה היא המשתלמת.

זו קבוצה מרגשת, כי חווינו כל כך הרבה ירידות, לחצים, תסכול, אך עדיין נשארנו ביחד, מחבקים ואוהבים את כל מי שרוצה להיות חלק מהדבר הזה שנקרא 'עירוני אשדוד'.

זו קבוצה מרגשת, כי אתה מבין שיש לך משהו שבנית מאפס ואף אחד לא לוקח בעלות עליו, הוא של כולנו, שייך לאנשים שרוצים לחולל טוב בעיר ובקהילות שונות.

זו קבוצה מרגשת כי נגענו בכל כך הרבה אנשים, דאגנו לבעלי מוגבלויות, הכרנו בהם וכיום הם חלק מאיתנו ללא שום יוצא דופן.

זו קבוצה מרגשת למרות שאתה מבין שאתה בליגה ב׳, ואתה עדיין בליגה חובבנית, אבל אתה פשוט לא מרגיש את זה, כי יש קהל כל כך עצום ואיכותי שאתה שוכח לרגע שביקרת במקומות שרק הקבוצה הזו יכולה להוביל אותך אליהם.

זו קבוצה מרגשת, כי זו פשוט עירוני אשדוד- התפרצות בכי משער או תפיסת ראש מרגע גדול שעשינו.

זו מכבי עירוני אשדוד- קבוצה מרגשת וכך היא צריכה להישאר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן