איפה הכסף?

יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי נחמני שיגר מכתב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וליו"ר הרשות לספורט עירוני, יורם אסרף, בו ביקש לבדוק את התנהלותה הכלכלית של קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד בשנים האחרונות. בין היתר ביקש פירוט של ההכנסות ממכירה של שחקנים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ד"ר אלי לחמני, המכהן כיושב ראש האופוזיציה בעיריית אשדוד, היפנה מכתב חשוב בשבוע שעבר לכבוד ראש העיר לסרי וליו"ר הרשות לספורט עירוני, יורם אסרף. במכתב מבקש לחמני, כי לאור הפרסומים האחרונים בנוגע לתקציבי עתק, שמקבלת עמותת מ.ס אשדוד מעיריית אשדוד ולנוכח ידיעת הציבור כי הקבוצה נוהגת למכור ולהשאיל את שחקני האקדמיה לקבוצות בארץ ובחו"ל, תמורת מיליוני שקלים, לקבל בין היתר, פרטים ומידע על הכנסות הקבוצה.

צילום עמרי שטיין אתר one copy

לחמני ביקש לדעת מספר דברים שנסתרים משום מה. קודם כל, מי הם השחקנים המדוברים? מה גובה התמורה שקיבלה הנהלת הקבוצה על מכירתם/השאלתם? מה נרשם בספרי העמותה? האם חלק מהכסף הועבר לגורמים פרטיים? והאם שחקני מ.ס אשדוד שייכים לעמותה או לגופים אחרים?

מערכת אשדוד10 ניסתה לעזור לד"ר אלי נחמני וערכה בדיקת שווי מכירות בולטות שביצעה הקבוצה בשנים האחרונות.

• ניר ביטון: בשנת 2013 מכרה מ.ס אשדוד את הקשר הבין-לאומי (כיום בן 28) לאלופת סקוטלנד 'סלטיק' ריינג'רס, תמורת מיליון יורו.

ניר ביטון

• מיכאל אוחנה: בשנת 2016 נמכר הכישרון הצעיר להפועל באר שבע, תמורת ארבעה מיליון שקלים וחצי. (בנוסף להשאלת דן ביטון לעונה וחמישים אחוזים ממכירה עתידית של אוחנה)

• ניב זריהן: בשנת 2017 נמכר זריהן מאשדוד לבאר שבע תמורת 3.2 מיליון שקלים. (בנוסף להשאלת לוסיו מרינאו לעונה אחת)

• חאתם אל חמיד: בשנת 2017 נמכר הבלם אל חמיד להפועל באר שבע תמורת 5.7 מיליון שקלים. (בנוסף לחמישים אחוזים ממכירה עתידית של הבלם).

• אופיר מרציאנו: בשנת 2017 חתם שוער נבחרת ישראל בקבוצת 'היברניאן' מהליגה הסקוטית. שנתיים לפני כן הושאל לקבוצת מוסקורן מליגת העל הבלגית. לא נמצאו שווי העסקאות הנ"ל, אך כיום, שווי כרטיס השחקן של מרציאנו: 500 אלף יורו.

• אור אינברום: הקשר ההתקפי, שהצטרף לאקדמיה של אשדוד בגיל 14 מקרית גת, החזיר את מ.ס אשדוד לליגת העל בשנת 2016, לאחר שהיה מלך שערי הקבוצה בליגה הלאומית. שנה לאחר מכן נמכר לקבוצת גנט הבלגית, תמורת 8 מיליון שקלים.

• גדי קינדה: בחודש פברואר השנה, נמכר הקשר המוכשר בן ה-25 לקבוצת בית"ר ירושלים והבעלים שלה, משה חוגג, ששילם מיליון יורו עבורו.

• רוג'רס קולה: בשנת 2012 נמכר החלוץ, יליד זמביה לקבוצת גנט הבלגית, תמורת 800 אלף יורו.

• אפא אמברוז: באוגוסט 2012 חתם הקשר הניגרי, ששיחק שנתיים במ.ס אשדוד, בקבוצת סלטיק מהליגה הסקוטית, תמורת מיליון וחצי יורו.

52151851510205125

44 מיליון שקלים וחצי בשבע שנים

כמובן שיש לקחת בחשבון שינוי השער היציג של היורו לאורך השנים המדוברות. למשל, בשנת 2012 שער היורו עמד על 4.9 ש"ח והיום לשם השוואה, שער היורו עומד על 4.00 ש"ח. עוד נתון שיש לקחת בחשבון הוא שכר הסוכן. הסוכן הכל יכול, מר דודו דהאן, שחולש על נתח נכבד משחקני ליגת העל בכלל ומ.ס אשדוד בפרט, הוא האדריכל של כמעט כל העסקאות הקשורות במ.ס אשדוד ושכר טרחתו שווה ל-10-15 אחוזים.

סך הכל, שווי תשע העסקאות המוצגות הינו בערך 44 מיליון שקלים וחצי, שנכנסו לקופת מ.ס אשדוד בשבע השנים האחרונות, שהן בלי שום צל של ספק, שבע שנים טובות למועדון, מבחינה כלכלית. השאלות ששואל יו"ר האופוזיציה במכתבו הן נכונות וחובת ההוכחה כרגע מונחת על הנהלת מ.ס אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן