מנציחים את זכרה של שוש בן הרוש ז"ל

האסיפה הכללית של הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, שהתכנסה במגדלי הים התיכון בירושלים, נפתחה בדקת דומייה לזכרה של שוש בן-הרוש ז"ל. בן הרוש שהייתה אם כל המתנדבים באשדוד כיהנה שנים רבות כיו"ר סניף הפדרציה באשדוד ופעלה להגשמת מטרותיה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר התקיימה האסיפה הכללית של הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו לזכרה של תושבת אשדוד שוש בן הרוש ז״ל, שכיהנה שנים רבות כיו״ר הסניף באשדוד. נשאו דברים לזכרה, נשיא הפדרציה- סם בן שטרית שוש גלילי, נשיאת הסניף באשדוד וחברתה הקרובה של שוש, פרופ' אהרן ממן-חתן פרס ישראל-2019, עו"ד עמי סביר-היועץ המשפטי ובתה של המנוחה רוית ברזילי.

סם בן-שטרית שהקים קרן מלגות עבור סטודנטים ממשפחות מעוטות יכולות וחילק אלפי מלגות לסטודנטים מכל העדות, העניק לתורמים עיטורי מופת. הוא גם זוכה להערכה מנשיא המדינה ומראש הממשלה. בן שטרית פנה לבעלה של שוש ואמר : ״מיכאל ידידי. תיפח נשמתו של מלאך המוות, שהתפרץ למעונכם ולקח מכם את שוש אשת-חיקך ואהובתך. יהא זכרה ברוך".

בן שטרית הוסיף: "כאשר הגעתי ללוויה שלה באשדוד ב- 21.2.19, ראיתי המונים שהגיעו מרחבי הארץ לחלוקת כבוד אחרון לשוש, אמרתי אז: חז"ל קבעו: "מי שרוח הבריות נוחה הימנו, גם רוח המקום (השם) נוחה הימנו". ואכן, רוח הבריות והמקום מעידים על צדקתה של שוש, סם הוסיף : לו היינו מקימים את שוש מקברה ומציעים לה: "את זכאית על פי כל כללי הדין והצדק, להרבה כתרים: "כתר המשפחה למופת", "כתר אהבת האדם", "כתר אם המתנדבים" כפי שהכתירה השבועון "השבוע באשדוד", "כתר נדיבות-לב" . בעיניי, אין לי צל של ספק, ששוש הייתה דוחה את כל הכתרים, ובוחרת ב"כתר הענווה". ואכן, שוש הייתה ענווה וצנועה, מלאת חסדים וצדקה״.

73575375373

בתום הדברים, מיכאל, הבעל יוסי, רוית והילדים, נקראו לבמה, והוענקה להם תעודת הנצחה לזכר שוש תחת הכותרת "לזכרה הבלתי נשכח". התעודה, בהטבעת זהב, חתומה ע"י נשיא המדינה ראובן רבלין וחברי נשיאות הפדרציה: פרופ' אהרן ברק, הרב ישראל מאיר לאו וסם בן- שטרית.

עו"ד עמי סביר: "זכות גדולה לפדרציה לפתוח את האסיפה הכללית בדקת דומיה לזכר שוש בן הרוש ולשאת דברים לזכרה. היא תשאר בלבנו לעד".

לקראת סיום האירוע חולקה הגדה של פסח מהודרת מטעם ההוצאה לאור ״פאר הקודש״ בראשותו של רבי יוסף מויאל, הגדה בעברית ובשפה והמרוקאית וכן הפדרציה העולמית ומשפחת בן הרוש הקימו "קרן משותפת" למלגות לסטודנטים מעוטי הכנסה לזכרה של שוש ע"ה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן