מיליון ו-800 אלף שקלים לנהג שנפגע באצבעותיו

נהג רכב שהתבקש על ידי מוסכניק לעזור להעלות רכב של נהגת לליפט המוסך, קיבל פיצוי גבוה לאחר שנפצע מהמהלך

עו"ד גיל הראל.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה עולה כי בעל הרכב, בן 40, הגיע למוסך עם רכבו לתיקון ובזמן שהרכב שלו עבר בדיקת מחשב, המוסכניק ביקש ממנו לעזור לו לדחוף אל הליפט רכב הפיג'ו של לקוחה שלא הניע. בזמן דחיפת הרכב, מכסה המנוע של הפיג'ו היה פתוח על מנת שההגה ישתחרר ותוך כדי דחיפת הרכב, הנהגת התניע את הפיז'ו ומאוורר הרכב החל לפעול ושאב את אצבעותיו של הנהג שנחלץ לעזרה.

הנהג נפגע באצבעות 3 ו-4 בידו השמאלית ופונה למיון של בית חולים ברזילי, שם אובחנה פגיעה בעצב ללא שבר או פריקה של היד. בביה"ח תפרו את אזור הפציעה תחת הרדמה ולאחר חבישה הנהג שוחרר לביתו. כמה ימים אחר כך הנהג התלונן על ירידת תחושה ונוקשות באצבע מס' 4 וכחודש וחצי לאחר התאונה נאלץ לעבור ניתוח נוסף. הנהג שהה 3 חודשים בחופשת מחלה והביטוח הלאומי קבע לו נכות כללית לצמיתות.

כיוון שהאירוע נחשב לתאונת דרכים ולנהגת לא היה ביטוח חובה, באי כוחו של הנהג עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות נזקי גוף, תבעו את הנהגת, את חברת קרנית- הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, את המוסך ואת חברת הראל שבטחה אותו. חברת קרנית טענה בין היתר בכתב ההגנה כי אין מדובר בתאונת דרכים, כי אין כל קשר בין הפגיעה באצבעותיו לבין התאונה וכי פציעתו קלה ולכן לא מגיע לו כל פיצוי.

חברת הביטוח הראל טענה בין היתר בכתב ההגנה כי מדובר בתאונת דרכים ולכן התביעה נגד המוסך וחברת הביטוח צריכה להידחות על הסף. לטעת הראל, על הנהג לתבוע את בעלת הרכב או את קרנית. עוד נטען כי בעלי המוסך לא התרשלו ולא יכלו לצפות המיקרה וכי דווקא הנהג נטל על עצמו סיכון מרצון ולא נהג בצורה סבירה ואין לו להלין אלא על עצמו.

לבסוף הושג הסכם פשרה שקיבל השבוע תוקף של פס"ד ולפיו חברת קרנית תישא ב-80 אחוזים מהפיצוי וחברת הביטוח של המוסך ובעלי המוסך, ישאו ב-20 אחוזים מהפיצוי, זאת, מעבר לתגמולי הביטוח הלאומי ובסה"כ כמיליון ו-800 אלף שקלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן