2-3 צהוב כחול

ניצחון גדול למכבי עירוני אשדוד מול עירוני שדרות בתוצאה 3-2, במשחק העונה שנערך בסינטטי מפוצץ בקהל. ליאור היילה כבש את השער המכריע בדקה ה-85 והעלה את עירוני למקום הראשון בטבלה מחזור לפני הסיום. בשישי שעבר ניצחה עירוני במעלה אדומים באותה תוצאה. ביום שישי: הק

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מכבי עירוני אשדוד העפילה ביום שלישי השבוע למקום הראשון בטבלת ליגה ב', דרום ב', המוביל לליגה א', כאשר נותר מחזור אחד לסיום העונה. החניכים של שי מאור הוכיחו שהם קורצו מחומר של אלופים, כאשר בתום דרמת ענק הצליחו לגבור על החבורה העיקשת של עופר טלקר, שהצליחה לחזור מפיגור של שני שערים. ביום שישי הקרוב תצא 'עירוניה' לאילת, למשחק האחרון של העונה מול בני אילת, כשהיא תלויה בעצמה. 700 אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה ולצבוע את העיר הדרומית בצהוב כחול.

מחזור 28: מעלה אדומים-עירוני אשדוד

עירוני אשדוד התארחה ביום שישי האחרון במעלה אדומים, מלווה ב-150 אוהדיה, שסיפקו כהרגלם את הצבע והשירה הנפלאה. זה לא הלך קל לחניכים של שי מאור והם נתקלו בפיגור מוקדם וביריבה עיקשת. האיש של המשחק היה תומר בן חיים, שכבר בדקה ה-21 טיווח את השער ופספס את המסגרת במעט. המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-24 כאשר דוד צור, כבש מקרוב לאחר הגבהה לרחבה וחוסר ערנות בהגנת אשדוד. שתי דקות חולפות ותומר בן חיים הוכשל ברחבה ועירוני קיבלה פנדל. בן חיים הפציץ לחיבורים ואשדוד איזנה את המשחק.

הקהל של עירוני אשדוד המשיך לשיר ממגוון שיריו ובדקה ה-30 ליאור איילה ניצל ערבובייה ברחבת מעלה אדומים ודחק מקרוב את ה-2-1 של אשדוד. מהפך מהיר מאוד של עירוני שמוכיחה אופי חזק. בדקה ה-40 תומר בן חיים כבר השלים צמד כשכבש מקרוב את שערו השמיני העונה וקבע 3-1 לעירוני אשדוד. עם פתיחת המחצית השנייה דוד צור השלים צמד משלו וצימק ל-3-2 בדקה ה-46, כאשר היה פנוי ברחבה וכבש מול אנגלשטיין. השער הזה הצליח להלחיץ את אוהדי עירוני, אך למזלם מעלה אדומים לא הצליחה להתקרב וחוץ מבעיטה של יגל בלאיש לקורה בקה ה-88, לא היה הרבה מה לספר על המחצית השנייה.

מחזור 29: עירוני אשדוד-עירוני שדרות

המשחק הכי דרמטי של העונה התקיים ביום ג' השבוע, בשעת אחר צהריים חמימה באיצטדיון הסינטטי, שהיה מלא מפה לפה. למעלה מ-1700 צופים צבעו כל פינה ביציעים, כאשר 450 מתוכם 'שדרותיים' ירוקים, שבאו לתמוך בקבוצתם, יחד עם ראש העיר אלון דוידי, שרכש את כל הכרטיסים שהוקצו, חילק אותם לקהל האורח ואף הוציא אוטובוסים לאשדוד בחסות עיריית שדרות. ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שהיה צפוי להגיע, ויתר על התענוג.

WhatsApp Image 2019 04 03 at 09.21.341

הקהל הביתי הגיע בהמוניו והציג מפגן כוח מרהיב לכל אורך המשחק. המארחת פתחה היטב והגיעה להרבה מצבים מול הגנת שדרות החסונה, שלא ספגה 11 משחקים ברציפות. בדקה החמישית גיא עובדיה שלח את הישאם אזברגה, אך האחרון לא הגיע לכדור. הקהל המקומי המשיך לעודד ולהטריף את השחקנים, ובדקה העשירית בא על שכרו. נדב עמר המגן הימני של עירוני הגביה נהדר לראש של אזברגה, שנגח מצוין לרשת של לב גורליק, שוער שדרות. 1-0 לעירוני ושער ראשון ששדרות סופגת מזה 11 משחקים. הקהל המשיך לדחוף את השחקנים שהיו בטירוף. בדקה ה-14 הקשר המרכזי תומר בן חיים, אולי 'שחקן העונה' של עירוני, הפציץ את השער, אך הכדור חלף מעל המסגרת. בדקה ה-19 שוב בן חיים נכנס לפעולה, חדר לרחבה, היתל בהגנת שדרות ובעט מדויק לפינה הימנית של גורליק, שנכנע שוב. 2-0 לאשדוד, הסינטטי רעד וההתרגשות ביציעים הייתה עצומה. בדקות שלאחר השער השני עופר טלקר ביצע חילוף התקפי והכניס את החלוץ המסוכן מיכאל קירטבה. שדרות לאט לאט נכנסה למשחק והחלה לתקוף. בדקה הארבעים 'שמאלית' נפלאה של עופר אברה, חלוץ שדרות, פגשה את משקוף השער של אנגלשטיין והקהל הצהוב כחול החסיר פעימה. בדקה ה-43 קירטיבה המחליף ניסה להכנס לרחבה, אך נבלם על ידי הקשר של עירוני מאור זוהר, שהיה מהטובים במגרש. אל המחצית ירדה עירוני ביתרון שני שערים, כאשר הקהל דומע מרוב התרגשות והשחקנים בטוחים בעצמם. הם לא היו מוכנים למה שעתיד לקרות.

WhatsApp Image 2019 04 03 at 09.22.31

66967955

המחצית השנייה הייתה פשוט מטורפת. בדקה ה-47 שדרות כובשת שער שנפסל בטענת נבדל. האורחת לא הורידה את הראש, אלא המשיכה לנסות. בדקה ה-52 ובעקבות נגיעת יד ברחבה של בלם עירוני, שגיא כהן, שופט המשחק שרק לפנדל לשדרות. הקשר רותם מרום ניגש לכדור ובעט שמאלה ולרשת של אנגלשטיין. 2-1 והקהל הירוק התעורר. מנגד, הקהל ה'אשדודי' החל לחשוש. בדקה ה-60 קשר שדרות מתן כהן, הפציץ את המשקוף. דקה חולפת ומהלך של התקפת שדרות שהתחיל בצד ימין, גרם לנגיעת יד נוספת ברחבה, של שחקן עירוני. הפעם המגן השמאלי טקלה, שלא האמין שזה קורה לו ולקבוצתו. רותם מרום ניגש לכדור, בעט לאותה הפינה, השלים צמד והישווה את התוצאה ל-2-2. הקהל הירוק שוב חגג וראש העיר דוידי הצטרף לחגיגה, כאשר רץ מהספסל לעבר המגרש בשמחה ובעליצות.

עירוני הייתה בהלם מול הקבוצה של טלקר, שהוכיחה אופי מיוחד. הנוכחים במגרש התבשרו על נצחונה של קרית מלאכי והבינו כי במצב העניינים שנוצר, 'מלאכי' במקום הראשון. סרט אימה לאוהדי שתי הקבוצות. חובש של מד"א עלה ליציע ה'שדרותי' והעניק טיפול ראשוני לאוהד שהתעלף לנוכח הדרמה. בדקה ה-79 אזברגה ספק השתמש בידו ברחבה, כאשר עצר את הכדור וכבש שער, שנפסל על ידי השופט. הקהל המקומי איבד את סבלנותו ואת קולו, והחל בנסיונות אחרונים ונואשים לדחוף את הקבוצה, בגרונות צרודים.

בדקה השמונים מיכאל קירטבה שנכנס כמחליף במחצית הראשונה פגע בכתפו של שגיא כהן ללא כדור. השופט לא היסס והרחיק את קירטבה בן ה-33, שנהג בחוסר אחריות והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. שחקני אשדוד קיבלו תנופה אחרי ההרחקה והחלו לשלוח יותר ויותר שחקנים קדימה. בדקה ה-85 ליאור היילה ניצל ערבובייה ברחבה ובעט מתוך הרחבה, לפינה ולרשת. 3-2 מדהים לעירוני וברגעים האלה, עין אחת לא נשארה יבשה. אולי שער העלייה של מכבי עירוני אשדוד והיילה רץ להתחבק עם הקהל שהתפרץ בשאגות ובשירה. כל מי שנוכח במגרש, לבטח ינצור את הרגעים האלה לעד.

בדקות שנותרו שדרות ניסתה בכל כוחה לחזור למשחק. מגיעה לעופר טלקר מילה טובה על האמונה שהחדיר בחבורה הלוחמנית שלו ועל כך שהיא לא ויתרה עד לשנייה האחרונה. השופט הוסיף ארבע דקות ובסיומן שרק לסיום. השחקנים בצהוב התחבק, הקהל השתולל, רקד, הודה לאל שבמרומים ושר: "מקום ראשון!!! מקום ראשון!!!." ללא ספק, החגיגה הכי טובה בעיר.

עידן חג'ג': "יותר מרגש מגמר ליגת האלופות"

לאחר הניצחון המדהים חגגו שחקני הקבוצה דקות ארוכות על הדשא הסינטטי. חתני השמחה סיפרו על תחושותיהם. המאמן שי מאור אמר בסיום כשחיוך ענק מרוח על פניו: "משחק פשוט גדול. מפרגן לעירוני שדרות שחזרו למשחק בצורה כזאת. צריך לזכור שנשארו עוד 90 דקות לעונה ואנחנו עדיין לא חוגגים." השוער גל אנגלשטיין אמר בהתרגשות: "אין מילים. אי אפשר לתאר את מה שאני מרגיש כרגע. נשאר לנו עוד משחק להשלים את המשימה.

ברוך דגו שלא שיחק בשל פציעה אמר: "זה לא פשוט לשבת בצד במשחק כזה. אבל אני שמח ומאושר עבור הקבוצה הזאת שהיא חשובה ויקרה לי מאוד." גם המגן רפי עמרן, ששבר את רגלו לפני כחודש ולא שיחק, תיאר תחושות דומות: "קשה מאוד לא לקחת חלק במשחק כזה. אבל איזה קהל יש לנו. אין קהל כזה בארץ. אולי רק למכבי ת"א".

עידן חג'ג' מכוכבי הקבוצה העונה שנפצע לפני שבוע ולא שיחק סיפר: "זאת הרגשה מבאסת שלא שיחקתי. אבל מצד שני, היה לי חשוב להגיע, לתמוך בשחקנים. גם לאימונים הגעתי. רציתי להראות לחברים שזה לא משנה מי משחק, כולנו מאחוריו. מה שחוויתי פה זה יותר מרגש מגמר ליגת האלופות."

מאור זוהר הוסיף: "לא התרגשתי ככה בחיים. כל מה שעברנו העונה. עלינו, ירדנו, אבל ב'מאני טיים' הופענו. אנחנו עושים עונה גדולה וההתרגשות פה היא גדולה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן