נמל אשדוד מרוויח פחות מנמל חיפה

נתונים מאכזבים של נמל אשדוד, רשם צניחה של 50 אחוז ברווח הנקי. לאחר עשור נמל חיפה עקף את נמל אשדוד עם עלייה מרשימה של 85 אחוז ברווחים. הסיבה: העיצומים בנמל אשדוד המתמשכים

צילום: מאיר חנונה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בנמל אשדוד וחיפה אישרו השבוע את הדוחות הכספיים לשנת 2018, והנתונים לא מעודדים בלשון המעטה מבחינת נמל אשדוד. על פי הדו"ח עולה כי נמל אשדוד רשם צניחה של כ־50% ברווח הנקי שלו, וסיים את השנה עם 105 מיליון שקלים, זאת לעומת רווח נקי של כ־209 מיליון שקלים שנה קודם. בנמל חיפה לעומת זאת בירכו לאור עלייה של 85% ברווח הנקי לשנת 2018 עם רווח נקי של כ-177 מיליון שקלים, בעוד בשנת 2017 עמד הרווח בחיפה על כ- 96 מיליון שקלים.

נמל אשדוד סיים את השנה עם הכנסות של כ- 1.16 מיליארד שקלים, ירידה של כ- 6.5% לעומת שנת 2017 . גם הרווח התפעולי באשדוד צנח ב- 37% ל- 122 מיליון שקלים. בנמל חיפה עלו ההכנסות בשנת 2018 ב- 11% שעמדו על כ- 907 מיליון שקלים בשנת 2018 הרווח התפעולי בנמל חיפה זינק מאוד. ועמד על כ-206 מיליון בשנת 2018 לעומת כ- 69 מיליון בשנת 2017.

087078573787834

(צילום: דוברות הנמל)

למעשה, כי זו הפעם הראשונה במשך העשור האחרון שנמל חיפה עוקף את נמל אשדוד. הגורמים לשינוי הזה הם, בין היתר, בעוד בנמל חיפה השכילו להגיע להסכם עם העובדים ויצרו שקט תעשייתי שתרם לעבודה בנמל בעיר הכרמל, בנמל אשדוד לא מצליחים להגיע להבנה עם העובדים והסכסוך עם וועדי העובדים מסלים. השנה התאפיינה במאבקים , בעיצומים ובדיונים בבית הדין לעבודה. דבר שגרם לכך שמספר אוניות בעלי מכולות פשוט בחרו להגיע לנמל חיפה, למרות שהיצרן נאלץ לשנע את הסחורה בחזרה למרכז. מעבר לכך בנמל אשדוד קיימת בעיית בתחזוק. המנופים, דבר שגרם להשבתה חלקית של חלקם לאורך כל השנה. וכמובן שהדבר הפריע לעובדים לא פעם והוריד את קצב הפריקה הרגיל. זה אחת מהסיבות שמנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל זומן לשימוע לפני פיטורים. גם מערכת היחסים העכורה בין בלומנטל ליו"ר הנמל אורנה הוזמן- בכור לא עזרה לנמל.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי ״במהלך שנת 2018 חוותה חברת נמל אשדוד עלייה דרסטית במספר ימי השביתות והעיצומים, שהתרחשו בחברה על רקע המו"מ להסכם רפורמה חדש בין המדינה והחברה ובין ההסתדרות והוועדים כמו גם מחסור בכוח אדם.

בנוסף, במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018 התמודדה החברה עם ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה ובשל תקלות מנופים ישנים שהותקנו על ידי רשות הנמלים, ואשר אילצו את החברה לבצע בהם תיקונים חוזרים ונשנים, כמו כן חל עיכוב של שנה במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23 עקב הפרה של החוזה ע"י החברה הספרדית אשר ביצעה השידרוג. תפוקות נמוכות אלו במהלך החציון הראשון של 2018 מנעה מהחברה מלהציג גידול בהכנסות וברווחיות”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן