ביוזמת המועצה הדתית, מד"א והעירייה: גבאי בית הכנסת הוסמכו להציל חיים במקרי חירום

טקס סיום למיזם הייחודי הרביעי של "מתפללים ומצילים חיים" בבית הכנסת "מעם לועז" במרינה התקיים השבוע.  פרי יוזמה של המועצה הדתית, העיריה ומד"א ובמהלכו חולקו תעודות הסמכה לחניכי הקורס וציוד מציל חיים לנציגי בתי הכנסת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בטקס הנוכחי כבקודמיו, נרכשו עבור בתי הכנסת השונים תיקי עזרה ראשונה מתקדמים, ומכשיר דפיברילטור, הידוע בייחודיותו ונחיצותו להצלת חיים במקרים של דום לב. מתנדבים אלו אף הוסמכו לשמש כ"נאמני חיים" של ארגון מגן דוד אדום. וכהמשך למיזם מתפללים ומצילים חיים, הערב התחיל ב"תרומת דם" של גבאֵי בתי הכנסת אשר עמדו בתור בזה אחר זה כדי לתרום.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית יוזם הרעיון הביע את התרגשותו בפני הנוכחים על ההצלחה של המתפללים שהשתתפו והשקיעו במסירות רבה ועברו בהצלחה את הקורס במחזור הרביעי. "אנו מודים לראש העירייה יחיאל לסרי ולמנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין שהם חלק בלתי נפרד מהרעיון ולכל המסייעים ומעבירי הקורס" אמר הרב עובדיה.

הרב הראשי רבי חיים פינטו שנבצר ממנו להגיע ביקש אף הוא להביע תחושותיו: "ולהשתתף עימכם בכינוס החשוב. בתורתנו נאמר רבות בעניין של 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא' שלא רק את האדם עצמו הציל, אלא גם את הדורות אחריו שיצאו ממנו – הציל.

דברי ברכה השמיע רב העיר הרב יוסף שיינין ובו ציין את קדושת החיים, "שעלינו לדעת את חשיבות חייו של כל אחד וכל רגע של 'חיים' זה דבר גדול, וזה מה שאתם עושים ואני מקווה מאוד שלא יהיה לכם עבודה בזה, כל אחד מכם נעשה שותף להצלתו של כל יהודי"

נציג מד"א ד"ר אלי יפה – מגן סמנכ"ל קהילה, שיבח את היוזמה החשובה והציג לכולם את אפליקציה "מד"א שלי" המאפשרת באופן מיידי, שליחה של מיקומכם למוקד מד"א. מושון ועקנין סממ"ז מחוז דרום הציג מקרים קשים אצל תינוקות, צעירים ומבוגרים שחוו מקרי חירום וברגע האמת האנשים הנכונים שהיו בקרבת מקום פעלו נכון בהצלת חיים, בפרט בדקות הראשונות.

הרב מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי בירך את הרב עובדיה דהן ואת כל משתתפי הקורס בעזרה ראשונה והזכיר את מעלת הצלת חיים של כל יהודי שזה דבר גדול מאוד.

גם גבאי ונציגי בתי הכנסת הודו מקרב ליבם למועצה הדתית לעירית אשדוד ומגן דוד אדום על שנתנו להם את האפשרות ללמוד ולהגיע להכשרה בקבלת או נאמן חיים ובקבלת ציוד מודרני מתקדם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן