ברוכיאן נכנס בזמן

קבוצות האדומים אשדוד ומכבי יבנה נפרדו בתיקו 1-1 במסגרת המחזור ה-25 בליגה א' דרום. ברוכיאן, שנכנס כמחליף, קבע שוויון בבעיטת יעף, בדקה ה-8. במחזור הקרוב: מכבי 'קביליו' יפו מגיעה לסינטטי (חמישי היום, 20:00).

צילום: אבישי אפטקר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האדומים אשדוד התארחו בצהרי יום שישי שעבר באיצטדיון 'טוטו' ביבנה, אצל מכבי המקומית, אותה מאמן פיני עייש, שאימן אצל האדומים עד תחילת העונה, והוחלף בגילי לנדאו, בהחלטה שהיום סביר להניח שמצטערים עליה בהנהלת האדומים. מי שעמד על הקווים משחק רביעי ברציפות, הוא עמוס וזאנה ומסתמן כמי שיוביל את האדומים במשימות שנותרו עד לסיום העונה וינסה לעשות את הבלתי יאומן ולהעפיל לליגה הלאומית.

אשדוד פתחה ללא שני החלוצים שלה, כאשר עידן שריקי היה מושעה, עקב צבירת חמישה כרטיסים צהובים ואילו שלומי ארבייטמן לא התלבש בשל פציעה. את מקומם בהתקפה ניסו למלא נועם תרועה, סטניסלב גולדברג ווורקאט גדיף. כבר בדקה השנייה מהלך יפה של תרועה וגדיף, הוביל למצב נייח לזכות אשדוד. את הבעיטה החופשית לקח לישי ביטון, שסובב את הכדור נהדר ולא היה רחוק מהמסגרת של המארחת. בדקה העשירית, לישי ניסה שוב את כוחו מרחוק, אך הכדור הלך החוצה. בתגובה, יבנה ניסתה ליזום התקפות, אך נעצרה ברגלי הגנת האדומים, ששיחקה באגרסיביות, ועקב כך, שלושה משחקניה קיבלו כרטיסים צהובים במהלך המחצית הראשונה (נוגן חן, גיא עיני ובן בוטבול) משופט המשחק, דור נזרי.
במחצית השנייה המשחק הוסיף להיות צמוד. בעיטה של בן בוטבול מחוץ לרחבה בדקה ה-50, עלתה מעל השער של יבנה. בדקה ה-57 וזאנה ביצע חילוף, כאשר גולדברג, הוחלף על ידי אבירם ברוכיאן. בדקות שלאחר מכן, יבנה הגיעה למספר מצבים ברחבה של אלון אאולוב, שוער האדומים. בדקה ה-67, חלוץ יבנה, משה אבוחסרה, בעט החוצה מתוך הרחבה. שתי דקות חלפו והתקפה נהדרת של יבנה, הסתיימה אצל הקשר מולאטו גברה, שבעט מעל השער. בדקה ה-75 מכבי יבנה תרגמה את היכולת הטובה לשער יתרון. כדור רוחב יפה של אבוחסרה, הגיע לעבר נתנאל ארזואן, המחליף, שקבע 1-0 למכבי יבנה מקרוב.
האורחת ניסתה לחזור למשחק בדקה ה-80. גאדיף השתחרר בתוך הרחבה ובעט החוצה ממצב קורץ. שתי דקות לאחר מכן, לידור כהן, קשר האדומים נכנס למגרש במקומו של המגן נוגן חן. השער המיוחל הגיע במהלך משותף של שני המחליפים. בדקה ה-87 לידור כהן הגביה מצד ימין, אל תוך הרחבה, ברוכיאן הניח את רגלו הימנית ובעט בעיטת יעף חכמה, שהכניעה את עידו לוי, שוערה של מכבי יבנה. שוויון מצויין לאדומים ו-250 אוהדיה חגגו בקולי קולות את השער הנהדר של הקשר, שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 34. האדומים ניסו גם לנצח אך חוסר מזל ודיוק מנע מהם ניצחון רביעי ברציפות. בתוספת הזמן לידור כהן ניסה לבעוט מזוית קשה, אך הכדור נהדף לקרן. ברוכיאן הגביה, הכדור נחת אצל בן בוטבול, שנגח מקרוב מעל למסגרת. בסיום: 1-1 מוצדק.
האדומים קרובים להבטיח את מקומם במשחקי 'פלייאוף' העלייה לליגה הלאומית. לסיום העונה נותרו 5 משחקים והחניכים של עמוס וזאנה מובילים ב-8 נקודות, על הקבוצה שנמצאת במקום ה-6, שלא מוביל ל'פלייאוף'. בשישי הקרוב תגיע מכבי 'קביליו' יפו לסינטטי, כאשר ניצחון של האדומים, יבטיח כמעט סופית את המטרה.

פיני עייש: "יש לי חדר גדול בלב ששייך לאדומים"

השבוע שוחח מאמן מכבי יבנה בן ה-59 ויליד העיר יבנה, פיני עייש עם כתב "השבוע באשדוד". עייש, שאימן כזכור בהפועל אדומים אשדוד ולפני כן במכבי עירוני אשדוד, דיבר על המשחק, על הקהל האדום, על הנהלת האדומים ועל התדמית שהודבקה לו.
הובלתם וספגתם לקראת הסיום. מאוכזב?
"תראה. תמיד כשלא מנצחים יש סוג של אכזבה. לעניין המשחק עצמו, היו דקות טובות לאשדוד וגם לנו. חושב שהתוצאה משקפת את מה שהיה. כמו שאנחנו יכולנו לתת עוד גול או שניים, ככה גם לאשדוד היו מצבים."
איך היה לך לפגוש את הקהל האדום, אחרי שאימנת שם בהצלחה?
"וואו. זה תמיד מרגש. אומרים יש לי פינה קטנה בלב לקבוצה שהיא חשובה לבן אדם. אז בשבילי, האדומים היא לא פינה קטנה, זה חדר גדול בלב שהוא שייך למועדון הזה. עברתי עם האדומים תקופה מדהימה. אני יכול לומר שמאוד ריגש אותי שבתחילת המשחק, האוהדים של אשדוד עודדו אותי ושרו לי שירים."

pini ayash
איפה נראה אותך בעונה הבאה? האם יש סיכוי שתחזור לאשדוד?
"אתה יודע, בכדורגל הכל יכול להיות. אי אפשר לדעת. יכול לומר דבר אחד, אשמח להיות איפה שרוצים אותי."
ראיתי שיש לאדומים חוב כלפיך. האם יש לך בטן מלאה על ההנהלה?
"קודם כל, על ההנהלה אין לי ממש ממש בטן מלאה. אנחנו ביחסים טובים מאוד. הבעיה הייתה עם ההנהלה הקודמת. הגיע הספונסר והחליט את מה שהוא החליט. שאני לא מתאים לו. וזו זכותו ואין לי טענה על כך וזו הסיבה שנפרדנו. ההנהלה עד לרגע האחרון היה חשוב להם שאמשיך, אבל אתה יודע, יש אילוצים ולא אתה זה שקובע. ככה שעל ההנהלה עצמה אין לי טענות. היום אני מבין שהיא גם לא נמצאת שם. מה שכן אני מקווה שישלמו את מה שמגיע. כרגע זה נמצא בתהליך של בוררות."
האם האדומים איתך, היו נמצאים במקום יותר טוב?
"זה קצת לא הוגן לשאול שאלה כזאת. אני באופן אישי תמיד מאמין שאפשר להגיע למקומות הכי גבוהים. אבל עוד פעם, עמוס נמצא שם כיום והוא עושה עבודה טובה מאוד. מאמין בו שהוא יכול להוביל את הקבוצה."
איך אתה מתמודד עם שני הכינויים שיש לך: 'קבלן עליות' ו'מאמן ליגות נמוכות'?
(צוחק) אני מבין שעשית עבודת תחקיר טובה. קודם כל זה מחמיא לי הטייטל שהדביקו לי כקבלן עליות. זה מחמיא, אני משתדל לעבוד בכל עונה, איפה שאני נמצא, לתת את המאה אחוזים שלי ולהשיג את המטרות. לגבי הליגות הנמוכות, זו עובדה קיימת. מתמודדים עם זה. לטוב ולרע."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן