הלוחש לשוערים

נבחרת ישראל פתחה את קמפיין מוקדמות 'יורו 2020' עם השוערים יואב ג'ראפי ואופיר מרציאנו בסגל וזו בהחלט גאווה גדולה לקבוצת מ.ס אשדוד ולעיר בימים של סערה. איתי זילפה, מאמן השוערים של הקבוצה מזה כ-8 שנים מספר על סוד ההצלחה: "להיות סוג של אב רוחני לשוערים שלי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום חמישי שעבר פתחה נבחרת ישראל בכדורגל את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה היוקרתי, במשחק בית נגד סלובניה ושלושה ימים לאחר מכן, במשחק בית נוסף מול אוסטריה. בסגל הנבחרת ניתן למצוא את אופיר מרציאנו ויואב ג'ראפי ובאשדוד קיבלו באכזבה את העובדה שאפודת השוער הראשון בנבחרת הלאומית הוענקה דווקא לשוערה של הפועל ב"ש, אריאל הרוש. הרוש, שבמשחקים האחרונים, איבד את מקומו בהרכב האלופה, הועדף על פני אופיר מרציאנו בן ה-29, שוערה הפותח של קבוצת 'היברניאן', הנמצאת במקום הרביעי ב'פרמייר ליג' הסקוטית. השוער השלישי ג'ראפי בן ה-25, לא היה אמור לפתוח, אך זכה לטעום השבוע, לראשונה בחייו, את טעם הנבחרת הבוגרת ולבטח נהנה מהחוויה.

באשדוד מתפתח לו, בית חרושת לשוערים, כאשר לראשונה בהיסטוריה, שני שוערים ממ.ס אשדוד, בעבר או בהווה, נמצאים בסגל הנבחרת הלאומית הבוגרת. מי שאחראי על טיפוח השוערים בקבוצה הוא מאמן השוערים איתי זילפה בן ה-34, שגדל בבית שאן, קיבל פנייה ממ.ס אשדוד בשנת 2011, ומאז הוא שם. בראיון מעניין מספק זילפה הצצה לתוך עולמו של השוער, חושף את סוד ההצלחה של אימון השוערים ומספר על יחסי גומלין בינו לבין מקבילו בריאל מדריד.

ספר על עצמך לטובת מי שלא מכיר.

"אני במקור מהצפון. בתור ספורטאי גדלתי בהפועל בית שאן. גרתי במושב ליד בית שאן. אני כבר 4 שנים גר באשדוד. אימנתי בקבוצות בליגת העל בבני סכנין ובעכו. הגעתי לנס ציונה והתחנה הבאה לאשדוד."

איך הגעת לאשדוד?

"האמת שיוסי מזרחי פנה אליי. הכיר אותי מנס ציונה והביא אותי. הוא שמע עליי ושאל אותי אם זה רלוונטי והסכמתי."

ספר בבקשה על הקשר שלך עם מרציאנו וג'ראפי

"תראה. כשהגעתי לאשדוד בעצם היו לי פה את גל אנגלשטיין, רועי משפתי ואופיר מרציאנו. ראיתי את אופיר. הוא היה בתחילת דרכו. ראיתי שהוא בחור רציני שרוצה לעבוד. הקשר היה מההתחלה טוב ומאוד מאוד הדוק. עוד לפני שאני מאמן, אני רוצה להיות סוג של אב רוחני לשוערים שלי. כמו פסיכולוג. אני תמיד טוען שאני חי את החיים שלהם. החיים שלי כפולים ומכופלים. הפכתי להיות מעבר למאמן. סוג של אוזן קשבת. כמו חבר, אבל עד גבול מסויים. שהם יודעים שאני שם לכל דבר. גם לטוב וגם לרע.

0860690679076

איך ג'ראפי התפתח ככה?

את ג'ראפי הבאנו מכפר סבא. הוא הגיע לאשדוד להיבחן ומיד ראיתי את הפוטנציאל. הוא הגיע להיות שוער שלישי וכבר באימון השני ששאלו אותי, נתתי אור ירוק להחתים אותו. כי היה ברור שיש פוטנציאל. לא האמנתי שככה זה יצליח להתממש אבל עוד בליגה הלאומית זה התממש. זה היה ברור מאוד שהוא הולך להיות משהו אחר. אני חושב שגם שיש לו את רועי משפתי שהוא חלק משלישייה עם עומר אגוזי, זה מביא את ג'ראפי למקומות גבוהים. שיש לך חבר'ה שהם לוחצים מאחוריך, אז אתה חייב להיות תמיד טוב. אני חושב שבאשדוד בשנים האחרונות יש שוערים מצויינים."

הזכרת את אנגלשטיין, שוערה של מכבי עירוני אשדוד. דעתך עליו?

"אני חושב שהוא היה מבחינתי פוטנציאל גדול. הוא ירד לליגות נמוכות. אינני עוקב ולא יודע לומר. אבל אני שומע שהם עושים תוצאות טובות. לליגה שהוא נמצא בה, בטוח הוא הכי טוב. הייתי איתו בסך הכל חצי עונה."

התאכזבת שמרציאנו וג'ראפי לא פתחו בהרכב הנבחרת?

"קודם כל זו הייתה גאווה גדולה. אתה הולך לאימון נבחרת, רואה את השוערים. גם היום כשמרציאנו לא בקבוצה, אנחנו בקשר טוב. התאכזבתי קצת. אני חושב שכן היה מגיע למרציאנו לפתוח. הוא עושה דברים יפים באירופה ואין ספק מבחינתי שמגיע לו לפתוח. לגבי יואב, זו הייתה טבילת אש ראשונה. זה די היה ברור לי שהוא לא יהיה בתכניות של ההרכב. זו גאווה גם למ.ס אשדוד. שני שוערים שלה, בתוך 5 שנים בנבחרת. לא מובן מאליו."

האם הזעזועים בצוות המקצועי השנה הפריעו לכם לעבוד?

"קודם כל לא. דבר שני, אני חושב שמתפתח באשדוד אחד המאמנים הטובים שיהיו, זה משה אוחיון, למרות התוצאות האחרונות הלא טובות. האמת שאנחנו נמצאים בנישה. אנחנו עושים את העבודה שלנו בצד ואחר כך מצטרפים לקבוצה. אני שם כדי לפקח שלא נכנסים לבעיות, לדברים פחות טובים. להפריע? זה לא הפריע. לא היה משהו שגרם לי לחשוב כך."

מה סוד הקסם שלך?

"ללמוד. כל הזמן ללמוד. משתדל לצאת כל שנה להשתלמות באירופה. להביא את הידע משם לפה. לבנות את הידע שלי לפי הנסיון ולגרום לשוערים להתקדם. קודם כל להיות בן אדם ולהישאר צנוע."

מי המודל שלך כשוער?

"האמת שהמודל שלי הם השוערים שאיתי בקבוצה. אז אני אקח מישהו שהם מתחברים אליו. יואב ג'ראפי מאוד אוהב את קיילור נאבאס מריאל מדריד. אגב, אני בקשר עם המאמן שוערים של ריאל מדריד. אז אם מדברים על מודל, אז אני חושב שזה נאבאס. גם פיזיולוגית, מבחינת גובה, 1.84, הוא די מזכיר את יואב, גם בעבודת רגליים המדהימה שלו, הזריזות. אני מדבר עם צ'ופיסט, המאמן שוערים שלו, ובדרך כלל אנחנו מחליפים חומרים בינינו, אז גם האימונים מאוד דומים."

האם ממתין לנו השוער הלאומי הבא באקדמיה של מ.ס אשדוד?

"אני לא אוהב להתעסק בהשערות. חושב שיש שוערים טובים באשדוד. גם בקבוצה הבוגרת וגם בנוער. גם רועי משפתי ועומר אגוזי הם פוטנציאלים עתידיים וגם שוערי הנוער."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן