עו"ד משה כהן, מסתבך סדרתי: הושעה לשנה ו 9חודשים, לאחר שהושעה בעבר למשך 4 שנים מלשכת עורכי הדין

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין השעה את עו"ד משה כהן מאשדוד למשך שנה ו- 9 חודשים. זאת לאחר שהורשע בשלוש עבירות של פגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין, התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין והפגנת חוסר כבוד לבית המשפט. עו"ד כהן:"אני מערער"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין, גזר עונש של שנה ו- 9 חודשי השעיה על עו"ד משה כהן מאשדוד, לאחר שדחה את ערעורו של עו"ד כהן שהורשע בבית הדין המשמעתי מחוז דרום.

בית הדין המשמעתי במחוז דרום הרשיע את עו"ד כהן בעבירות של פגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין, התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין והפגנת חוסר כבוד לבית המשפט. עו"ד כהן הוגשו 3 אישומים שונים. האישום הראשון נגע לבקשתו לפסילת שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכך כתב עו"ד כהן: "החתום מטה נתקל בעברו המקצועי כעורך דין בהחלטות שיפוט שרירותיות, ומושחתות של שופטים, והדברים לא זרים לו ואולי בשל זאת קל לחתום מטה לזהות על נקלה שופט מושחת. רצף הקביעות השרירותיות בתיק מלמד על פגם מחשבתי נפשי חמור, משוא פנים חמור וחריצת דין טרם המשפט".

באישום השני, במהלך דיון שהתקיים בבית הדין לתעבורה באשדוד פנה עו"ד כהן והתייחס לבא כוח המאשימה ואמר: "לא ברור לי מדוע התובע הזה עומד מולי. הוגשה נגדו תלונה במח"ש והוא ניצל את תפקידו וטען טענות שקריות והתפרעות בבית משפט וכן הלאה וכן הלאה. לא ברור לי מדוע חברי עומד פה ומיצג את המשטרה כשהוא צריך להיות בהשעיה".

במקרה נוסף בגינו הורשע בתיק הוצאה לפועל הגיש עו"ד כהן בקשה שבה צירף כמשיבה מספר 1 את הרשמת, משיבה מספר 2 הנהלת בתי המשפט וזאת בנוסף לעוד 2 משיבות שהן צד בתיק. כותרת הבקשה הייתה "הודעה על כוונה להגשת תביעת נזיקית בגין התנהגות רשלנית קיצונית , מופקדת, שערורייתית ומושחתת". בבקשה עצמה כתב על רשמת בית המשפט כי התנהלותה "הינה מופקרת, שערורייתית ומושחתת בקביעותיה הנוגעות למבקש, 'ידה קלה על ההדק', והיא לא נקטה באמצעים מינימליים להבטיח את המשך מקור פרנסתו ועיסוקו כעו"ד", וכי הרשמת, כך כתב עו"ד כהן, "גרמה בזדון למבקש נזקים כבדים וחמורים עד כדי השבתת עבודתו המקצועית לחלוטין ופגיעה קשה בתדמיתו, יושרו ושמו הטוב".

בהמשך אותה בקשה בגינה הורשע עו"ד כהן הוסיף והתייחס לפסקי דין קודמים שניתנו על ידי בית המשפט בעניינו של האיש אותו ייצג: "נכתבו על ידי מי שאינו בקיא בדין, שרלטן, נקמן, אינו בעל דיעה, חסר אינטגריטי, מניפולטיבי וכזבן" כתב עוד" כהן בבקשתו. "…. לא בוססו על כל ממצא פוזיטיבי וכולו בנוי על סילופי עובדות, שקרים, הטעיה, מרמה, בניגוד לכל הגיון והליך הוגן… תלונותיו של המבקש כנגד התנהלותם המושחתת של השופטים דניאל גיל וסבין כהן ודרישתנו לפתיחה בחקירה פלילית נגדם טרם קיבלה כל התייחסות".

67337

עוד" כהן שהורשע בבית הדין של לשכת עורכי הדין על אמירותיו הקשות ערער והתייחס למקרה השני בו הורשע על דבריו כנגד התובע במשפט תעבורה. עו"ד כהן טען בערעור כי לא הוכח שדברים אלה אכן נאמרו מפיו, וכי הפרוטוקול מפוברק על ידי בית המשפט. זאת במטרה להתאים לתלונה שתוגש נגדו. "פעם אחר פעם אני מגיע לדיונים והדברים נכתבים גם בעבר, מפוברק, אחרי שאני יוצא מהדיון, מאחר והיא כבר יודעת שהיא מגישה תלונה, השופטת, היא כותבת, היא כותבת לעצמה את הדברים כדי שיהיו תואמים לתלונה שתבוא אחר כך", טען בערעור עו"ד כהן.

על דבריו אלו קבע בית הדין הארצי המשמעתי של לשכת עורכי הדין כי "עו"ד כהן בעצמו הודה באמירת הדברים שיוחסו לו בנוגע למקרה זה". בית הדין המשמעתי הארצי בהרכב עו"ד אופיר סטרשנוב אב בית הדין, וחברי בית הדין עו"ד לירון קריגל ועו"ד צבי רוטנברג דחו את ערעורו של עו"ד כהן וקבעו כי: "לא מצאנו בטענותיו הרבות של עו"ד כהן כל טענה שיש בה כדי להוות הגנה או פטור מאחריות לביצוע העבירה, או להיות צידוק או כורח לאמירת הדברים".

עוד קבע הרכב בית הדין בערעור כי דבריו ואמירותיו של עו"ד כהן, "הם דברי בלע בזויים, שפלים וגסים, אשר מקומם לא יכירם במסגרת שיח מקצועי בין עורכי דין, או במסגרת כתבי טענות. לא כל שכן בין כתלי בית המשפט וכלפי בית המשפט. לא יעלה על הדעת כי עורך דין ישתמש בביטויים כה חריפים ומשפילים כלפי כל אדם, ובפרט כלפי עמיתיו למקצוע ובתי המשפט". בית הדין דחה את טענותיו של עו"ד כהן וקבע: "לא מצאנו ממש בטענות אלה, ואנו סבורים כי מדובר בהמשך ישיר לאותו 'מסע צלב' פרוע שהמערער, בשם עצמו ומטעם עצמו, נגד המערכת".

באשר לערעור על גזר הדין עצמו דחה בית הדין את טענת עו"ד כהן כי מדובר בעונש חמור, וזאת בין השאר בהתחשב במצבו הכלכלי הקשה ובתקופה ההשעיה הממושכת שנגזרה עליו בעבר למשך 4 שנים אשר במהלכה לא ביצע עבירות משמעת נוספות. הרכב בית הדין קבע כי העונש של בית הדין מחוז דרום על עו"ד כהן אינו חמור כלל וכלל וכי מדובר בעונש הולם וראוי בנסיבות המקרה. בית הדין הוסיף וקבע כי "אנו תקווה כי בתום ההשעיה הנוכחית, יבחר המערער בכל זאת לשנות את דרכיו, וינהג בחבריו למקצוע ובבתי המשפט בכבוד הראוי".

לא השעיה ראשונה לעו"ד כהן

מתברר כי זו הפעם השנייה שעו"ד משה כהן מסתבך. בפעם הקודמת הוא הושעה מחברות בלשכת עורכי הדין למשך 4 שנים על התבטאויות דומות וקיצוניות נגד שופטים, מערכת המשפט וחבריו למקצוע ערכית הדין.

עו"ד משה כהן תושב אשדוד קיבל רישיון לעריכת דין ב-2001 וכבר בשנת 2004 שלוש שנים בלבד במקצוע עריכת נטען נגדו כי נקט ב"התבטאויות קיצוניות כלפי שופט מכהן וכלפי המערכת, ונהג זלזול בביהמ"ש תוך כדי דיון משפט". ב2013 הוא הורחק ל 4 שנים ממקצוע עריכת הדין לאחר שהורשע ב- 11 מקרים של "ביטויים פוגעניים חמורים ביותר מצד הנאשם כלפי חברים שונים למקצוע, מוסדות בלשכה, שופטים בבתי משפט שונים ומערכת בתי המשפט בכללותה". בין היתר כנגד השופטים: מיכל וולפסון, גיל דניאל ואריאל חזק.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן