מצטמצמים ב׳אסותא׳ אשדוד: מחלקת כירורגיית ילדים תהפוך ליחידה קטנה

בעקבות הגירעון בבית החולים ׳אסותא׳ באשדוד הוחלט לסגור את המחלקה לכירורגיית ילדים ולהפוך אותה ליחידה. מספר המיטות יצומצם מ- 14 ל- 6 וששת הרופאים המתמחים במחלקה, ככל הנראה, יפוטרו. חבר מועצת העירייה עו"ד אלי נכט פועל לצנוע את המהלך: "עבור בריאות ולחייהם של

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם מחלקת כירורגיית ילדים תשלם את מחיר הגירעון בבית החולים ׳אסותא׳ ותקוצץ בשל חיסכון בעלויות?. מתברר כי המחלקה הפועלת מאז פתיחת בית החולים תשנה את פניה. מספר המיטות במחלקה יקטן באופן משמעותי מ- 14 מיטות כיום ל- 6 מיטות בלבד. ששת הרופאים המתמחים בה ככל הנראה יפוטרו והמחלקה תהפוך ליחידה מצומצמת. השינוי צפוי להיות בתקופה הקרובה.

חבר המועצה עו"ד אלי נכט פנה במכתב למנכ"ל ׳אסותא׳ אשדוד, פרופסור ארי שמיט, עם העתקים לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ובו ביקש לכנס דיון נוסף בנושא. במכתב מציין עו"ד נכט כי במחלקה עובדים שלושה רופאים בכירים ושישה רופאים מתמחים. המחלקה נותנת מענה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לכל מקרה המצריך ניתוח דחוף.עד כה טיפלו במחלקה כ- 1,700 ילדים ובוצעו 458 ניתוחים דחופים וכן טופלו ילדים רבים שעברו תאונות בית ותאונות דרכים. "לפני כחודש, התקבלה ההודעה המפתיעה ממנהל בית החולים ׳אסותא׳ אשדוד על כך שהוחלט על סגירת המחלקה והפיכתה ליחידה״, כותב נכט ומוסיף כי "להחלטה זו יש משמעות דרסטית עבור הילדים של כולנו ובמיוחד לילדי אשדוד והסביבה. ראשית, הדבר יגרום לירידה ברמת הטיפול והפסקת פעילות המחלקה במתכונת של 7/24 שכה חיונית לעיר. הצעד האמור הוא בפועל "חיסול" ההתמחות בכירורגיית ילדים, ונחשבת לחיונית לעיר ולמדינה, עקב מחסור חמור של רופאים מומחים בתחום”.

נכט מוסיף וכותב "יתרה מכך, אנו כהורים לילדים באשדוד והסביבה זקוקים נואשות למחלקת כירורגיית ילדים באשדוד, אחרת נאלץ לנסוע לבתי חולים במרכז הארץ או באר שבע, מה שעלול לעלות בחיי אדם וזאת בהינתן כי בעת מלחמה או מבצעי צבאי, אשדוד עשויה להיות נתונה לירי מאסיבי של טילים מאזור רצועת עזה. אסור לתת יד לכך שמערך הילדים בבית החולים ׳אסותא׳ אשדוד יישאר ללא תמיכה כירורגית, מצב שיהפוך אותו ללוקה מאוד מבחינה מקצועית לא רק בשעת חירום, אלא אף עבור כל אותן נשים שמגיעות ללדת בבית החולים כאשר לא תינתן תמיכה כירורגית מקצועית עבור פגים וילודים״.

נכט מדגיש כי כיום יש מחסור חמור בארץ במקצוע כירורג ילדים וטוען כי סגירת המחלקה באסותא והפסקת ההתמחות עלולה לפגוע גם ברמה הארצית. " למיטב הבנתי הסיבה לסגירת המחלקה האמורה הינה "כלכלית", אך חשוב לזכור כי אין מחיר לבריאות ולחייהם של ילדים ואין מחיר לדמעות של אימהות. שירותי הרפואה חייבים להינתן במנותק מההיבט הכלכלי ככל האפשר, ובדגש על צרכי הציבור ההיבטים ציבוריים נוספים."

נכט מסיים וכותב כי "אין ספק שבמקרה דנן קיים "צורך על", שלנו כהורים לילדים, כתושבי אשדוד וכאזרחי המדינה אסור לוותר עליו." הוא מבקש דיון נוסף בנושא ומבטיח " אני אישית מוכן להירתם למשימה ולפעול בכל הנחוץ לשם שימור המחלקה האסטרטגית הזו בעיר."

מבית חולים ׳אסותא׳ נמסר: "כירורגיית הילדים תמשיך לפעול ב׳אסותא׳ אשדוד במתכונת של יחידה ותספק את כל צורכי העיר וסביבתה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן