יו"ר גשר באשדוד: "עדיף את גשר כלשון מאזניים ממפלגה קיצונית"

ד"ר דן שחם בן- חיון, יו"ר תנועת גשר באשדוד, שימש בעבר כשגריר לקח חופשה כדי לנהל את מטה הבחירות של תנועת "גשר" בראשות אורלי לוי-אבקסיס באשדוד. "הכנסת זקוקה גם ללב. מפלגה עם אג'נדה חברתית". בשבוע הבא היא מגיעה לאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מפלגת גשר, בראשות חברת הכנסת בעבר אורלי לוי אבקסיס קיבלה בתחילת הדרך 8 מנדטים. והייתה הבטחת הבחירות. אולם לאחר הקמת מפלגת כחול לבן, לא עברה גשר את אחוז החסימה " בסקרים האחרונים אנחנו עוברים את אחוז החסימה" אומר ד"ר דן שחם בן- חיון, מנהל מטה גשר באשדוד.

בן חיון, בן 53 ואב ל-3 ילדים בוגרים, נולד באשדוד בן למשפחה של 5 ילדים שההורים עלו מטעמי ציונות ממרוקו. הוא גדל ברובע ב'. כבר בבית הספר נתיבים. הוא השתתף בבחירות ועד התלמידים בבית הספר. "אולי כבר אז החלו ניצני העשייה הפוליטית" הוא אומר.

078087967959

בתיכון למד במקיף א' במגמה ריאלית אלקטרוניקה. הוא שירת בחיל חימוש, ונשלח בגיל 19 לייצג את הצבא בבוסטון, היה הנציג הצעיר ביותר ששלח הצבא. "הייתי שנה וחצי בבוסטון נסעתי בכל רחבי ארה"ב ורכשתי ציוד במאות אלפי דולרים" הוא מספר.

אחרי הצבא למד תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת בבאר שבע, תואר שני בה התמחה בייעוץ במרילנד ותואר שלישי בפסיכולוגיה בבר אילן. הוא הצטרף למשרד החוץ לפני כ- 27 שנה ושימש שגריר במקומות רבים , ומספר כי חש סגירת מעגל כשהיה בגרמניה וכנציג ישראלי הניף את הדגל הישראלי בשגרירות במינכן הסמוך למטה של המפלגה הנאצית ומשרדו של הצורר אדולף היטלר. וכן הוא פעל בהצלחה בתקופת מבצע חומת מגן לעצור החרם האקדמי בבריטניה. הוא חזר לישראל לפני כשנה וחצי והמשיך לעבוד במשרד החוץ. לאחרונה לקח חופשה ללא תשלום כדי לנהל את מטה גשר באשדוד.

איך הכרת את אורלי?

"חבר משותף הציע שיפגיש ביננו זה היה אחרי שהיא פרשה מישראל ביתנו. נפגשנו והייתה פגישה טובה במובן ששנינו התרשמנו אחד מהשני לטובה".

בפתיחת מטה גשר באשדוד אמרה אורלי לוי אבקסיס עליו כי: ״ד"ר דן שחם בן חיון הוא יליד העיר אשדוד שגדל והתחנך בה. הוא בעל השכלה רחבה ויכולת דיפלומטית מוכחת בתפקידים רבים למען ישראל ותדמיתה. הוא לקח על עצמו להוביל את המטה באשדוד ואני בטוחה שיעשה עבודה נפלאה ויחד עם מתנדבים רבים יפיצו את המטרות של מפלגת גשר וירחיבו את מעגלי התמיכה שלנו בעיר אשדוד.״

הכימיה ביניהם טובה ושניהם מאמינים באג'נדה החברתית שמציגה גשר. בן- חיון מדורג במקום 10 ברשימת גשר. "גשר היא מפלגה שוויונית. יש בה שוויון בין נשים וגברים, שילוב אשכנזים וספרדים וגם באים עם אג'נדה חברתית. היום כולם הולכיס על הביטחון. עם כל הביטחוניסטים הכנסת זקוקה גם ללב. למשל מערכת הבריאות. מידי שנה נפטרים 5,000 אנשים מזיהומים בבתי חולים, אם היו נהרגים בתאונות אותו מספר אנשים או נרצחים בפיגוע המדינה הייתה רועשת, אבל כשמדובר בחולים, לאיש לא אכפת. אחד הדברים שאורלי רצתה לעשות בכנסת זה לטפל בבעיות מערכת הבריאות, או בבעיית הדיור. לצעירים אין יכולת לקנות דירה, חשוב לקדם על דיור ציבורי. נושא חשוב זה החינוך. לא הגיוני שעלות שנה לילדים בטרום חינוך חובה עולה כמו תואר אקדמאי. יש כספים רק שהם הולכים על דברים אחרים”.

אתם לא תמיד עוברים את אחוז החסימה בסקרים, למה שמישהו יצביע עבורכם כשיכול להיות שהקול ילך לפח?

"בהתחלה היו לנו 8 מנדטים. אחרי הטריק שעשה גנץ היינו צריכים להתבסס מחדש ובסקרים האחרונים עשינו זאת. אנשים חוששים מלעשות את הדבר הנכון. אנחנו מאמינים שהאג'נדה חייבת להיות במרכז הבמה, אנחנו חשים את התמיכה בשטח ועכשיו זה בא לידי ביטוי בסקרים. אנחנו נהיה לשון המאזניים בממשלה שתקום וזה מכפיל כוח משמעותי. אנחנו לא נשב עם קיצונים . עדיך שאנחנו נהיה לשון המאזנים ולא מפלגת ימין קיצונית".

ביום רביעי הקרוב 3.4.19 תגיע לוי אבקסיס למפגש באשדוד שיתקיים במלון ״לאונרדו״. בן חיון מזמין את הציבור להגיע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן