ראש העיר לסרי מעניק כבוד לקודמו צבי צילקר: קורא על שמו את קרית התרבות

הרבה דם רע עבר בין ראש עיריית אשדוד דר יחיאל לסרי לבין קודמו ראש עיריית אשדוד לשעבר צבי צילקר. מחלוקות , ריבים, מאבקים. הערב בצעד אצילי מסכם לסרי את מערכת היחסים בינהם בהרבה כבוד: קריאת קרית התרבות על שמו של האיש שחתום על בניית העיר, צבי צילקר. שניהם ראוי

לסרי וצילקר. צילום: רונן נאג'תי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפני בני משפחתו, חבריו ומכריו של ראש עיריית אשדוד לשעבר, צבי צילקר , וכן חברי המועצה בבית ״יד לבנים״ התקיים טקס רשמי שבו הוסר הלוט מעל השלט המבשר על קריאתה של קריית התרבות באשדוד ״קריית צבי צילקר״. ערב ההוקרה לכבודו של צילקר ולפועלו שחגג החודש יום הולדת 86 היה מרגש. את הרעיון לקריאת הקריה על שמו של צבי צילקר יזם מנחם גלילי, העורך והבעלים של עיתון ״השבוע באשדוד״ ששיגר לפני מספר שנים מכתב עם הצעה לקרוא על שמו של צילקר את קריית התרבות.

האירוע המכונן הזה הוא בעצם סוג של התפייסות בין השניים, שהרי ד״ר לסרי בישר במעמד כינון מועצת העיר הנוכחית על המגמה החדשה, ונדמה שרוח חדשה נושבת בין השניים״ אומרים מקורבים של צילקר.

ראשון המברכים בטקס היה רב העיר, הרב שיינין אשר אמר בברכתו כי צילקר היה ראש העיר שהעניק לו את הזכות לכהן כרב העיר במשך עשרות שנים.

בתחילת נאומו אמר לסרי אמר ״ברוכים הבאים לקריית התרבות ע״ש צבי צילקר, כולל בניין העירייה כל המוסדות החשובים נמצאים בקריית צבי צילקר". לסרי סיפר עוד כי נכדו האהוב אוהד נולד בדיוק ביום הולדתו של צילקר ה-13.3.וכאשר סיפר לסרי לצילקר כי נולד לו נכד בתאריך זה אמר לו צבי ״זה בוודאי יהיה הנכד הכי מוצלח שלך״.

לסרי המשיך ושיבח את צילקר: "אשדוד זכתה בך כי היית האדום הנכון, בזמן הנכון עם הכישורים המתאימים ביותר בעיר. הובלת את העיר להיות החמישית בגודלה בישראל ולהיות מהחשובות במדינת ישראל ואין לזה תקדים בשום מקום בארץ. סיפור חייך הוא יוצא דופן כי הוא מזוהה באופן מלא עם סיפורו של העם היהודי בעת החדשה וסיפורה של העיר אשדוד כעיר ישראלית המהווה דוגמא ומופת. התכנסו כולנו כדי לומר לך תודה ולהכיר אותך קצת לעומק. הוריך בין ציון ואדלה נולדו באוקראינה ונמלטו ממזרח אירופה עקב אנטישמיות ונדדו לגרמניה, שם נולדת ב-1933, עליתם ארצה והשתכנתם בירושלים. למדת הנדסה בטכניון והחל מ-1963 אתה מהנדס העיר של אשדוד. צילקר ניצח בבחירות אז וכיהן במשך 33 שנים כראש העיר"

צילקר עצמו היה ממש נרגש מהמעמד ודומה כי זו אחת מרגעי המרגשים ביותר בחייו. ״אני נרגש ונפחד ממש כמו ביום כיפור… אני חושב אני צריך קצת הומור כדי להרגיע את עצמי. ביקשתי לומר שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה"

לחמני: ״עברה צמרמורת בגופי״

ד"ר אלי לחמני, הוסיף ״בכינון מועצת העיר ה-11 פתחתי את דבריי בהוקרה לאיש גדול, ראש העיר המיתולוגי, אינג' צבי צילקר. במעמד ההוא אמרתי כי ראוי שנוקיר ונכבד את תרומתו רבת השנים לעיר וכי אני מקווה שהעיר תדע לעשות זאת.

הערב זה קרה. הערב כולנו צילקר – כולנו חוגגים לאדם שהיה ויישאר לנצח אחד מהיסודות של העיר, האיש שתיכנן בתבונה את אשדוד הרחבה והנוחה.

קריית התרבות תיקרא מעתה קריית צילקר. באופן אישי, עברה צמרמורת בגופי שכן מגיע לו. יותר מכך, זהו כבוד גדול לעיר לקרוא את הקריה על שמו. אנצל במה זו כדי לאחל לצבי ידידי ולאישתו, חנה, אריכות ימים ובריאות, אושר וסיפוק״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן