בבוקר תרגיל המדמה ירי על אשדוד, בערב נורו טילים על תל אביב

ביום חמישי האחרון תרגלה מחלקת הביטחון של עיריית אשדוד תרחיש קיצוני של ירי טילים על העיר. בערב נחרדה תל אביב מאזעקות עקב ירי אמיתי של שני טילי פאג'ר

צילום: עיריית אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האזעקות שנשמעו ביום חמישי האחרון בגוש דן הזכירו לכולם באיזה אזור נפיץ אנו חיים. על אף שירי טילים אינו תרחיש דמיוני במחוזותינו, שני הטילים שנורו לעבר תל אביב היו בגדר הפתעה גמורה ואיש לא ציפה לכך. זה בדיוק התרחיש אליו אנו צריכים להתכונן ובאשדוד לא מפסיקים לתרגל ולשמן את מערכות החירום ברמת מוכנות אופטימלית. תרגיל כזה של התמודדות עם תרחיש חירום קיצוני קיימו השבוע באשדוד, בהשתתפות כל גורמי הביטחון וההצלה ותחת עיניהן הפקוחות של בקרי רח"ל (הרשות הלאומית לחירום). התרחיש שהוצג לאשדוד היה קיצוני במיוחד ובאורח פלא "ניבא" את מה שהתחולל בשעות הערב בתל אביב. התרחיש כלל ירי טילים על אשדוד, פגיעה בכמה אתרים בעיר והפסקת חשמל בכל העיר.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי העומד בראש ועדת מל"ח ציין את החשיבות בתרגולים שאנו עורכים מעת לעת. "מתרגיל לתרגיל אנו הופכים להיות יותר מקצועיים, יותר מיומנים ויותר יעילים" אמר והדגיש כי זו בדיוק מטרת התרגילים: "לעשות אותנו טובים יותר". לסרי עמד על כך שבתרגילים הקודמים "עשינו הכל ברצינות ובהבנת החשיבות שיש בליטוש היכולות עד לרמה הגבוהה ביותר של התמודדות עם האתגרים שתרחישי חירום מציבים לפתחינו, ואני בטוח שנעשה זאת גם הפעם".

20190314 115559 resized

נציגי פיקוד העורף, המשטרה, מד"א וראשי המכלולים במטה מל"ח אשר נטלו חלק בתרגיל, התמודדו היטב עם התרחיש שרח"ל הכינה עבורם תוך הדגשת החשיבות שיש בארגון נכון של נהלי עבודה, המימשקים בין היחידות, שיתופי הפעולה והתיאומים וניצול מיטבי של כל הכוחות העומדים לרשות המערכת. "היום, בתרחישי החירום החדשים, אף אחד לא יכול לעשות את הפעולות לבד. מענה מלא יכול להינתן רק בשילוב כוחות, כל הכוחות. שילוביות ושת"פ הם המפתח למענה נכון ומלא" אמר אל"מ מרקו אזואלוס מפיקוד העורף ושיקף למעשה את העיקרון החשוב בכל עבודת צוות ובמיוחד בחירום.

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי האחראי על תפעול הצוותים הציג מנגנוני עבודה של צוותים משניים המאפשרים עבודה ממושכת וירידה לפרטי פרטים במתן מענה לאתגרים מורכבים במצבים משתנים. התרגיל אשר דימה ירי טילים על אשדוד, פגיעות באנשים ונזקי רכוש, כולל הפסקת חשמל ממושכת והמשמעויות הנגזרות לתפקוד האזרחי, נמשך לאורך היום תוך שכל מערך החירום מתמודד עם אירוע מתגלגל במהלכו נוספו אתגרים שונים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן