מדרון חלקלק

מ.ס אשדוד ממשיכה להתרסק והפעם הובסה בתוצאה 1-5 באיצטדיון ה'מושבה' להפועל ת"א, במסגרת המחזור ה-27, שפתח את משחקי ה'פלייאוף' התחתון. לינגנה הורחק במחצית הראשונה והבראן צימק לקראת הסיום. פרשה חדשה: שחקן הקבוצה חשוד במעורבות בהטיית משחקים

צילום: וברות מ.ס אשדוד, טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד התארחה אצל הפועל תל אביב ב'מושבה' לעיני 5500 צופים והוכתה קשה מאוד. החניכים של בוחבוט ואוחיון נראו רע מאוד במוצאי שבת האחרון ובעקבות ההפסד, התרחקו 9 נקודות מהקו האדום. בדקה ה-20 למעשה גורלו של המשחק נחרץ כאשר איסמעילה לינגנה, קשר מ.ס אשדוד ויליד חוף השנהב, גלש בפרעות לעבר ניר לקס, קשר הפועל והורחק באדום ישיר על ידי השופט אלון יפת.

החניכים של קובי רפואה ניצלו את היתרון המספרי עד תום, כשהגיעו למצב אחרי מצב מול השער של המוזמן הטרי לסגל נבחרת ישראל, יואב ג'ראפי. אשדוד החזיקה מעמד עד לדקה ה-45, במהלכה קאיו הזר הברזילאי מסר מדויק לולסקיס והלטבי שיגר בעיטה חכמה עם החלק החיצון של הרגל, שחדרה פנימה. 0-1 להפועל בדקה מאוד קריטית, מול אשדוד שכבר הוכיחה כמה וכמה פעמים העונה, איזו קבוצה שברירית היא.

במחצית השנייה הפועל ת"א המשיכה ללחוץ והייתה מאוד תכליתית. בדקה ה-59 אחמד עאבד, חלוצה של הפועל המצוי בכושר נהדר, התגבר על יובל שפונגין, היטעה את בנצי מושל ובעט כדור חד לפינה של ג'ראפי, שהגיב מאוחר וספג את השני. הפועל המשיכה את הקונצרט בדקה ה-72. בואטנג שנכנס כמחליף שלח כדור ארוך לעבר רמזי ספורי, שכבש מתוך הרחבה את השלישי של האדומים.

בדקה ה-79 הגיע השער היפה במשחק. עידן כהן המגן הימני של הפועל הגביה מימין, שפונגין הרחיק והכדור הגיע אל קלאודימיר פריירה. הקשר הברזילאי עצר את הכדור ומ-16 מטרים 'ירה' למשקוף ופנימה. 0-4 למארחת שמפרקת את אשדוד לגורמים ולחתיכות. בדקה ה-84 גם החמישי הגיע. רמזי ספורי הגביה משמאל ועידן כהן הקשית מין האויר, אל הרשת של ג'ראפי, שהמניות שלו צנחו במעט, בעקבות המשחק הזה. בדקה ה-86 הרגע המעודד הקטן בהר האכזבות של אשדוד גם הגיע. מסירה יפה של יצחק אספה שנכנס כמחליף, הגיעה אל רומאן הבראן הצרפתי, שבסיומת יפה כבש את שערו השני העונה. בסיום: 5-1 להפועל תל אביב ומפולת קשה למ.ס אשדוד שתארח בעוד כשבועיים, את עירוני קרית שמונה, לאחר פגרת הנבחרות.

מאמן הפועל, קובי רפואה, הודה בסיום כשאמר: "ההרחקה של לינגנה עזרה לנו."

אחד ממאמני מ.ס אשדוד, אבי בוחבוט ניסה להסביר את ההתרסקות: "הייתה התפרקות טוטאלית. זה רגע לא נעים. אבל אני בחיים לא מרים ידיים. בטח לא השחקנים ובטח לא באשדוד. יש מספיק נקודות. מה שעכשיו צריך לעשות בפגרה זה להרים את השחקנים. נבוא ממשחק למשחק וננסה לעשות את הכל. אנחנו עובדים באימונים ומנסים לשפר. 25 דקות ראשונות היה משחק נהדר שלנו, עד לאדום. האדום פירק אותנו. קיבלנו גול בדקה למחצית. השחקנים רוצים מאוד, אבל הכל הלך להפועל ת"א. מה שנשאר זה בטח לא להרים ידיים ולא להגיד שלום לליגת העל. צריך להאמין בעצמנו. קבוצה מקצוענית צריכה להאמין. הייתי במצבים יותר גרועים."

מכירת חיסול

עוד מסמר בארון הקבורה של מ.ס אשדוד. שחקן בכיר בקבוצה נחשד כי נהג להטות תוצאות של משחקים בהם נטל חלק העונה. ההאשמות החמורות נחשפו בתחילת השבוע באתר 'ערוץ הספורט' ומותירות עננה כבדה על הקבוצה בכלל, ועל השחקן בפרט.

בשבוע שעבר, לאחר ההפסד למכבי פ"ת, באיצטדיון ה'מושבה, במשחק שלמעשה חיסל סופית את סיכויי ההישארות של מ.ס אשדוד, יצאו שחקני הקבוצה מחדר ההלבשה לכיוון האוטובוס כשהם מרכינים ראש. יובל יעקובוביץ', לאחר משחק חלש שלו נראה מרוסק וסינן לעצמו: "אני כל כך מאוכזב מעצמי". אחריו יצאו לאונרד אווסו ולינגנה עם פנים נפולות. גם עוביידה חטאב, עוד לא חודש בקבוצה, נראה שבור. לעומתם, שחקן אחר של מ.ס יצא כשהוא נראה מחוייך וחסר איכפתיות למצב הקבוצה המתפוררת.

אותו שחקן, כנראה החשוד בהטיית תוצאות המשחקים, על פי דיווחים ערך השבוע שתי בדיקות 'פוליגרף' ונמצא דובר אמת. אך שום בדיקה שבעולם לא יכולה לנקות שחקן מאשמה כזאת. בהנהלת הקבוצה בדקו השבוע צילומי משחקים של הקבוצה מהעונה ובחנו לעומק את ביצועי אותו שחקן. עצם הבדיקה והחשדות מעלים תחושות לא טובות בקשר לקבוצה, שתעבור מהפכה בקיץ.

יואב ג'ראפי ודן ביטון, מהשחקנים הבכירים בקבוצה, כנראה יחפשו קבוצה בליגת העל שתקלוט אותם. בית"ר ירושלים שקונה כל מה שזז, כבר הביעה התעניינות וקשה לראות אותם נשארים בספינה השוקעת של ג'קי. גם יוסי גורדנה לא צפוי להישאר ולא יתקשה למצוא קבוצה בליגת העל. לא ברור מעמדם של הזרים קנז'ביץ', הבראן, לינגנה, קויטה ואווסו. ספק גדול לגבי החוזק, העומק והיכולת של הסגל שישאר.

מאחורי מ.ס אשדוד, שחוטפת מכה אחר מכה, משתרכות עירוני והפועל אדומים אשדוד, שמספקות חוויות מרתקות וטהורות שבוע אחר שבוע, עם קהל נהדר ותומך. המפץ הגדול כבר כאן. מ.ס הולכת לעבור קיץ לא פשוט, במהלכו תתכונן לליגה הלאומית הקשה, עם תקציב נמוך בהרבה, שיקשה עליה את סיכויי החזרה לבמה המרכזית. באופק רואים ימים אחרים. ימי טוהר עם שובם של שתי הקבוצות, עירוני והפועל, שיצעידו את הכדורגל ה'אשדודי' לימים טובים ומשמחים יותר.

קשה לראות את קבוצת מ.ס אשדוד מתאוששת משתי החבטות שספגה השבוע. אחת על המגרש בדמות התבוסה 1-5 להפועל תל אביב. והשנייה, חמורה יותר, כאשר חוסר הספורטיביות ולכאורה, מכירת משחקים מרחפת מעליה. מ.ס במדרון חלקלק, בדמות כדור שלג מתגלגל, שמפרק את הקבוצה מכל הכיוונים ובכל הזירות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן