מוצאי שבת של פורענות

מכבי עירוני אשדוד ובית"ר קרית גת נפרדו בתיקו 0-0 בסינטטי, במסגרת המחזור ה-24 של ליגה ב' דרום ב' . אוהדי עירוני מחו על השיפוט והתפרעו בסיום. הקבוצה ירדה למקום השלישי ותפגוש ביום שישי הקרוב, בשעה 14:00, את מכבי קרית מלאכי, למשחק העונה. שי מאור: "לא יכול להי

צילום: רוני אקג'ני
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מכבי עירוני אשדוד לא עמדה בלחץ במוצ"ש האחרון, סיימה בתיקו ביתי ללא שערים מול בית"ר קרית גת וצנחה למקום השלישי בטבלת ליגה ב', דרום ב'. למעלה מ-700 אוהדים צבועים בצהוב כחול הגיעו למשחק החשוב, תמכו בקבוצתם מחד, אך מנגד, חלקם התפרעו בסיום והתגודדו ליד חדרי ההלבשה של שחקני קרית גת והשופטים. ההפגנה פוזרה לאחר דקות ארוכות בחסות כוחות משטרה שהוזמנו למקום.

המשחק היה קשוח מאוד ולא התעלה לרמה גבוהה. עירוני סבלה מחוסר מחץ, עקב היעדרו של מלך שערי הליגה, החלוץ המחונן הישאם אזברגה, בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים. במקומו פתח ברוך דגו, כחלוץ מטרה, תפקיד אותו התקשה למלא.

כבר בדקות הפתיחה עבירה גסה של שחקן קרית גת, מתן מור יוסף, על קשר עירוני, ליאור היילה, לא זכתה להתייחסות מצד השופט הצעיר שהם אורינג, שנראה כי איבד את השליטה במגרש בדקות רבות. שחקני קרית גת ניצלו את הרפיון של צוות השופטים וכיסחו מכל הבא ליד. בדקה ה-15 'עירוניה' התקרבה לכיבוש, כאשר 'שמאלית' חזקה של עידן חג'ג' ננעצה במשקוף. כמה דקות חולפות ורגע המחלוקת של המשחק הגיע: פצצה נוספת של חג'ג', פגעה בקורה, ממנה הכדור נהדף אל אברה מולטו, שכבש מה'ריבאונד', שער חוקי למהדרין. את השופט שהם אורינג זה לא שכנע והוא החליט לפסול את השער בטענת נבדל, למורת רוחם של שחקני עירוני ואוהדיה. עד להפסקה שחקני קרית גת המשיכו במגמה האגרסיבית ועבירות קשות שלהם לא זכו לתגובה הולמת של השופט אורינג, שירצה לשכוח את המשחק הזה.

עם פתיחת המחצית השנייה, חלוץ בית"ר קרית גת אוראל דהן, פגע בלי כדור בשוער גל אנגלשטיין, שוב, ללא תגובה של השופט. האורחת, במקום לחפש שערים, בעיקר הציגה משחק לא ספורטיבי, שכלל פגיעות רבות ללא כדור בשחקני עירוני אשדוד. עירוני מצדה, שיחקה לרגליה של היריבה, כאשר העצבנות, וחוסר הריכוז בלטו בשורות אשדוד. מה שבלט עוד, במיוחד במחצית השנייה, היה צורת המשחק הברוטלית של האורחת, שהפתיעה אפילו את מי שעוקב אחר הליגות הנמוכות, ורגיל לאגרסיביות במשחקים אלה.

לקראת הסיום עירוני הפעילה לחץ כבד על השער. תומר ברוך, גיבור הניצחון בשבוע שעבר מול שיכון המזרח וגיא עובדיה נכנסו כמחליפים כדי לחזק את ההתקפה של שי מאור, אך ללא הועיל. בדקה ה-88 עמרי בן סעדון, מקרית גת הורחק בכרטיס צהוב שני, אך גם זה לא עזר לעירוני שסיימה בתיקו 0-0 מאכזב.

תקרית מביכה בסיום המשחק העיבה על העונה הנפלאה של קבוצת מכבי עירוני אשדוד. אוהדי הקבוצה כאמור, לא אהבו את הדרך שבה שיחקה בית"ר קרית גת ואת תצוגת השיפוט של שהם אורינג והקוונים שלו. כתוצאה מכך עשרות מהם, התגודדו ליד פתח חדר ההלבשה באיצטדיון הסינטטי, תוך כדי שהם מקללים ומגדפים. צוות השיפוט יצא מתחומי האיצטדיון כשהוא כאמור, מלווה בכוחות משטרה ואוהד עירוני אף נעצר לחקירה, לאחר שירק לעבר השופט.

יריבותיה של עירוני לצמרת הטבלה, קרית מלאכי ושדרות ניצחו את משחקיהם בקלות ופתחו פער קטן על עירוני, כאשר לסיום העונה נותרו חמישה מחזורים בלבד. ביום שישי הקרוב יתקיים משחק העונה של ליגה ב' דרום ב': מכבי קרית מלאכי, מוליכת הטבלה, תארח באיצטדיון הביתי שלה, את מכבי עירוני אשדוד, שתגיע בליווי 400 אוהדים ובפיגור שתי נקודות מהמקום הראשון. בשבוע שלאחר מכן, תארח מכבי עירוני אשדוד את עירוני שדרות ומאמנה עופר טלקר, הממוקמים כעת במקום השני. לאוהדי ושחקני הקבוצה ברור כי שני המחזורים הקרובים יקבעו את גורל הקבוצה העונה והם יודעים היטב כי אין מקום לטעויות.

מאמן מכבי עירוני אשדוד שי מאור ניסה ללא הצלחה, לא לדבר על השיפוט ואמר לאתר 'גולר' השבוע: "אף פעם לא דיברתי על שיפוט, אני לא רוצה לדבר על שיפוט ומעדיף להתעסק במה שקורה בכר הדשא. אבל יש סרטון ויש תמונות ואני לא מדבר על טעויות השיפוט שהכריעו את גורל המשחק, אלא על בריאות השחקנים. לא יכול להיות שנשלח שופט שנתון 2002 למשחק כזה, והוא מאבד שליטה במשחק ונותן לקבוצה היריבה רישיון להרוג שחקנים! כדאי שההתאחדות תיתן את הדעת ותתחיל להתייחס לליגות הנמוכות ברצינות ותשלח צוות שיפוט ראוי. אני רוצה לציין שהפעם זה נפל על עירוני אשדוד, אבל בשאר המשחקים זה נופל על קבוצות אחרות וחבל שלא לוקחים את הליגות האלה ברצינות יותר בנושא השיפוט. לשמחתי והרבה תודה לאנשי המדיה של המועדון, אפשר לראות את הדברים, והתמונות והסרטונים מדברים בעד עצמם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן