בשנה הבאה בליגה השנייה

מ.ס אשדוד הפסידה 2-0 באיצטדיון ה'מושבה' למכבי פתח תקוה, במשחק החשוב ביותר העונה, במסגרת המחזור ה-26, של ליגת 'ג'פניקה', שחתם את העונה הסדירה . ג'קי בן זקן פרץ לחדר ההלבשה של השופטים ואמר לשופט גרינפלד: "היום הורדתם אותנו ליגה״. במחזור הבא פתיחת ה'פלייאוף

צילום: דוברות מ.ס אשדוד, טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד מתקרבת בצעדי ענק לליגה הלאומית, לאחר שהפסידה בפעם השנייה ברציפות והתרחקה 6 נקודות מהמקום בו נשארים בליגת העל. 200 אוהדי אשדוד, שגויסו בצו חירום על ידי ההנהלה, עודדו את השחקנים בפתיחה. אך זה לא כל כך עזר לחניכים של אוחיון ובוחבוט, מאמני הרוטציה, שעמדו חסרי אונים אל מול החניכים של גיא לוזון, שהוטרפו על ידי המאמן בן ה-44 של מכבי פ"ת.

קרב התחתית כצפוי, לא סיפק כדורגל גדול, אלא הרבה קשיחות וכוח. המארחת רצתה יותר וכבר בדקה ה-11 עלתה ליתרון ראשון. הקשר הקמרוני בן ה-23, פרנק במבוק חטף כדור במרכז השדה ושלח כדור נהדר לקיצוני הקונגולזי הריסון מנזלה. האחרון הוציא כדור רוחב מהיר מצד שמאל ואלי אלבז החלוץ בן ה-28 דחק פנימה וחגג את שערו הראשון העונה. 1-0 למכבי פ"ת ו-900 אוהדיה צהלו, כמו היו"ר אבי לוזון והמאמן גיא.

אשדוד ניסתה להתאושש, יצאה קדימה ובדקה ה-21 קיבלה כדור חופשי מצד ימין. דן ביטון המוכשר בעט והכדור נהדף על ידי אותו אלי אלבז, כאשר עמד ב'חומה' והשתמש בידו. שופט המשחק אוראל גרינפלד לא ראה, כמוהו גם שחקני מ.ס, שלא באו בתלונות אל השופט. גם לצוות השידור של ערוץ הספורט לקח 3 דקות לזהות שהיה מדובר בפנדל ברור. בדקות הבאות אשדוד שלטה ופ"ת יצאה למתפרצות. אחת כזאת הגיעה בדקה ה-33, כשהקשר והמנהיג של המארחת, גידי קאניוק מסר כדור עומק נהדר לאופיר מזרחי, שבעט ממצב טוב, מעל השער של ג'ראפי. בדקה ה-42 שוב פ"ת הייתה קרובה. מנזלה מסר משמאל ואלבז החמיץ את המסגרת.

824252823853

אל המחצית השנייה הצטרפו בן רייכרט ושגיב יחזקאל שחזרו מפציעות ונכנסו במקומם של יובל יעקובוביץ' ולאונרד אווסו שירדו מתוסכלים. בדקה ה-52 פ"ת שוב יצאה למתפרצת, הפעם מצד ימין. עיסא סיסוקו המגן הימני הצרפתי של ה'לוזונים', מסר לרחבה מצד ימין. הכדור פגע בידו של בלם מ.ס אשדוד, ניר ברדע והשופט גרינפלד שרק לכדור עונשין מ-11 מטרים. שריקה גבולית של השופט בעל התג הבין לאומי, שהעדיף לתת את הספק לקבוצה של יו"ר ההתאחדות לשעבר, אבי לוזון, שהתבונן במתרחש בסיפוק. את הפנדל לקח הקשר, שחקן נבחרת פנמה, בן ה-31, ארמנדו קופר שבעט ימינה והכניע את יואב ג'ראפי בפעם השנייה. 2-0 והמאמן גיא לוזון צרח והניף ידיים לשמיים מרוב אושר.

מ.ס ניסתה להגיב אך גם חצאי המצבים שאליהם הגיעה, לא נוצלו. בדקה ה-62 שגיב יחזקאל המחליף, הגביה מימין לעבר סייבו קויטה, שנגח החוצה מקרוב. כעבור 10 דקות יחזקאל היה פנוי ברחבה, אך מול צחי גיגי, השוער של פ"ת, בעט רק לעמוד. בדקה ה-80 כדור חופשי מצוין של דן ביטון ממרחק 20 מטרים, נהדף על ידי גיגי, שהצליח לשמור על רשת נקייה עד לסיום. כישלון גדול למ.ס אשדוד, שתחזור לאיצטדיון ה'מושבה' בשבת הקרובה, כאשר תשחק במשחק חוץ שיפתח את משחקי ה'פלייאוף' התחתון, מול הפועל ת"א.

המאמן בוחבוט: ״אם היינו כובשים, היינו מצליחים לחזור למשחק״

אבי בוחבוט, אחד משני מאמני הקבוצה אמר באכזבה בסיום: "מאוד מתסכל. חושב שבחצי השני, עם השינויים שעשינו, היינו יותר טובים ושווים גול. גם הגיע לנו פנדל. מצד שני, הבנתי שלא היה פנדל למכבי פ"ת. במחצית השנייה ביטלנו אותם וניסינו את כל הכלים ההתקפיים שלנו. אם היינו כובשים, היינו מצליחים לחזור למשחק. זאת קבוצת תחתית שבזבזה זמן וזה תסכל אותנו מאוד. זהו, אנחנו עם הפנים קדימה. יש עוד 21 נקודות בקופה וכמו שמכבי פ"ת שיחקה היום, היא תאבד הרבה נקודות."

גיא לוזון מאמן מכבי פ"ת, אמר בסיום: "עדיין לא נשארנו בליגה. אבל עשינו צעד חשוב ומשמעותי לקראת ההישארות."

תקרית מוזרה התרחשה בזמן מסיבת העיתונאים שהתקיימה אחרי המשחק. הבעלים הלא רשמי של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, נכנס לעבר חדר השופטים והטיח בשופט המשחק אוראל גרינפלד האשמות. "היום אתם הורדתם אותנו ליגה", אמר מר בן זקן. גרינפלד לא נשאר חייב וענה לג'קי: "לא מקבל את זה. זה מאכזב אותי כל פעם מחדש לראות שמאמנים, שחקנים ובעלים הולכים על השופטים. להגיד שאנחנו הורדנו אתכם ליגה זו בריחה מאחריות." ג'קי וגרינפלד שוחחו דקות ארוכות שבהן בעיקר התגונן השופט ושאל בפליאה: "מישהו יכול להשפיע עלינו?". ג'קי: "שים את עצמך במקומי. אני מאוכזב קשה מהשיפוט. היום 80 אחוז מהשריקות הלכו נגדנו." גרינפלד: "אין סיכוי שאם היינו רואים, לא היינו עושים משהו."

אין עתיד

בערך 1100 צופים הטריחו עצמם למשחק התחתית החשוב. פעם ראשונה העונה ששומעים את אוהדי מ.ס במשחקי החוץ. כידוע, לקבוצה אין קהל רב וההנהלה משקיעה ימים כלילות בלאתר קהל שיזדהה עם הקבוצה. אל היוזמה החשובה גויסו שחקני מחלקת הנוער והנערים של הקבוצה שהשמיעו את קולם ועודדו באמצעות בלונים וניילונים בצבעי אדום וצהוב.

קולם נדם לאחר 11 דקות בלבד, כשקבוצתם ספגה. כמו קולו של משה אוחיון, שעמד עם ידיים בכיסים, במה שסימל את חוסר האונים של קבוצתו. נראה כי הנוכחות של בוחבוט יוצרת מתיחות בצוות המקצועי של מ.ס, ולא ברורה מידת התועלת שמוסיף בוחבוט לקבוצה. ג'קי בלחץ. ארבעה מאמנים עברו העונה בקבוצה, 9 שחקנים הוחתמו בינואר והעסק לא מתחבר. הקבוצה נכשלה במשחק הכי חשוב שלה העונה והתבטלה אל מול היריבה, שלימדה את אשדוד מושג באיך משחקים משחק תחתית.

יש משהו במשפחת לוזון שמאחד את השחקנים ליחידה אחת, הנלחמת עבור המועדון ועבור גיא לוזון, שמרגיש אהוד ואהוב בחממה המשפחתית. גיא העיר לשחקניו, עודד אותם, החמיא להם והכל בקולי קולות ובחן 'לוזוני' טיפוסי. עם גב כל כך חזק, אין זה פלא שהקבוצה ממלאבס מתאוששת ומביטה אל העתיד בליגת העל.

מה שלא ניתן לומר על מ.ס, בה, מגמת הצניחה נמשכת. 7 מחזורים לסיום ואחרי שהמסך ירד על העונה העגומה של הקבוצה, יהיה לה מאוד קשה לחזור לליגה הבכירה, היות ולא ברור מי משחקני הסגל ישאר. אם לשפוט לפי המשחק ב'מושבה', ביום ראשון האחרון, לקבוצה אין נשמה ולא רק שאין לה עתיד בליגת העל, אלא שהיא צפויה לדשדש בליגה הלאומית ולראות את קבוצות האם, מכבי עירוני והפועל אשדוד, מכתתות רגליהן לשם.

לתגובות: [email protected]

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן