פרשת השבוע בספורט- 'ויקרא'

צילום: עיריית אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע פותחת את ספר 'ויקרא' ועוסקת בדיני קורבנות אשר מועלים לקורבן במשכן. בעוד בפרשות הקודמות עסקנו בבנייתו המדוקדקת של המשכן, עתה הפרשה מתמקדת בפעולות הקדושות שיבוצעו בתוך המשכן. התורה כותבת ומסבירה מי נדרש להביא קורבנות ובאילו סוגי קורבנות מדובר. ראשית, מצוין כי רשאי אדם להביא קורבן לה' יתברך, בכל אימת שינדבנו לבו. זאת אומרת, אדם מקריב קורבן מתי שחפץ לבו לתת תשורה לקדוש ברוך הוא. בהמשך, התורה מזכירה כי הקורבן שיובא, יכול להיות מין הבקר, מין הצאן, מין העוף ואפילו מין הצומח.

השבוע בעירנו היפה, אך הרחוקה מימי המקרא המופלאים, נערכה ישיבת מועצה במעמד ראש העיר. אל הישיבה הוזמנה שי נחמיה בת ה-16, תלמידת תיכון מקיף ג' בעיר, שלאחרונה זכתה במקום הראשון באולימפיאדה הארצית לביולוגיה, על מחקר שערכה בנושא התרבות של אצות ים. האולימפיאדה נערכה בחסות אוניברסיטת בר אילן, הפקולטה למדעי החיים ומשרד החינוך. ההישג של שי נחמיה שלנו, מתעצם לנוכח העובדה שבתחרות השתתפו למעלה מ-300 תלמידים מחוננים מכל רחבי הארץ. כשם שהקורבנות שהוקרבו בבית המקדש נעמו לקדוש ברוך הוא, כך שי, כשמה כן היא, הינה מתנה נהדרת עבור תושבי אשדוד, המביאה כבוד ויוקרה לעיר, בזירה חשובה ביותר.

עוד מסופר בפרשה על קורבן חטאת. מדובר בקורבן שמוקרב על ידי אדם שביצע חטא וברצונו לכפר עליו. התורה מסבירה מה קורה במצב שבו האדם החוטא הוא אדם מכובד, כמו כהן גדול, איש סנהדרין או נשיא ישראל. במקרה שכזה, על האישיות המכובדת להביא קורבן חטאת מיוחד. הסיבה לייחודו של הקורבן הנ"ל, היא כי אדם אשר מצוי בתפקיד מנהיגותי והוא נמצא כחוטא, אזי הוא מחטיא את העם כולו ולכן נדרשת הקרבת קורבן מיוחד, בשונה מחטאים של אדם פשוט, אשר בחטאו, משפיע רק על עצמו ו/או על משפחתו.

השבוע ברחוב הספורטיבי שלנו, הרחוק מיליוני שנות אור ויחידות מדידה רחבות נוספות מסיפורי המקרא האדירים, איבדה קבוצת מ.ס אשדוד סיכוי מעשי להישאר בליגת העל. הדרך שבה הפסידו שחקני הקבוצה, הייתה תבוסתנית למדי והיא לא נראתה כמו קבוצה אשר נלחמת על חייה. האיש מספר אחת בקבוצה, מר בן זקן שדחף להקמתה לפני כ-20 שנה, כזכור, על חורבותיהן של עירוני והפועל אשדוד, משול לאדם בעל השפעה שחוטא ומחטיא קהילה שלמה. אילו היינו חיים בתקופת בית המקדש, סביר להניח שג'קי בן זקן היה מתבקש להקריב קורבן חטאת מיוחד, על כך שכל אוהדי הכדורגל בעיר סובלים כבר תקופה ארוכה.

שבת שלום וחג פורים שמח!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן