קרן שכטר-אזולאי: "המודל שבנינו באשדוד מבטיח שהאינטרס של המטופל ינצח את הבירוקרטיה"

קרן שכטר – אזולאי, נשואה + 3 ילדים, הגיעה לעולם הבריאות מהמגזר העסקי לפני 14 שנה, ונחשבת כמובילת רפורמות משמעותיות כראש מחוז דרום. ״המטרה שלנו במכבי היא לייצר קירות שקופים, שבית החולים ידע מה עבר על המטופל ברוב חייו בקהילה ושהרופא המטפל יהיה מעודכן במדויק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קרן שכטר – אזולאי בלטה מאד השנה בתחום הבריאות והביאה לפריצת דרך משמעותית בבית החולים ״אסותא״ אשדוד וזאת בשל מודל ייחודי ופורץ דרך שמונהג שם בין "מכבי שירותי בריאות" לבית החולים. המודל הוזמן להיות מוצג באוניברסיטת ׳הרווארד׳, בכנסי בריאות בטוקיו ארה"ב וספרד.

שכטר – אזולאי מאמינה שהמודל שמקדמים ׳מכבי׳ ו׳אסותא׳ באשדוד, יהווה מודל ממנו ערים בארץ ובעולם יגיעו ללמוד. ״כיום במודל בתי החולים והקופות הקיים בישראל, המטופל לבד נדרש לתאם בין ביה"ח לקופה לצרכים בבית שלו ולשאת על גבו את כל הבירוקרטיה וחוסר התיאום של מערכת הבריאות, בזמן שהוא תשוש מבוהל ונלחם על חייו. אנחנו מאמינים שאפשר אחרת. לכן פיתחנו מודל פורץ דרך, אינטגרטיבי, המקשר בין רפואת הקהילה לרפואת בית החולים זה מבטיח שהרופא בבית החולים שלא מכיר אותך, יקבל את מלוא הפרטים עליך, ושההחלטות הרפואיות שיתקבלו יהיו מדויקות ונכונות לך, שיהיה לך כל מה שנדרש לשיקום והמשך טיפול בצורה מיטבית".

על פי ה OECD, סיבת המוות ה 3 בעולם כיום היא טעויות רפואיות אחרי סרטן והתקפי לב 5000 איש בישראל מתים כל שנה מזיהום שקיבלו בביה"ח, ו-30 אחוזים מהניתוחים מיותרים. "אסור לנו כמנהיגים של מערכת הבריאות לקבל את המציאות הזו" אומרת אזולאי – שכטר. "המודל שבנינו באשדוד מבטיח שכל זה לא יקרה. שהאינטרס של המטופל ינצח את האינטרס הכלכלי, האגו ובירוקרטיה של המערכת. ויש לנו כבר תוצאות ראשונות פורצות דרך! הגיע הזמן שביה"ח יפסיקו להיות בתי חרושת לניתוחים ופעולות ויקחו אחריות על מה קורה שהמטופל יצא מהניתוח. הגיע זמן שהקופה תענה למטופל אחרי שבע בערב ובסופי שבוע-העולם משתנה אבל המערכת לא זזה. עלינו לנהל את מערכת הבריאות כמו שהמטופל צורך אותה. ולהיות מתואמים בין בתי החולים, הקופה וסביבת הבית המשפחה והקהילה של המטופל". אומרת שכטר אזולאי.

בנוסף אומרת שכטר אזולאי כי "אחד האתגרים בעולם של רפואה מודרנית במדינה מפותחת היא תופעת הרפואה העודפת: בדיקות ופעולות שנעשות ללא צורך. צילומים רבים שחוזרים על עצמם, ובכלל טיפולים עודפים, כל זה קורה בגלל החומות הקיימות היום בין ביה"ח לרופא המטפל שמלווה אותי רוב חיי. המטרה שלנו במכבי היא לייצר קירות שקופים, שבית החולים ידע מה עבר על המטופל ברוב חייו בקהילה ושהרופא המטפל יהיה מעודכן במדויק בטיפול שאותו מטופל קיבל בבית החולים- זו מהפכה של ממש".

WhatsApp Image 2019 03 06 at 09.39.44

רק השבוע פרסם משרד הבריאות את פערי הזמינות של שירותי בריאות בין תושבי הפריפריה לבין תושבי המרכז והערים הגדולות. משרד הבריאות קבע כי קיימת הידרדרות בשנים האחרונות במספר הרופאים ביחס לאוכלוסייה, זאת למרות שיפור מסוים בפערים בפרמטרים אחרים. שכטר אזולאי החליטה לשים את צמצום הפער בראש סדר העדיפויות של המחוז וזאת כדי להביא רופאים איכותיים לפריפריה. מחוז דרום בניהולה של שכטר אזולאי משקיע מאמצים רבים בצמצום הפערים הללו החל מהקמת פרויקט ייחודי הנקרא "רופאים בסלון" – המכנס רופאים מכל הארץ למפגש בלתי אמצעי עם רופאים בדרום במטרה לשכנע אותם להגיע לדרום ולעבוד במקצועות השונים באזור וכלה בנסיעות אישיות שמבצעת שכטר אזולאי ברחבי הארץ בשכנוע רופאים לעבור מהמרכז לדרום, ניתן לומר כי המאמצים נושאים פרי ואכן חל שינוי דרמטי במספרי הרופאים המגיעים דרומה לרחבי המחוז ולאשדוד בפרט (כשהמאיץ העיקרי של זה הוא הקמת בית החולים).

"מחוז דרום בכלל ואשדוד בפרט לא רק שלא נפגעו אלה שיפרו את מספר הרופאים ביחס לאוכלוסייה ב20%. כלומר, אם הממוצע הארצי במספר הרופאים לכל 1,000 נפש עומד בדרום על 2.5 רופאים, מכבי באשדוד עומדת על כ-4.1 רופאים ל1000 נפש (פער של 1.6 משרות רופא ל1000 נפש)- מדובר בהפרש משמעותי”, אומרת שכטר אזולאי. עוד היא מוסיפה כי "ניתן לומר בצורה ברורה שפתיחת בית החולים באשדוד מצליח "להקרין" גם על ערי הסביבה ובעקבותיו מגיעים יותר רופאים (מומחים ורפואה שניונית) לאזורים בדרום שבמשך שנים היה קשה לנו מאוד לגייס אליהם רופאים- למשל רפואת נשים לאופקים, נתיבות ועוד.

בכך מצליחה שכטר אזולאי לשנות את פני הרפואה בדרום בכלל ובאשדוד בפרט. לאחרונה נקראה על ידי מנכ"ל מכבי להוביל ועדה שתפקידה לבנות גשר בין בית החולים למטופל, במסגרת הועדה יישום מודל ייחודי בארץ שמטרתו לשים במרכז את "חווית המטופל" בתוך כותלי בית החולים ולהקל עליו את החזרה לטיפול בקהילה. מדובר במודל חדשני שהוצג בטוקיו ובאוניברסיטת ׳הרווארד׳. שכטר אזולאי מסומנת ככוח עולה בתחום ניהול שירותי בריאות במדינת ישראל והישגיה המרשימים זוכים לתהודה ארצית רחבה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן