"ישראל אומבבה" מסתבך: נעצר במרוקו בחשד לזיוף תעודת זהות ודרכונים

איש העסקים האשדודי ישראל פרץ, המוכר לרבים מאשדוד כ"ישראל אומבבה”, נעצר במרוקו בחשד לכאורה לשותפות ברשת של זיוף תעודות לידה מרוקאיות. פרץ דמות ססגונית ומוכרת מאוד באשדוד, ניהל בעבר את פאב "אומבבה" בשנות ה-80. הוא מוכר מאוד בקרב ישראלים שמגיעים למרוקו ומקבל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ישראל פרץ, איש עסקים מוכר מאשדוד, נעצר במרוקו, שם חי שנים רבות בחשד לכאורה של זיוף תעודות לידה ומסמכים רשמיים מרוקאים. על פי החשד נעצר פרץ ביחד עם עוד 19 קציני משטרה, בכירים במשרד הפנים המרוקאי. בתקשורת המרוקאית האירוע מעורר סערה גדולה. בקהילה היהודית במרוקו זועמים: "הפרשה עושה לקהילה שם רע".

פרץ, דמות ססגונית ומוכרת מאוד באשדוד מוכר בשם "ישראל אומבבה" ניהל בשנות ה-80 פאב מסעדה בשם "אומבבה" וכן ניהל עסקים שונים עד שעזב את הארץ לפני מספר שנים ועבר להתגורר במרוקו. הוא התחבר לגורמי ממשל והיה מארגן קבוצות קטנות של ישראלים שבאים לטיול. היה מארגן להם בתי מלון איכותיים ומקומות בילוי ובתי קזינו וכן היה דואג לדירות מושכרות. הוא בדרך כלל היה מארגן כאלה דילים לבעלי ממון מישראל ואירופה.

פרץ היה גם כתובת לכל ישראלי שנתקע או מסתבך במרוקו וזאת בשל הקשרים שלו החמים עם גורמי ממשל בכירים ובמשטרה, כמו כן היה פרץ מחובר לעברייני צמרת שנמלטו מישראל וחיים במרוקו במילים אחרות ידו בכל.

Screen Shot 2019 03 13 at 3.57.33 PM

Screen Shot 2019 03 13 at 3.57.46 PM

בשל הביקוש הגדול לדרכונים מרוקאים כך על פי החשד ומהדיווחים במרוקו עולה כי מדובר, ככל הנראה, ברשת שפעלה במרוקו ועסקה כביכול בזיוף מסמכים שנדרשים לשם קבלת אזרחות מרוקאים ולהוצאת דרכון מרוקאי. זאת כדי לספק לישראלים אזרחות מרוקאית הגם שאינם עומדים בדרישות ולא נולדו במרוקו.

עוד עולה מהפרסומים, כי ברשת, שותפים גם שוטרים ופקידי ממשל ממרוקו. וכי על כל זיוף קיבלו החשודים, לכאורה סכומים שנעים בין 5,000 ל-7,000 דולר. נכון לעכשיו לא ידוע מה חלקו של פרץ בפרשה, שמכה גלים בתקשורת המרוקאית.

שמו של פרץ נקשר לפרשה בה עצר השב"כ והמשטרה מספר תושבי אשדוד, בחשד שמכרו נשק לחמאס. הפרשה נחשפה באוקטובר 1994 בה נעצרו 4 תושבי אשדוד כחשודים לכאורה, בגניבת 20 רובים מבסיס צאלים ומכירתם לאנשי החמאס. נטען כי על פי החשד מאחד הרובים נורה החייל נחשון וקסמן ז"ל. על פי החשד, המכונית של פרץ שימשה את הפורצים. הוא נעצר בשדה התעופה כשהיה בדרכו עם בני משפחתו למרוקו. נחקר למי מסר את מפתחות המכונית שלו מסוג פולקסוואגן חיפושית ואמר שלאף אחד. הוא שוחרר למחרת לאחר שהשוטרים בדקו והתברר כי היה בחוץ לארץ בזמן שנעשתה הפריצה.

בראיון שלו בעבר לעיתון "השבוע באשדוד" הוא סיפר כי לאחר השחרור בירר וגילה כי בנו נתן את המכונית שלו, כשהיה בחו"ל, לפי בקשתו של הפועל שלהם. כעבור יומיים מהשחרור נעצר שנית, אך בסופו של דבר שוחרר ולא הוגש נגדו כתב אישום.

משטרת מרוקו: "יהודי עמד בראש הרשת"

ראש המשטרה במרוקו, הישאם באעלי, מפקח כללי- ראש צוות לאומי בתביעה המשטרתית בקזבלנקה אמר בראיון: "זו כנופיית פשע שבראשה עמד אזרח מרוקני בן הדת היהודית. הם הביאו אנשים בעלי אזרחות ישראלית, שאינם בעלי אזרחות מרוקנית וזייפו מסמכים. כל זאת כדי לסדר לאותם אנשים זהות מרוקנית, למרות שאינם זכאים לאזרחות ולא לדרכון. כנופיית הפשע הזו יצרה מגע עם עובדי מדינה כמו אנשי משטרה, ביטחון ופקידים מקומיים, והם ביצעו עבורה את המעשים תמורת שוחד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן