עוקץ בעשרות מיליוני יורו

הרשויות באוסטריה מבקשת מישראל להסגיר אליה את דוד סופר מאשדוד, בטענה כי נטל חלק לכאורה, בארגון שעקץ עשרות מיליוני יורו מחברת תעשייה אווירית אוסטרית. לפי בקשת ההסגרה שהוגשה לבית הדין המחוזי בירושלים, סופר אחראי לכאורה לרשת חברות קש והעברות כספים בינלאומית.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם יוסגר תושב אשדוד לאוסטריה? פרקליטות המדינה עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר את הסגרתו לאוסטרליה של דוד ברוך סופר, בן 60 מאשדוד, בגין ביצוע עבירות הונאה והלבנת הון לכאורה וזאת לפי הנטען במסגרת ארגון פשע בינלאומי וכן עוקץ בסך 54 מיליון יורו, שהוצאו לפי הנטען במרמה מחברה אוסטרלית, כך עולה מחשיפה של האתר ״פוסטה״.

אוסטריה טוענת בי סופר, תושב אשדוד ובמקור מצרפת, הינו בעל תפקיד בארגון העוסק כביכול בהונאות בשיטת "הנדסה חברתית". מהעולה מבקשת ההסגרה, סופר ואחרים בארגון עקצו לכאורה חברות באירופה זאת על ידי התחזות טלפונית וכן באמצעות דואר אלקטרוני, זאת תוך זיוף מסמכים. כן נטען כי העבירות בגינן מבקשת אוסטריה את ההסגרה, בוצעו בין השנים 2015-2017 כשסופר התגורר בישראל. בבקשה מתוארת שיטת העוקץ לפיה אלמונים מתחזים למנהלי חברות גדולות או גורמים מטעמן, פנו, לפי הנטען, באמצעות הדוא"ל להנהלת החשבונות באותן החברות, והנחו לכאורה את העובדים להעביר סכומי כסף גדולים לחשבונות בנקים זרים בסלובקיה ובמזרח אסיה, לצורך השקאות כאילו או רכישת חברות. אותם מתחזים אמרו לעובדים כי עליהם לשמור על חשאיות. על מנת לרכוש את אמונם של העובדים, הם קיבלו שיחות טלפון ממתחזים נוספים שהציגו עצמם כעורכי דין המלווים את העסקאות. כפי שנטען, אותם עובדים, פעלו על פי ההנחיות והעבירו פעמים רבות, סכומי כסף לחשבונות הבנק של חברות פיקטיביות מחוץ לאוסטרליה. מהנטען בבקשת ההסגרה ומסמכי החקירה שהעבירו לישראל, סופר מילא תפקיד חשוב ברשת. מבקשת ההסגרה נטען כי חברות הקש נקנו מבעוד מועד על ידי אנשים ברשת וכי חלקן נקנו, לכאורה בידי סופר, תוך שחמוש באנשי קש וכן פתיחת חשבונות בנק בכדי לקבל את הכסף והעברתו ליעדים נוספים. ממצאי החקירה העלו שסכומי כסף אשר הושגו במרמה ואשר הועברו באמצעות חברות פיקטיביות ממדינות שונות באירופה לסין ואף במספר מקרים לישראל. לפי הנטען מדובר בהתארגנות פלילית אשר פעלה באופן מסודר ותוך חלוקת תפקידים בין החברים. על פי הנטען שימש סופר לכאורה כגורם מרכזי בהלבנת ההון. מהעולה בבקשת ההסגרה, סופר קנה בין השנים 2015-2016 מחברה סלובקית, המספקת שירותי הקמת חברות, לא פחות מ- 17 חברות קש מקומיות, והעמיד בראשן של אותם חברות " קופים" (בעגה של העולם התחתון" קוף" הוא איש קשר הלוקח על עצמו אשמה של בכיר ממנו בארגון או כבעל המקום בו מתקיימת פעילות לא חוקית ) כן נטען כי סופר פתח חשבונות, זאת תוך שימוש לכאורה במסמכים נוטריוניים מזויפים. וכי אותן חשבונות בנק של החברות נוהלו בבנק סלובני, לכאורה תחת שליטה של סופר, ושימשו כיעד ראשוני לקליטת כספי מרמה.

בבקשת הסגרה מוסיפים וטוענים השלטונות האוסטרים, כי בין 22.12.15 ל- 13.1.16, ביצעה עובדת הנהלת חשבונות של חברה גדולה בתחום התעשייה האווירית באוסטריה כ- 18 העברות בסך כולל של 54 אירו לחשבונות הבנק של חברות הקש של סופר לאחר שהשתכנעה ממצגי השווא שהוצגו לפניה. כן נטען כי באותה העת נעשו לכאורה עוד 5 מקרים של ניסיון עוקץ באירופה לפי אותה השיטה. העובדים שנפלו במלכודת העבירו כספים אך לאחר בדיקה נוספת הצליחו לבטל את ההעברות. וכן נטען היו עוד 13 ניסיונות עוקץ שלא צלחו. מהבקשה עולה כי שמו של סופר כמי שמעורב בהקמת חשבונות הקש לצורך קבלת כספים והעברתם, הוסגר על ידי עובדי החברה הסלובקית שסיפקו את שירותי הקמה ורישום החברות. מהתכתבויות בדוא"ל בים סופר לחברה עולה כביכול כי הוא הזמין את הקמתן ורכישתן של 17 חברות. נטען כי באחד המקרים זויפה כביכול חתימתה של מנהלת חברה על מסמך שנערך בפני נוטריון, שבועות ספורים לאחר שנפטרה.

97595797587

עו"ד יחיאל לאמש

בעקבות בקשת ההסגרה המטופל ע"י עו"ד יעל ביטון מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף חוליית אינטרפול במשטרה, נעצר סופר על ידי בלשי ימ"ר לכיש בתום חקירה סמויה של של מס הכנסה. מהבקשה עולה כי דירתו של סופר שימשה כביכול כמפעל זיופים, וכי לדברי השוטרים נתפסו בדירה כ-100 חותמות כמו רשמיות, עשרות צילומי דרכונים מזויפים ומכשיר להכנת חותמות דיגיטליות. הכוונה להעמיד אותו לדין, אם יוסגר בביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות ובהלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה.

עו"ד לאמש: "מרשי לא קשור לאותה הונאה"

פרקליטו של סופר עו"ד יחיאל לאמש הגיב: " למרות כל האמור, בבקשה להכרזה על מרשי כבר הסגרה, מרשי לא קשור לאותה הונאה שהביאה לגזילה של 55 מיליון אירו. מרשי לא חלק לעניין הזה. הוא הכחיש לחלוטין את הדברים. חלקו של מרשי מסתכם בעניין טכני ושולי. מעשיו אינם עולים לכדי פעילות של מסגרת של ארגון פשיעה ובוודאי שאינן חלק מאותה הלבנת הון שמיחסים לו. אנחנו נתנגד לכל בקשה של הצעה, שכן מרשי אינו קשור קשור לאותו עוקץ"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן