'מחברת חכמה' והאשדודי שמשווק אותה

נאור אבו, סטודנט למדעי המחשב בן 26 מאשדוד, קרא באתר למימון המונים על "מחברת החכמה" והבין את הפוטנציאל הכלכלי. הוא נכנס לזה במלוא המרץ וכיום הוא הזכיין של החברה האמריקאית בארץ ומשווק אותה. מדובר במחברת רב פעמית שניתן לבצע בה מחיקות בלי לפגום בדפים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כבר מאות בשנים שאנחנו במחברות עשויות מנייר כדי לכתוב, בכל פעם שהמחברת נגמרת צריך לקנות עוד ועוד מחברות. מעבר לעניין הכספי יש לכך השלכה אקולוגית כי כדי לייצר נייר צריך לכרות עצים. להיט חדש שכובש את השוק הוא "מחברת חכמה" אשר דפיה עשויים פוליאסטר במקום עץ, מה שמאפשר לכתוב בה ולמחוק את התוכן כשנגמר המקום עם מטלית לחה מבלי להרוס את הדף.

את הדפים שכתבתם אפשר לשמור באמצעות אפליקציה מיוחדת. המחברת הומצאה בארה"ב על ידי חברת "Rocketbook" המחברת נדחתה על ידי התוכנית "הכרישים" האמריקאית (שאחר כך בחרו בה לאחת הטעויות הגדולות שלהם) וכיום שווה 10 מליון דולר והמוצר הנמכר ביותר באמזון ב – 2016 .

אחד מתחביביו של נאור אבו, 26, סטודנט, במקור מאשדוד הוא לעבור על אתרי המימון המונים השונים ולחפש מוצר מעניין. כך היה גם לפני פחות משנה כשאז עלה מוצר שהדליק אותו במיוחד –המחברת החכמה. נאור פנה ליזמים הביע עניין והם, שלא חשבו עדיין על חו"ל נתנו לו להתנהל בישראל. בהתחלה הוא הזמין 400 מחברות ומכר אותן די מהר בקרב הסטודנטים, כשהבין את הפוטנציאל התרחב, ביחד עם חבר ללימודים הקים אתר ועמוד פייסבוק וכיום זה עיסוקו העיקרי.

8

נאור נולד וגדל באשדוד ומספר שמאז שהיה קטן אהב מחשבים. הוא למד בבית הספר "שחר" ובמקיף ג' במגמת "מחוננים". "למדתי במקיף ג' במגמת מחוננים והרחבתי לפיזיקה , מחשבים וספרות" הוא מספר. "מחשבים זה היה התחום שתמיד התחברתי אליו גם בתור ילד , הייתי מתעסק הרבה גם באופן עצמאי , תמיד הייתי מחובר למחשבים, לעולם הטכנלוגי וכל הדברים האלה, אח"כ התגייסתי שירתתי בקציעות בתור לוחם הייתי מקשר קרבי, כשהשתחררתי יצאתי קצת לטייל בדרום אמריקה, אח"כ הראש התחיל לעבוד, מה אני רוצה לעשות".

איך הגעת ל"מחברת החכמה"?

"עברתי לב"ש ללמוד באוניברסיטת בן גוריון מדעי המחשב, ותוך כדי שהייתי סטודנט היו הרבה דברים שהתחילו להתפתח אצלי, דברים שתמיד היו חשובים לי התחלתי לתת להם יותר עדיפויות, אחד מהם זה העניין של איכות הסביבה , המחזור והעניין של מחזור פסולת, ותוך כדי שהייתי בתור סטודנט הייתי מבזבז כמויות גדולות של דפים לטויוטה על כתיבה על צילומים ועוד המון דברים. אחרי שהתחלתי להתעניין ולראות כמה זה מזיק , יש לזה השפעה שלילית על ה"כדור" שלנו אז הגעתי ומצאתי את המחברת".

איפה נתקלת במחברת?

"באתר קיק סטארטר. זה אתר שנותן אופציה לאנשים שרוצים לעשות גיוס המוני, במקום לחפש משקיע בודד שישים כסף על חברה שיש לה איזשהו רעיון החברה בעצם מציעה את הרעיון באתר הזה ואנשים יכולים להיחשף אליה".

מה הרעיון של החברות האלה?

"הרעיון הוא שבמקום לבוא ולחפש משקיע בודד הם מציעות איזה מוצר שהם רוצים לפתח. הם מציעים את המוצר במחיר מאוד מוזל, למי שיעשה הזמנה מוקדמת ואז בעצם לפי ההיענות של האנשים הם צוברים סכומים של כסף ואז זה דפוס ההשקעה שלהם. שם בעצם זה התחיל. הזמנתי את המחברת, רציתי לראות מה זה, אחרי שהיא הגיעה התחלתי להשתמש בה הרבה. ראיתי שצמצמתי את השימוש שלי בדפים לאפס וראיתי שזה רעיון פוטנציאלי להתרחב , עשיתי את הבדיקה , זה הייתה חברה חדשה שרק הקימו , הקהל שלהם היה מרוכז הרב בארה"ב , שם החברה קמה, החלטתי לקחת את היוזמה הזאת ופניתי אליהם. לאט לאט התחילו להירקם קשרים. אחרי שראיתי שהמחברת צוברת תאוצה ואנשים באמת משתמשים בזה התחילו להיכנס הזמנות מחברות שעושות את זה, נותנות את זה בתור מתנות לעובדים, אז חיזקנו עוד יותר את הקשר עם החברה בארה"ב, הפכנו, אני וחבר ללימודים להיות זכיינים בלעדיים בארץ".

מה המיוחד במחברת?

"מה שייחודי בה היא הדפים. בחברה החלו לחפש איך לייצור דף שיהיה מחיק. בהתחלה הם פיתחו מחברת שאפשר למחוק אותה במיקרוגל. זה היה רעיון מגניב לחסוך דפים אבל זה לא היה רעיון כל כך פרקטי. הדפים האלה עשויים מסיבים של פוליאסטר הדפים ברגע שכותבים עליהם אז באמת כל מה שכתוב נשאר, אבל הם מחיקים במים. הייחודיות של המחברת מבחינת השימוש הרב פעמי בה. המחברת יש לה שתי תכונות עיקריות הראשון שהיא אקולוגית . כלומר אפשר לכתוב ולמחוק לכתוב ולמחוק השימוש השני העיקרי שלה זה שהיא בעצם מחברת חכמה זאת אומר שמעבר בלכתוב ולמחוק, יש אפליקציה שמיועדת למחברת שהחברה פיתחה".

למי מיועדת המחברת?

"כל אחד יכול למצוא שימוש בה. יש לנו כמה גדלים למחברת , מחברת סטודנטים שזה דף A4, מחברת מנהלים שזה דף A5, יש לנו גודל של פנקס, בעצם זה מתאים לכל אחד שיוצר שימוש בדפים ביום יום שלו. ומבין שאפשר לעשות תחליף אחרת. אם זה אנשים שהולכים לפגישות ויש להם מחברת קטנה שתמיד כותבים בה הערות, או אנשים מהנדסים או בחברות הייטק, שאוהבים גדג'טים ".

מה העלות של המחברת?

"המחיר לצרכן של A4 זה 150שקלים, A5 זה 145 שקלים והפנקס 80 שקלים. כל מחברת מגיעה באריזה , כוללת מחברת עט ומטלית לניקוי".

ומה היעד הבא שתכבוש?

"שאלה טובה, אני אוהב להפתיע את עצמי , נגלה בהמשך״.

מי שמעונין לרכוש את המחברת החכמה ניתן באמצעות האתר www.getrocketb00k.co.il

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן