נקודה בקריה

מ.ס אשדוד ועירוני קרית שמונה נפרדו בתוצאת תיקו 0-0, באיצטדיון העירוני בקרית שמונה, במסגרת המחזור ה-24. עוביידה חטאב הורחק בדקה ה-83. הפער מהקו האדום: שלוש נקודות בלבד. אבי בוחבוט, שהצטרף בשבוע שעבר לצוות המקצועי של מ.ס אמר בסיום: "נקודה חשובה להמשך הדרך".

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שני נצחונות רצופים, קבוצת מ.ס אשדוד המשיכה את קו השיפור והעלייה, חילצה נקודה חשובה בקרית שמונה, לעיני 600 צופים וכעת היא נמצאת במרחק שלוש נקודות מחוף מבטחים. היריבות של מ.ס אשדוד לתחתית, מכבי פ"ת, הפועל ת"א והפועל רעננה רשמו הפסדים והקבוצה מעיר הנמל התקרבה אליהן בעוד נקודה. על הקווים של מ.ס עמד נרגש, אבי בוחבוט, שהצטרף לצוות המקצועי של הקבוצה בשבוע שעבר. משה אוחיון, מחוסר תעודת ה'פרו', ישב על הספסל ועבד בשותפות עם בוחבוט, כאשר שניהם חילקו הוראות וכיוונו את שחקני הקבוצה.

אשדוד פתחה עם שני שינויים ביחס למשחק הקודם, כאשר יואב ג'ראפי חזר לשער וחלוץ הרכש סייבו קויטה, שלא הרשים והוחלף במחצית השנייה, פתח בשפיץ. המארחת הייתה טובה יותר בפתיחה והקפטן שלה, עדן שמיר היה קרוב לשער בדקה ה-17 כאשר נגיחה שלו לא מצאה את המסגרת, לאחר הגבהה טובה של עומר לקאו. כעבור שתי דקות שוב ניסה זמיר להבקיע, הפעם בבעיטה מרחוק, אך ג'ראפי היה במקום וקלט את הכדור. זו גם הייתה הפעם היחידה במשחק שקרית שמונה איימה למסגרת, כאשר הציגה משחק התקפה חסר דמיון ותעוזה.

גם מ.ס אשדוד לא הרבתה לאיים על השער של דז'יוגאס ברטקוס, שוערה הליטאי של קרית שמונה. בדקה ה-42 היא הגיעה למצב הכי מסוכן שלה במשחק. בנצי מושל שהיה טוב, בעיקר במחצית הראשונה, הגביה מצוין מימין לכיוונו של גל צרויה, שנגח חלש לידיים של ברטקוס. גם כאן, פעם ראשונה ואחרונה במשחק שהאורחת, משיגה איום למסגרת. המחצית הסתיימה בתיקו ללא שערים, תוך שהיא מרמזת על הבאות.

קרית שמונה פתחה טוב יותר גם את המחצית השנייה. בדקה ה-50, בלם ק"ש, קובי מור הוציא כדור רוחב מצד שמאל, לכיוון לקאו ושמעון אבוחצירא, שפספסו במעט את הכדור. קרית שמונה המשיכה לנסות, אך היא גם בחצאי המצבים שהגיעה אליהם, סבלה מחוסר דיוק משווע. כמו התקפת מ.ס אשדוד, שהתקשתה לצאת קדימה ונראה כי הסתפקה בנקודה, שתשאיר אותה חזק בתמונות ההישארות בליגה.

ברבע שעה האחרונה קיבלנו שתי הרחקות שהעידו על מפלס הלחץ בו נמצאות שתי הקבוצות. בדקה ה-78 חאג'י בארי, החלוץ הזר החדש של קרית שמונה, עלה לכדור גובה יחד עם רומאן הבראן, שנכנס כמחליף במקום קויטה. בארי, שנולד במדינת גינאה, שלח מרפק קטן לכיוון הבראן ובתגובה קיבל כרטיס צהוב משופט המשחק, לירן ליאני. הגינאי לא אהב את הכרטיס שהונף לעברו ומחא כפיים בהפגנתיות. ליאני לא היסס ושלף לו את הצהוב השני, ובעקבותיו את האדום.

האורחת, במקום לנצל את היתרון המספרי וללכת קדימה, חששה מעט וכעבור שלוש דקות נשארה גם היא בעשרה שחקנים. יואל אבוחצירא מקרית שמונה הוכשל על ידי עוביידה חטאב, ש'סחב' איתו כרטיס צהוב מהמחצית הראשונה. ליאני שוב לא היסס, ושלף צהוב שני, ואדום לבלם אשדוד המאוכזב. בדקות שנותרו, לא היו מצבים מיוחדים ובסיום תוצאת תיקו מאכזבת ללא שערים וכמעט ללא הזדמנויות.

ימים של הכרעות בליגת העל, כאשר נותרו רק שני משחקים לפתיחתו של ה'פלייאוף' התחתון. במחזור הקרוב תפגוש מ.ס אשדוד את מכבי תל אביב, מוליכת הטבלה, שעדיין לא הפסידה העונה. יהיה מעניין לראות האם הקבוצה הטובה בארץ, שמחצה את אשדוד 4-0 בסיבוב הקודם, במשחק שנערך בחג החנוכה, תגרום לתושבי העיר למלא את היציעים. מבחינה מקצועית, לא הרבה נותנים סיכוי לאשדוד לצאת עם משהו מהמשחק הקרוב. בשבוע שלאחר מכן, תצא מ.ס אשדוד לאיצטדיון המושבה, למשחק על כל עונה, מול מכבי פ"ת.

אחד ממאמני אשדוד, אבי בוחבוט, אמר בסיום: "איך שהתפתח המשחק, אני שמח עם הנקודה. קיבלנו שלושה כרטיסים צהובים במחצית הראשונה וזה לא עשה לנו טוב. שמח ששמרנו על הנקודה. הרבה קבוצות יאבדו פה נקודות וזו נקודהנ חשובה להמשך הדרך. ניסינו במחצית השנייה כל מיני אופציות וזה לא הלך. רצינו לנצח אבל מסתפקים במה שיש והפנים קדימה." כשנשאל בוחבוט על ידי כתבת ערוץ הספורט, האם הוא מאמן בובה, בחר לענות כך: "אני בובה? לפחות אני בובה חזקה."

תומר קשטן, מאמן עירוני ק"ש ובנו של המאמן האגדי והמעוטר, דרור קשטן, אמר בסיום: "לא משחק התקפי טוב שלנו אבל היינו דומיננטים ואשדוד נדחקה לשער שלה."

בובה של מאמן

קרית שמונה ומ.ס הציגו אולי את המשחק הכי חלש העונה בליגת העל. 4 קרנות, שני איומים (אחת לכל קבוצה) למסגרת ושני מורחקים. אלה היו מנת חלקה של ההתמודדות הקשה מאוד לצפייה. זה לא הפתיע אף אחד. כאלה הם קרבות התחתית. הרבה עצבים, פחות כדורגל.

הדמות הכי חריגה במגרש, הייתה כמובן דמותו של אבי בוחבוט, המאמן החדש בן ה-50 של מ.ס אשדוד. יממה לפני המשחק התראיין בוחבוט במסגרת מסיבת העיתונאים של הקבוצה ונראה קורן וזורח. "אני תוסף של דלק" הכריז. אם ניתן לשים את סאגת תעודת ה'פרו' בצד, אזי אולי בוחבוט הוא האיש הנכון. הוא ישיר, צנוע, מנוסה, מפרגן לאוחיון והכי חשוב, נותן לו כבוד. אולי זה מה שהקבוצה צריכה אחרי הפיטורים הלא מוצדקים של בלגויה מילבסקי, הפיטורים המהדהים של יובל נעים וההצלחה המפתיעה של אוחיון הצעיר.

לפני כחודש התארחה הפועל ירוחם (קבוצתו לשעבר של בוחבוט) באיצטדיון הסינטטי באשדוד ושיחקה מול מכבי עירוני אשדוד במסגרת ליגה ב', דרום ב'. ירוחם שנלחמת על מקומה ב'פלייאוף' העלייה לליגה א' דרום, אמנם הפסידה 1-0 לאשדוד משער של עידן חג'ג' (גדל במ.ס אשדוד), אך נראיתה קבוצה מחוברת, מחוייבת ומאורגנת. אם בוחבוט הצליח לעשות פלאים בדרום השומם, עם סגל מקומי שנראה כמעריץ אותו, אז אפשר שיצליח להיות החוט המקשר בין הבעלים הלא רשמי של מ.ס, בן זקן, לבין משה אוחיון. יהיה מעניין לראות את המשך השידוך המוזר הזה. הכלאה בין מאמן צעיר, העושה את צעדיו הראשונים במקצוע, לבין שועל קרבות ותיק, שכבר ראה הכל בליגות הנמוכות, ורוצה קצת לטעום מה'קרם דה לה קרם' של הכדורגל הישראלי.

בוחבוט כינה את עצמו לאחר המשחק בציניות 'בובה חזקה'. הקלילות המשעשעת שבה אמר את הדברים, מזכירה לנו שספורט הוא קודם כל בידור. העובדה שבוחבוט יודע את מקומו ולא מתייפייף, מביאה משהו ישיר ומרענן לקבוצה ולליגה. נותר רק לקוות שהשידוך הזה יצליח ושהקבוצה תצליח לעשות את הבלתי ייאמן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן