הרצאה: סוד הנקודה הטובה

המיזם האשדודי 'אורייתא' יוצא לדרך עם הרצאה של רן ובר סופר ומדריך רוחני המגיע לבית אריה לסדנת מסע בנפתולי חכמה יהודית עתיקה, שתשנה את אופן חשיבתכם ותעניק לכם את מתנת הרגש והאהבה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רן ובר (46) נשוי ואב לשישה, תושב כפר שמאי שבגליל הוא סופר, מטפל ומדריך רוחני. אם תסתכלו עליו לעולם לא תוכלו לנחש שכשהיה בן 20 חיי חיים חילוניים . מי שהיה של בעלים חברת סטארט אפ שגלגלה מיליוני דולרים החליט לעזוב הכול ולהמשיך בעקבות הלב והחלומות שלו. הוא חזר בתשובה והתחיל לכתוב, כי הוא מאמין שהוא חייב לתת משהו מעצמו ולעביר אותו הלאה. המסר העיקרי – כל אחד שחולם יכול להצליח.

"לקראת סוף השירות הצבאי שלי הקמתי חברת תוכנה שהפכה לאחת מחברות האינטרנט הראשונות בישראל עם עוד מספר שותפים", הוא מספר. "אני זוכר שהייתי בן 20 והגעתי פעם לפגישה בחברת תוכנה אחרת עם מחשב שולחני (קופסה גדולה) ואחד השותפים באותה החברה הסתכל עלי בתדהמה, מה זה הדבר הזה? זה ה'לטפטופ' שלי, חייכתי. מאז דברים גדלו והשתנו, בסופו של דבר היו לנו מעל 150 עובדים בכמה מדינות, גייסנו מיליוני דולרים ושווי החברה היה מעל 400 מיליון עד בועת האינטרנט בשנת 2000. במקביל למרוץ הגיוסים והשותפויות במערב הייתי בחיפוש רוחני אינטנסיבי במזרח ולאחר מכן אחד המקימים של כפר הרוחני אקולוגי בקוסטה ריקה. אפשר להגיד שהחיים שלי היו קרועים בין החיפוש של החומר במערב לבין החיפוש הפנימי הרוחני במזרח".

מה גרם לך לעזוב ולעשות את השינוי?

"אני זוכר את היום שבו החלטתי לעזוב. שהיתי באחד המלונות המפוארים בדרום קליפורניה. כנס אינטרנטי של החברות הגדולות והחמות בתחום. ואני עומד מול הבריכה הטרופית וחושב לעצמי – מה אני בכלל עושה כאן?! אני חושב שאחד הדברים שהכניס אותי לתחום ההיי-טק הוא גם זה שאפשר לי לעזוב – ההבנה שהזמן קצר והמלאכה מרובה והכל אפשרי. התפיסה הפנימית שאומרת – החיים שלנו הם בידנו, אף אחד לא יכול להגיד 'מה לעשות נתקעתי בעבודה הזאת, או בחיים האלה'. אפשר להשתנות ואפשר להגשים חלומות. אני מאמין שזאת גם הרבה עבודה פנימית של לפגוש את הקשיים ואת הפחדים, לעמוד מולם – ואז לעבור דרכם."

ואז התחלת לכתוב?

"הוצאתי לפני 'סוד הנקודה הטובה' שני ספרים – אחד מיועד לבעלי תשובה, שמו 'תשובה שלמה' והוא מדבר על דרכים לתשובה מאוזנת והספר השני נקרא 'התגלות'. התגלות הוא הרומן הראשון שלי, הספר מספר על איש הייטק חילוני שבעקבות תאונת דרכים קטלנית מוצא את עצמו בקומה בבית החולים. הרופא המטפל בו ועוזרו מחליטים לעשות בו ניסוי אכזרי – ניסוי של התגלות אלוקית. איך יגיב אדם שלא חיפש רוחניות או חזרה בתשובה אם יעבור 'כפייה רוחנית' כזאת? איך זה ישפיע על הקשר עם אשתו והסביבה שלו? ומה יקרה לו כשיגלה שהכול בעצם היה 'בלוף'? הספר הגיע לאלפי קוראים והתגובות שקיבלתי היו ממש מרגשות. הספר שלי, 'סוד הנקודה הטובה', חשוב מבחינתי. בדור שלנו, שיש בו לא מעט ציניות וניתוק רגשי, רבים אינם מצליחים לפרוץ את המחסומים שנערמו על לבם. זהו דור שבו השכל הצליח להשתיק את הלב, התקשורת בין אנשים הפכה לחיצונית ודיגיטלית והקשר הישיר עם סביבתנו ועם עצמנו הפך למצרך נדיר." רן ובר סופר פורה ולאחר 'סוד הנקודה הטובה' הוציא לאור עוד שלושה ספרים: 'אני והאין רוכבים על אופניים'(2016), 'מחשבי הקיצין'(2017),'להיות בשמחה'(2018).

את המיזם 'אורייתא' ייסדו לניר רביבו (25)ויהודה טהר (27), אשדודים בוגרי תנועת הנוער 'בני עקיבא' וחברי הגרעין התורני לאומי באשדוד, המיזם כולל מפגשים אחת לחודש לבילוי יהודי-תרבותי! מה כולל הבילוי? מפגשים ושיח עם מגוון של אישים מסוגים שונים – רבנים, מטפלים, סופרים ואמנים, בהם כל אחד יתחבר לעולמו הפנימי ובעיקר אל עצמו . למי זה מיועד ? לצעירים וצעירות (20-35) שמחפשים בילוי עם ערך מוסף באווירה טובה וצעירה. המפגשים בבית אריה קלנג באשדוד ובכל פעם יתפרסם קונספט המפגש והדמות שאיתה יפגשו. עד כמה אנו מאמינים בטוב שלנו? ועד כמה אנחנו מזוהים דווקא עם החלקים הלא זוהרים שלנו? האם קולות מהעבר חוסמים את היכולת שלנו לבטא את הכישרונות ואת הטוב שלנו – והאם יש לנו מה לעשות בקשר לכך? על כך ועוד בסדנא המרתקת המבוססת על רב המכר ״סוד הנקודה הטובה״ – מסע אל עומק הטוב שלנו. באמצעות משנתו של רבי נחמן מברסלב אנו זוכים לפגוש את הטוב שבנו, לפוגג את המסכים המסתירים אותו, וללמוד איך אפשר להתחבר בחזרה למציאות של קשר וחמימות. זהו מסע בנפתולי חכמה יהודית עתיקה, שישנה את אופן חשיבתכם ויעניק לכם את מתנת הרגש והאהבה. יום רביעי,27.2.19 בשעה, 21:00, בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד. כרטיס כניסה ב-20 ש"ח בלבד. לרכישה מראש:052-5448753(יהודה), 050-4646011(לניר).

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן