פרשת השבוע בספורט- 'תצווה'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע מהווה המשך לפרשת 'תרומה' משבוע שעבר, שם מצווים בני ישראל, באמצעות פרטים מדויקים, על הקמת המשכן. בפרשה הנוכחית, למדים אנו על הציווי ליצירת והכנת בגדים מיוחדים לכוהנים הגדולים והפשוטים, אשר ישרתו את הקדוש ברוך הוא במשכן הקדוש. בין היתר נדרש העם להכין לכהן הגדול שמונה סוגי בגדים ייחודיים, כמו אפוד, חושן, מעיל, ציץ, כותונת, מצנפת, אבנט ומכנסיים, שישמשו כבגדי הכהונה. הבגדים יוכנו מחומרים מפוארים ומגוונים כמו אריגים, בדים ואבנים יקרות ומיוחדות. מכאן, ניתן להבין את ההוד, הפאר, ההדר והקדושה של בית המקדש, הנחשב לקודש הקודשים עבור עם היהודי.

בימים האחרונים, בעירנו היפה, אנו מתבשרים על יוזמות פיתוח חדשות וישנות, של ענפי ספורט, שעל פניו, נראים שוליים, אך יוצרים פסיפס ספורטיבי נהדר שעוד יכול בעזרת ה', להביא לנו מדליות אולימפיות ושאר הישגים. בתחילת השבוע, נערכה פגישה של טניסאי העבר האגדי אנדי רם, עם ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי ואנשי מחלקת הספורט, לגבי הקמה מבורכת של אקדמיית טניס באשדוד. כמה ימים לפני כן, אירח ראש העיר בלשכתו את הספורטאים האולימפיים, תושבי אשדוד, העובדים בימים אלה על קביעת קריטריון, שיקנה השתתפות באולימפיאדת טוקיו 2020. בין השאר היו שם יעקב טומרקין ודניס לובטוב מענף השחייה, דינה לונצ'יץ' המתחרה בענף הקראטה, ארתור מוגומודוב מרים המשקולות, קארין וקסמן, שהיא מתעמלת אמנותית, עומר גולני השייט ומתן ורונלד קוקולייב הג'ודוקאים. כשם שבגדי הכהונה בפרשה מגוונים ומתייחסים לכלל גופו של הכהן הגדול, כך טוב עושה אגף הספורט בעיר, שפורס את חסותו על ענפי ספורט מגוונים ומאפשר לנוער אופציות ספורטיביות רחבות לנצל את כישוריהם.

עוד מסופר בפרשה על כלים נוספים שאמורים להיות במשכן ובכך להשלימו ולהפוך אותו למקום קדוש ונעלה על פי דרישת ה'. אחד הציוויים בהקשר של הכלים שיוצבו במשכן, הוא על הכנת שמן זית טהור למנורת המשכן, בה ידלקו נרות בכל יום ובכל לילה תמיד, בזכות אותו שמן זך שיספיק לבעירת הנרות מבוקר עד ליל ולהיפך.

חזרה לספורט של ימינו, הנבדל אלף אלפי הבדלות מסיפורי המקרא הקדושים. בשבוע החולף נוצר ניצוץ של תקוה במ.ס אשדוד בעקבות הניצחון בחיפה, שנסך תחושת מסוגלות בשחקנים ובמשה אוחיון. יש לזקוף הרבה מכך לשחקן הרכש, רועי גורדנה, שנראה כי, מדביק את המערכת כולה באמונתו לגבי הישארות בליגה. האמונה של גורדנה, אשר באה לידי ביטוי בראיונות שמעניק הקשר החדש של מ.ס לתקשורת, משולה לשמן זית טהור, אשר באמצעותו מנורת המשכן דלקה תמיד. אם מ.ס אשדוד תדבק באמונה, היא אולי תצליח לצאת מהבור שכרתה לעצמה בתחילת העונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן