הלביאות טרפו זו את זו: הקרב המכוער הסתיים בפיצול הסיעה לשתיים

3 חודשים מאז הבחירות והצלחתן הגדולה במועצת העיר של סיעת הלביאות, הן מתפצלות לשתיים לאחר שמספר 2 ברשימה ד״ר אפרת אוחיון, הודיעה על פרישתה והקמת סיעה חדשה במועצת העיר. קדם לכך סכסוך עמוד בין שרון מרק לד"ר אפרת אוחיון במהלכו שיגרה אוחיון מכתב חריף שלהן, שחשף

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הן היו ההפתעה הגדולה של הבחירות וגם סוג של הבטחה. מספר נשים קרייריסטיות, שהבטיחו פוליטיקה אחרת, נקייה, שקופה ומשותפת, שהצליחו במינימום השקעה לגרוף 2 מנדטים. למרבה הפלא בקושי עברו 100 ימי החסד והלביאות החלו ב'מסע טרף פוליטי' ביניהן. ביום שלישי השבוע זה נגמר מבחינתן. הסיעה התפצלה לשניים. ד"ר אפרת אוחיון מספר 2 ברשימה הודיעה לשרון מרק כי היא לקוחת את המנדט ופורשת מסיעת הלביאות ומקימה סיעה חדשה.

מערכת היחסים העכורה שנוצרה בשבועות האחרונות הגיעה לשיא כאשר מחנה אוחיון ועמו רבות ממייסדות הלביאות, שיגר למרק מכתב אולטימטום ובו כל "הכביסה המלוכלכת”.

במכתב חריף עליו חתומות, ד"ר נאור אוחיון, נונה אלטמן מור, עו"ד קוני טובול, שיר אמיתי, אושרה אלימליח, שחר אזולאי, שרית ברונשטיין, רונית ורדי ושירן צרפת ואחרות הן מאשימות את מרק ביחס מזלזל, מתנשא וכזו שלא סופרת אף אחת מחברות הסיעה ומהמייסדות.

8658658568

לידי אשדוד10 הגיע העתק המכתב, בו מאשימות המייסדות את מרק בשלטון יחי תחת הכותרת "התנהלותך ועזיבתך את קבוצת הלביאות המייסדות". לדברי הליבאות ממחנה אוחיון ההחלטות של מרק מתקבלות באופן בלעדי על ידי מרק ומבלי לשתף את כל חברות הרשימה. "את מקבלת החלטות באופן חד צדדי ואשר לטעמנו חורגות באופן מהותי מרוח הסיעה ורוח הלביאות, ואופן התנהלותה כפי שהוצהרו למן ראשית הדרך" כתבו הלביאות המורדות ומזכירות למרק את הדרך המקורית בה בחרו. "בנות הקבוצה, אשר לרובן ככולן לא הייתה כל נגיעה פוליטית , חברו למסע בלב שלם מתוך אמונה כנה 'בהבטחה לדרך חדשה, פוליטיקה חדשה,' נקייה, צנועה, נטולת אינטרסים ושיקולים זרים. "מודל חדשני "- כך הוצהר מעל כל במה אפשרית , מודל מבוסס על שוויון פנימי בין כל בנות קבוצת המייסדות, כוח הכרעה שווה ועבודת צוות משותפת והכל כדי לאפשר מקסום תועלות ומשאבים לטובת אזרחי העיר, תוך מתן הערכה ומקום לכל אחת מן המייסדות אשר תרמה את מיטב משאביה לטובת קידום הסיעה, ללא כל תמורה, למעט, הרצון לעשות טוב לזכות בהערכה כנה וראויה למאמציה"

הלביאות ממשיכות וכותבות למרק: "הבנות כולן, נתנו התחייבותן לכלל בנות הסיעה ולך העומדת בראשה, בהסכם כתוב, מתוך אמונה כנה ,כי הדרך מחייבת וכי את, כמייסדת התנועה, תפעלי נאמנה ליישום המודל, הדרך ושמירת ערכה וכבודה של כל אחת ואחת מן המייסדות, אשר תרומתן להצלחת המודל לא ניתנת להיאמד בכסף".

עוד הן מוסיפות ואומרות: "לדאבון הלב, מזה זמן נראה, כי עקרונות אלו נזנחו על ידיך וכי המטרות העומדות לנגד עיניך אינן תואמות את העקרונות והמטרות המוצהרות עמן יצאנו לדרך. את רואה בכל אחת מבין המייסדות כברת תחליף. כל ערכי השוויון, לרבות, בקבלת החלטות פשוט נזרקו לפח על ידך, ואת ההחלטות את מקבלת על דעת עצמך, כאשר התחושה הינה קשה ביותר, לא לטובת הקבוצה, לא לטובת הבנות ולא כבודן עומד לנגד עינך , אלא דברים אחרים הזרים לנו"

הלביאות המורדות מציינות באופן חריג ותמוה את היחס שהן מקבלות ממרק וכך הן ממשיכות וכותבות: "יחס מביש ומזלזל שניתן בפרהסיה, ההאשמות האישיות, שיטת הפרד ומשול, האיומים הסמויים והגלויים, הנחתת הנהלים, הלאמת התנועה/הקבוצה (קריאה להצטרפות ללביאות מבלי לאשר זאת ע"י כל הלביאות המייסדות), סירובך המכוון/ הערמת קשיים מצידך על כינון תקנון (אשר בהתאם להסכם אמור להסדיר את בעלי התפקידים בסיעה ובתנועה ), הצהרותיך החד משמעיות כי "מדובר בדיקטטורה" ואת מקבלת ההחלטות היחידה, אמירות פוגעניות ודורסניות"

במכתב מציינות הבנות את הדרישה שלהן ממרק לקבל את העתקי ההסכם הקואליציוני שחתמה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולא נענו. "סירוב הזוי, בניגוד לדין להעביר לידינו את העתקי החוזים עליהם חתמנו". ובנוגע למינוי של מיקי ארביב , כך טוענות המורדות הן שמעו בדיעבד. "מיקי ארביב הפכה להיות עובדת בשכר בלשכתך כעוזרת אישית במשרת אמון (מינוי שאף עליו לא ידענו אלא בדיעבד) ומשכך אינה יכולה עוד לייצג את הבנות נאמנה כמו גם בשימוש בנכסי הלביאות כגון קהילת הלביאות בפייסבוק, לצרכים האישיים שלך תוך רמיסת זכויות היוצרים של הבנות המייסדות אינן מקובלות עלינו כלל ועיקר. כפי שהובהר על ידנו לא אחת, לא מדובר ביחסי עובד מעביד, ואת לא משלמת משכורת לאף אחת מאתנו".

והדברים הולכים ומחמירים והבנות מציינות התנהלות בעייתית ושנויה במחלוקת של מרק. "כך, בימים אלו אף נתגלה לנו לצערנו הרב, כי כבר בשלב המו"מ הוסתרו מאתנו התנהלויות במכוון, בניגוד לחובתך לנהוג בשקיפות והכל מתוך מטרה להצמיח לך תועלת אישית על חשבון הבנות . החלטות נגועות בשיקולים זרים המשפיעות על דרך התנהלותך כלפינו"

ולקראת סוף המכתב מגיע הצימוק. הבנות באופן מפגיע דורשות ממרק את כל המסמכים הקשורים לתרומות שקיבלו. "אנו דורשות כי יבואו לידנו באופן מידי גם כספי התרומות אותן נתנו, וכן העתק מכל המסמכים עליהם חתמנו, וזאת, ללא עיכוב נוסף".

ד"ר אוחיון: "הפתרון הראוי הוא התפצלות"

כאמור, ד"ר אפרת אוחיון הודיעה על פרידה ובתגובה ל"השבוע באשדוד היא אמרה את הדברים הבאים: "רשימת הלביאות הוקמה בראש ובראשונה במטרה להגשים ולממש ערכים, חזון ומודל שיתופי ייחודי עליהם הצהרנו, לטובת הציבור. אנו רואות חובה וערך עליון להגשמת ערכים אלו. בעקבות פערים שנוצרו בסיעה ולאור תובנות שהתקבלו אנו מוצאות כי הפתרון הראוי ביותר הינו התפצלות ובכך להתמקד בעשייה לטובת הציבור בלבד. אנחנו נשים חזקות, משכילות , מלוכדות, עצמאיות ונאמנות לדרך הערכית אותה הבטחנו"

מי עומד מאחורי ההחלטה הזו להתפצל?

"צר לנו כי מופצות שמועות כוזבות שיש מישהו שעומד מאחורי ההחלטה שנתקבלה על ידנו בלבד"

מה יש לך לומר על שרון מרק?

"אנו רוצות להביע את הערכתנו לשרון מרק וליתר חברות הסיעה השותפות לדרכה ומאחלות להן הצלחה. אנו סמוכות ובטוחות כי תמצא הדרך לשיתופי פעולה במיזמים ציבוריים עתידיים”.

שרון מרק: "צר לי על החלטתה של אוחיון"

שרון מרק סגנית ראש העיר אומרת בתגובה להחלטה של אוחיון וחברותיה להתפצל מהסיעה כי היא מצרה על כך. "צר לי על תוכן המכתב והחלטתה האישית של אפרת אוחיון" היא אומרת בתגובה. "לשמחתי מעולם לא פעלתי שלא בסמכותי, אלא תמיד בתום לב מתוך חשיבה על ציבור תומכי הלביאות ולמען עשייה לטובת ילדי ותושבי העיר. זו הסיבה שלשמה הקמתי את "הלביאות""

בנוגע לתפקיד העוזרת שמינתה, מיקי ארביב שלטענת אוחיון וחברותיה מנותנה בלי התייעצות היא אומרת "תפקיד עוזרת אישית היא משרת אמון וככזו היא אושרה במועצת העיר על פי חוק. מאחר ומדובר במשרת אמון ברור כי זכות הבחירה פה היא על פי שיקול דעתי. מאחר ומדובר על יחסי עבודה יומיומיים ומקצועיים".

ומה לגבי הטענה שלא שיתפת אותם במו"מ הקואליציוני?

"צוות הלביאות אשר נבחר לניהול המו"מ לכך היה מיודע ושותף לאורכו של המו"מ ואני מצהירה בזו כי אין דבר שהוסתר או חבוי בעניין זה. ליבי שלם עם כל מעשיי. צר לי על המצב שנוצר ואף ניסיתי לעשות פעולות רבות כדי לאחד ולמנוע את המצב. תנועת הלביאות תמשיך לפעול כרגיל ופנינו לעתיד ולעשייה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן