"כולנו אנשים טובים שרק רוצים לחיות בשלום עם שכנינו"

ליטל גז סבורה שכולם שופטים ומכלילים אנשים תחת קטגוריות, מדביקים תוויות, ולא עוצרים לרגע להתייחס לכל אדם בפני עצמו ואם נלמד לפתוח את עצמנו נראה שיש המון אנשים טובים באמצע הדרך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כולנו אנשים טובים, אנשים המקבלים כל אדם ולא שופטים לפי בחירותיו, לפי עמדות פוליטיות, לפי דת או לאום, אנשים כל כך מלאי אהבת חינם לכל אדם ואין בנו טיפת גזענות. אז זהו, שלא. זה אולי המצב האידיאלי שכולנו רוצים להאמין שהוא קיים. בפועל, הוא שקר שאנחנו מפיצים כדי להציג את עצמנו כטובים יותר מאחרים. גם בתוך יפי נפש הידועים והמוכרים ביותר קיימת הגזענות, הרשעות, אי הקבלה, המידור, השנאה ואפילו יצירת החרמות כלפי מי ששונה מאיתנו.

לאנשים יש נטיה לחשוב כי מי שמכבד אותי יעשה מה שאני עושה, יאמין במה שאני מאמין, יקבל את מי שאני מקבל ואם ינהג או יתנהל אחרת, משמע שהוא אינו מכבד אותי ואבוי לו לאותו אדם מתגובות הכי גזעניות שיש מלאות ברעל ואם אפשר שיהיה כמה שיותר קטלני.

אז כן, אנחנו נקבל את כולם אבל חלילה לא את ההוא שצבע עורו יותר כהה משלנו, "נקבל" אותו, נספר עליו ועל שכמותו שהם "אנשים טובים", אבל כשחלילה הוא יגור בבניין שלנו, אנחנו נחשוש מהריחות של הבישולים "שלהם", אנחנו לא נשמח לראות אותם ביחד איתנו טובלים בבריכה משותפת, כי אולי הצבע ירד ונגלה שמדובר בלכלוך ולא צבע גוף. זה נקרא אצלינו "לקבל".

אנחנו נקבל את כולם אבל לא את אלה הנמשכים לבני מינם. אנחנו נספר עליהם שהם "אנשים טובים" אבל שחלילה זה לא יגיע אלינו הביתה. הרי הם סוטים, צריכים טיפול נפשי, ושחלילה הילדים שלנו לא ילכו אליהם הביתה ויראו שיש שם אמא ואמא או אבא ואבא ואז הילדים שלנו יחשבו שזה בסדר וילכו בדרך זו בעצמם.

אנחנו נקבל את הרוסים, אבל שלא יביאו לנו את המנהגים הגויים שלהם בבקשה, זה מדינת היהודים כאן! אבל אנחנו לא נקבל את היהודי ההוא עם הכיפה השחורה, הזקן, המגבעת ואיזה ציצית המציצה מחליפה שחורה, כי הוא השתלט על היהדות ובא לאכול חינם על חשבוננו וכופה עלינו את הדת שלו.

אנחנו נקבל את כולם אבל לא את אלה המבקשים תחבורה ציבורית בשבת או חלילה איזה קיוסק קטן באיזה פארק ציבורי, כי הם עושים לנו כפייה חילונית.

אנחנו נקבל את כולם אבל לא את הנכים, נמוכי הקומה, ובטח שלא את המיוחדים. אנחנו נפגין רחמים כלפיהם אבל לא נקבל אותם! הם לא "כמונו" ואם חלילה נתחבר אליהם אנחנו עלולים "להידבק".

אנחנו נקבל את כולם אבל לא את כבדי המשקל, נחמיא להם כשהם צריכים עידוד, אבל נתבייש להביא אותם כבני זוג שלנו לאירועים כאלה ואחרים כי הם לא עומדים בסטנדרט של מודל היופי. הרי אנחנו מושלמים ואין בנו שום פגם או מום ומי יותר יפה מאיתנו?!

כולם שופטים ומכלילים אנשים תחת קטגוריות, מדביקים תוויות, לא עוצרים לרגע להתייחס לכל אדם בפני עצמו ולא כחלק מקבוצה, קהילה או עדה. אני מכירה אנשים טובים רבים בין כל אותם אלה שהוזכרו כאן קודם, ואף אחד מהם לא טוב יותר או פחות בגלל שהוא משתייך לאחת הקבוצות, כל אדם בפני עצמו.

אם נלמד לפתוח את עצמנו ולקבל כל אדם בפני עצמו, נראה שיש המון אנשים טובים באמצע הדרך. אולי קצת שונים מאיתנו, קצת חושבים אחרת, אבל כולנו אנשים טובים שרק רוצים לחיות בשלום עם שכנינו.

ותזכרו, רק אהבה תביא אהבה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן