נעים מאוד, אפק אזולאי

הפועל אדומים אשדוד חילצה נקודה בדקות הסיום מהפועל כפר שלם באיצטדיון הסינטטי, במסגרת המחזור ה-18 של ליגה א' דרום. אפק אזולאי הצעיר, בהופעת בכורה בקבוצה הבוגרת, נכנס כמחליף וקבע 2-2 בדקה ה-87. בעקבות התוצאות המאכזבות האחרונות גם ה'פלייאוף' בסכנה. במחזור הבא

צילום: אבישי אפטקר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר ההפסד המביך לבית"ר נורדיה במחזור הקודם, התייצבה הפועל אדומים אשדוד למשחק ביתי מול הפועל כפר שלם הצנועה, אותה מאמן ויקטור גניש, שהמריץ באבהיות חביבה את שחקניו במשך כל ההתמודדות. לעומתו, מאמן האדומים, גילי לנדאו, נראה כבוי ומיעט לתקשר עם שחקניו. אשדוד נאלצה להסתדר עם סגל קצר, ללא שלושת המורחקים ארבייטמן (ארבעה משחקים בחוץ) צ'קול (שני משחקים בחוץ) ותרועה, ועם ארבעה שחקני נוער על ספסל המחליפים. בחלקים מסויימים מהמשחק גם חסרה הקבוצה את תמיכת 450 האוהדים הצבעוניים שהגיעו, שמפאת הייאוש ממצב הקבוצה, סיפקו אווירת נכאים.

אשדוד פתחה את המשחק בצורה לא רעה, אבל סבלה מחוסר דיוק בחוליה ההתקפית. בדקה ה-12 יוני רביבו הגיע למצב טוב ברחבה, אך נסגר היטב על ידי הגנת כפר שלם. מי שהיה פעיל בדקות האלה הוא אבירם ברוכיאן, שניסה לספק כדורים לרביבו ולשריקי. בדקה ה-17 כפר שלם היממה את אשדוד והצליחה לכבוש אחרי מהלך מצוין שהסתיים בבעיטת יעף של אדיר רחמים מתוך הרחבה. שוער האדומים, דין גל לא הסתדר עם הכדור והדף אותו פנימה. 1-0 לכפר שלם והקהל בהלם.

בדקות הבאות, אשדוד שיחקה בעצבנות ובלחץ ואלה הובילו לכך שעידן שריקי החלוץ, נתפס בנבדל ארבע פעמים עד להפסקת המשחק. מי שהרימה את הדגל היא הקוונית המחוננת נופר סקורקה, שתפקדה במקצועיות, גם כשספגה קיטונות סקסיסטיות מאוהדי האדומים. בדקה ה-33 לגילי נמאס והוא ערך חילוף כשהוציא את גיא עיני הבלם והכניס את ווקראף גדיף, הקשר הנמרץ בן ה-26. אחרי החילוף אשדוד התעוררה והגיעה למספר מצבים, כשהבולט שבהם הגיע בדקה ה-44 כאשר לישי ביטון, קשרה של אדומים אשדוד ומהטובים במגרש בעט מחוץ לרחבה כדור מסובב נהדר ברגל שמאל, שפגש את משקוף השער.

בתחילת המחצית השנייה הפועל ניסתה אבל ההתקפה שלה חסרה חשק ותשוקה. הטיב לתאר זאת, אחד מאוהדי הקבוצה שאמר: "אף פעם לא ראיתי את הפועל ככה." בדקה השישים המשחק התחמם וגם הקהל הביתי שהתלהט כנגד קבוצתו. כוחות השיטור עלו ליציע, עשו את עבודתם נאמנה והרגיעו את הרוחות. בדקה ה-72 לקול קריאות מחאה כנגדו, ערך גילי לנדאו חילוף נוסף. בן בוטבול נכנס במקומו של המגן נוגן חן. שתי דקות לאחר מכן, מהלך יפייפה מצד שמאל של התקפת אשדוד הוליד את השוויון המיוחל. גדיף בישל נהדר לקפטן הקבוצה, יאיר אזולאי שכבש מקרוב וקבע 1-1 ששימח את הקהל העצבני.

לסיום נותרה רבע שעה והקבוצה הביתית קיבלה תנופה ותקוות לנצח במשחק. אלא שלאורחת היו תכניות אחרות ובדקה ה-82 היא יצאה למתפרצת קטלנית שבשיאה עבר משה מרזייב שני שחקנים באגף הימני, חדר לרחבה ושיגר כדור קשתי שהיטעה את דין גל וחדר פנימה. 2-1 מדהים לכפר שלם, ששחקניה לא ידעו את נפשם מרוב אושר. הקהל באדום נדם, כמו פרצופו של לנדאו, שלא האמין למה שהוא רואה. בדקה ה-87 הגיע הרגע של אפק אזולאי המוכשר בן ה-19, שנכנס כמחליף במקומו של יוני רביבו עשר דקות קודם לכן. כדור קרן משמאל יצר ערבובייה ברחבת כפר שלם. ברוכיאן הפציץ, השוער האורח הדף ואזולאי מקרוב הפגין חוש כיבוש שערים נהדר והבקיע. 2-2 בסינטטי והחלוץ הצעיר חגג הופעת בכורה חלומית. בדקות שנותרו כפר שלם בזבזה זמן וניסתה להאט את המשחק. קשרה ירין דיזאני ספג כרטיס צהוב שני בדקה התשעים והורחק. למזלה של האורחת, לא נותר זמן להרחקה להשפיע והמשחק הסתיים בתיקו מאכזב מבחינתה של קבוצת הפועל אדומים אשדוד.

הקבוצה שוב התרחקה מהמקום הראשון והמטרה כעת היא להתברג ב'פלייאוף' ובכך לנסות להשיג את הכרטיס לליגה הלאומית. במחזור הקרוב תפגוש קבוצתו של גילי לנדאו את שמשון כפר קאסם, כאשר איבוד נקודות נוסף וגם המקום החמישי, ממנו מעפילים ל'פלייאוף' בתום העונה, יהיה בסכנה.

בסיום המשחק גילי לנדאו היה נראה בטוח בעצמו, ובראיון שהעניק בתוך משרדי המועדון אמר: "חושב שמשחק כזה יכול להוות נקודת מפנה עבורינו. שלטנו במשחק. כפר שלם עברו פעמיים את החצי ופעמיים הבקיעו. זה היה שילוב של חוסר ריכוז וחוסר מזל. חושב שחזרנו ליכולת טובה. שמח על הכניסה הטובה של אפק אזולאי. כמות הצעירים ששיתפתי בקריירה היא גבוהה ואמשיך לעשות כן. המטרה שלנו כרגע היא להתברג ב'פלייאוף' העליון."

מי שהצטיינה במשחק ועמדה בלחצים, שגלשו לפרקים לשובניזם מכוער, היא קוונית המשחק, נופר סקורקה, שצלחה אווירה עוינת, בעיקר במחצית הראשונה מצדם של מספר אוהדי הקבוצה. על כך הסכימה לומר למערכת אשדוד10: "האמת היא שאני כבר רגילה לחוות אלימות מילולית מצד הקהל, אבל זה לא מה שמעסיק אותנו (השופטים) במהלך המשחק. זה לא משחק ראשון שלי בליגה א', וגם לא האחרון. לפעמים אישה יכולה להסתדר טוב יותר מגבר, בסביבה גברית."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן