תחקיר: עד כמה עו"ד גבי כנפו רוצה וקרוב להיות ראש עיר והאם זה יקרה

עו"ד גבי כנפו משמש כמספר 2 של ד"ר יחיאל לסרי מזה שנים רבות ועומד מאחורי ההצלחה שלו בנאמנות, מסירות ובהרבה עוצמה. עו"ד כנפו סיפור סינדרלה בפני עצמו: החל כמחסנאי בעורף נמל אשדוד וכיום הוא הבעלים של 5 חברות בעורף הנמל, איש אמיד מאוד, ואף הוסמך לעריכת דין. אי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשראש עיריית אשדוד ד״ר לסרי מתעורר בבוקר, אני מניח כיהודי חובש כיפה וירא שמים מתחיל את יומו בברכות השחר. אם הייתי במקומו של ד״ר לסרי, הייתי מוסיף ברכה נוספת, 'ברוך שברא את הלן גלבר וברוך היועץ האסטרטגי שלה נתי מור'. ״בזכותם״ השניים, ד״ר לסרי נבחר כראש העירייה והודות לכמה מאות קולות, שהביאו אותו לצלוח את סף ה40 אחוז הנדרשים לראש עיר לנצח בבחירות ולהותיר את מתחריו המפולגים והמסוכסכים, ללא איחוד נגדו וללא יכולת להביא להדחתו מראשות העיר.

הלן גלבר אשת אופוזיציה מהדרגה הראשונה, אישה ראויה לכל שבח על עבודתה הציבורית, ציפתה שביום הבחירות הציבור יסתער על הקלפיות והיא תיבחר לראשות העירייה. היא ציפתה שבנוסף לציבור הכללי שיבחר בה, גם ובעיקר הציבור החרדי יתרום את חלקו ויעניק לה את ראשות העיר אשדוד.

כמי שמכיר את התפתחות המפה הפוליטית באשדוד, האשליות שלה עוררו אצלי ואצל אחרים יודעי דבר לא מעט צחוק ואפילו גיחוך. אבל גלבר המשיכה בעקשנותה לומר לכל מי ששואל שהיא ראש העיר הבא של אשדוד. רבים ניסו לשכנע אותה שתתעורר מחלומותיה הוורודים, אבל גלבר דבקה בחלומותיה וביועץ האסטרטגי שלה נתי מור. עכשיו, לאחר הכישלון המהדהד שלה (קיבלה מנדט אחד ומספר 2 שלה, צבי צילקר שהיה ראש עירייה פופולרי נותר בחוץ. לראשות העירייה היא קיבלה 8 אחוז, כישלון טוטאלי) היא מאשימה בכישלון הזה, לא מעט, את האסטרטג שלה נתי מור, ואפילו יותר מכך. אגב, המשטרה ממליצה להעמיד את אותו מור בפרשת הצוללות.

7809087078780

אני רוצה לציין כי האסטרטג מור לא עזר לגלבר בהתנדבות ולא עשה את מה שעשה לשם שמיים. מקורבי גלבר אומרים שהוא עלה לגלבר כשלוש מאות אלף שקלים. טבין וטקילין. בכל מהלך הבחירות, לאור ירידתה בסקרים בשל כל מיני סיבות: שתיקתה סביב סוגית השבת והחרדים, ההקלטות שנפוצו עליה בהקשר של חוקר פרטי שמשך אותה בלשון, חשו פעילה כי היא בבחינת סוס פוליטי מת. ככל שהבחירות התקרבו פעיליה המקורבים, לחצו עליה שתסיר את מועמדותה ותתמוך באחד המועמדים ובעיקר בד״ר לחמני. זאת לאחר שסניה כצנלסון פרש מהשיחות שהיו לו עם לחמני וגלבר על איחוד, מסיבות השמורות עימו.

אבל ככל שהבחירות התקרבו רוחו של נתי מור האסטרטג הורגשה היטב והיתה בכל מקום. כך למשל, בכל פעם שביקשנו ממנה תגובה לכתבה, היא התחמקה, וביקשה להתייעץ עם האסטרטג שלה. גם הפשיגות הפוליטיות שלה בנוכחותו היו תמוהות. לפי גורמים הוא בכלל לא נתן לה לדבר והיה מנהל במקומה ולא תמיד בצורה נעימה את השיחות. וכשרצה לסיים היה קם פוקד על גלבר לקום ולצאת. "זה היה ממש מביך ולא נעים מה שראינו" אומר אחד ממשתתפי שיחה כזאת במהלך מערכת הבחירות. "גם הגישה שלו הייתה כזו עצבנית ויהירה כאילו הוא מחזיק בידו מנית זהב".

הסיפור הזה היה מאוד מוזר, איך גלבר לא עצרה. איך אומרים 'עיניים להם, ולא יראו אוזניים להם, ולא ישמעו'. רק כיום, לאחר הבחירות אומרת גלבר למקורביה שהיא חוששת מאוד ״ששתלו לה״ כל מיני אנשים כדי להכשיל אותה בבחירות. היא מזכירה את זה בנשימה אחת עפ המהלך של ג'קי בן זקן ששילם הרבה כסף לחברת חקירות לדבריה כדי להפיל אותה. גלבר מלאה כרימון נגד נתי מור האסטרטג שלה, אותו היא רואה כחלק מרכזי בהתרסקות שלה. אם זה נכון זה פשוט בלתי נתפס: לשלם 300 אלף שקלים לאסטרטג ועוד להיכשל?

ההערכה הפוליטית שלי היא שאם גלבר הייתה מתחברת בשבוע האחרון לבחירות לד״ר אלי לחמני, ומתמודדת רק למועצת העירייה ותומכת בלחמני לראשות הכיר, ההערכה היא שד״ר לחמני היה היום ראש עירייה. החישוב פשוט: לחמני זכה כ-24 אחוזים, ועוד 8 אחוזים של גלבר היו גורמים לסיבוב שני בין ד״ר לסרי לד״ר לחמני, ויש להניח שד״ר לחמני היה נבחר. אטלם בגלל העקשנות של הלן גלבר שקיבלה את העצות מהאסטרטג שלה, נתי, לסרי זכה בראשות העירייה עם כמה מאות קולות שהובילו אותו לנצחון דחוק מאוד בסיבוב הראשון.

ההישג הגדול של לחמני לאט לאט חודר ורק עכשיו ד״ר לסרי מתחיל לעכל את הישגיו של ד״ר לחמני בבחירות, ללא תמיכת החרדים, ללא תמיכת המגזר הרוסי. הוא זכה קרוב ל25% מכלל הקולות מהציבור הכללי ועבר את לסרי בקרב הזה. ד"ר לסרי לא יכול לבוא בטענות על הישגיו של ד״ר לחמני, שזכה בקולות הציבור הרחב, וללא התערבות אדמו"רים ורבנים, וללא קולות של דוברי השפה הרוסית, ד״ר לחמני זכה בגדול בקולותיהם של תושבי אשדוד הוותיקים, , הצעירים, המבוגרים, בוני העיר ומייסדיה. האם אלה הסיבות שלסרי היה מלא על לחמני האם זה מה שהוביל אותו בישיבת מועצת העיר האחרונה בשבוע שעבר להתפרץ על ד"ר לחמני ולכנות אותו גזען ועל גבול האנטישמי.

תוצאות הבחירות האחרונות מלמדות דבר אחד ברור. שום דבר לא מונח בכיס של אף אחד. אם ד״ר לסרי חושב שכל מה ששעה בתקופתו כמו: בית החולים, מערכת כבישים חדישה, איכות החיים בעיר ועוד כהנה וכהנה וזאת בתוספת ליקוקים והתחנפויות של מקומונים ואתרי אינטרנט, הם אלה שיעניקו לו ניצחון סוחף, טעות גדולה בידיו.

בבחירות האחרונות התברר כי בחירתו של ד"ר לסרי אינה בטוחה בפעם הבאה, והפעם הוא נבחר רק בגלל שהלן גלבר לקחה את העצות של יועצה האטסטרגי. כי כבר אמרתי לעיל שאם הייתה מתחברת ללחמני, היום לחמני היה ראש העירייה. במילים פשוטות: הכל שביר, הכל גמיש והכל לא ביידיים של אף אחד. לא מן הנמנע שבפעם הבאה תתמודד אחת או אחד מרשימות ״האווירה״, שקצרו הצלחה בבחירות האחרונות, כמו שרון מרק מתנועת ״הלביאות״ או יניב קקון מרשימת ״אשדודים״.

זו רק הערכה שלי וייתכן, וד״ר לסרי שהבטיח לפני הבחירות כי תמה תקופת ״המלחמות״ ויפתח תקופה חדשה כמו קבלת קהל, בריתות בין גופים פוליטיים, הרחקת יועצים, ועיתונאים לקקנים, ירידה אל העם הפשוט, יש סיכוי גדול שלאור ״העשייה״ יהפוך לראש עירייה יותר אהוד על כל חלקי הציבור, הבחירות הבאות בשבילו יהיו הכל או כלום.

יד ביד

אני רוצה להזכיר כי במערכת הבחירות בשנת 2008, הודיע לי ד״ר לסרי שהוא מתכוון להיות ראש העירייה רק שתי קדנציות. דהיינו, לעשר שנים. לא רק אני שמעתי זאת ממנו גם אחרים ויש עדים חיים לזה. באותו הקשר היה ידוע שמי שמיועד להחליף אותו כראש העירייה, הוא כמובן עו"ד גבי כנפו, המשמש כממלא מקוןם ראש העירייה וזה שהביא לו את הנצחון בבחירות האחרונות. השניים יש לצייןם הולכים יד ביד עוד משנת 1998, כאשר לסרי התמודד לראשונה לראשות העירייה.

גבי כנפו נשאר נאמן לו בנפשו, בממונו, בנשמתו לאורך כל הדרך. אני מניח שלסרי הבטיח לו, שבבוא היום, הוא ימשיך את דרכו. עכשיו לאור תוצאות הבחירות ובעודה שחלה ירידה גדולה בכוחו הפוליטי של לסרי הן כראש עירייה, והן במנדטים למועצה (הם ירדו משלושה מנדטים לשניים בלבד) לסרי לא יכול ואין בידו להבטיח לגבי כנפו שהוא יהיה ממשיכו. ד"ר לסרי עצמו עלול לא להיבחר בכלל בפעם הבאה, ולזכור שקם דור חדש אשר לא ידע את עו״ד גבי כנפו ואת ד״ר לסרי. כך שאם לעו"ד כנפו יש תקוות כל שהן, להיות ראש עירייה, זה צריך לקרות בעוד שנתיים וחצי. באמצע הקדנציה. ד"ר לסרי מתפטר, ועו"ד כנפו ייבחר על ידי חברי המועצה. בכך יגיע למערכת הבחירות הבאה כשהוא ראש עירייה בפועל, כמו שקרה באשקלון ובלא מעט ערים.

078078087087

אם מהלך שכזה זה לא יקרה בתוך הקדנציה הזו, עו"ד כנפו יהיה ממ״ק ראש העירייה לנצח נצחים או שייעלם בבחירות הקרובות מהמפה הפוליטית במצב שד״ר לסרי לא ייבחר בפעם הרביעית. מקורבים לעו"ד כנפו טענו פעם אחר פעם שאם הוא היה מתמודד במקום לסרי, הוא היה גורף מספר גדול יותר של קולות, אפילו באופן משמעותי. עו"ד כנפו, כך לפי מקורביו, יודע לברוח ממוקשים, רואה את התמונה הכוללת ולא מתעסק באגו ולא בענייני כבוד. נראה שד״ר לסרי, שיש לו מעלות טובות אחרות, בחר רק לאחרונה לאמץ את התנהלותו הפוליטית המתבקשת , ולהימנע ממלחמות מיותרות וממאבקי אגו, התנהלות שאפיינה אותו בשנים האחרונות.

אני מניח שבעקבות מאמרי זה יקומו המלעיזים ויגידו איך ״המחסנאי״ הזה, ומתכוונים לעו"ד כנפו שעשה את הונו מעבודה קשה ומניהול מחסן 2017 בנמל ומעוד חברות, רוצה להיות ראש עירייה. נכון, את עבודתו בחברת ״אלאלוף״ התחיל עו"ד כנפו כמחסנאי או כמנהל מחסן. בעקביות ובנאמנות למעביד שלו, התקדם מעלה מעלה, והגיע לתפקיד הבכיר ביותר בחברה. בנוסף גם לא קפא על שמריו, והוסמך כעו״ד. הוא כמעט אינו קשור בשערוריות ציבוריות ונחשב לפוליטיקאי מחונן. דווקא סיפור הצלחה כזה של עו"ד כנפו יכול להיות לעזר עבורו.

ולמרות מה שיש טוב אצל עו"ד כנפו יש לי ביקורת קשה על התנהלותו והתנהגותו בישיבות מועצת העירייה כלפי חברי מועצה. נכון שתפקידו לשמור על הסדר ולנהל ישיבות, אבל כמו שאומרים אצלנו במקורות "דרך ארץ קדמה לתורה". אני טוען עו"ד כנפו לא צריך לנהוג כפי שהוא נוהג ומשתיק את האופוזיציה. אני מציע לו שיקח דוגמא ממי שהיה ממ״ק ראש העירייה ויו״ר מועצת העירייה יצחק דרי. בתקופה שלו היה יצחק גל יו״ר האופוזיציה, שנלחם בחירוף נפש הרבה יותר מאשר האופוזיציה של היום.

אני מציע לך, עו"ד כנפו: אם יש לך כוונה להיות ראש העירייה, תיצור אווירה טובה ונוחה, וידידותית. אני בטוח שאתה רוצה להגשים את שאיפתך להיות ראש העירייה, כי כסף יש לך, מעמד יש לך, וכמו הנשיא טראמפ, ראשות עירייה תקפיץ את מעמדך הציבורי והיוקרתי, ואם לא תעשה את זה באמצע הקדנציה הזו, הסיכויים לכך נמוכים מאוד. הגיע הזמן מר כנפו לשנות גישה. הציבור באשדוד מאס בכוחניות והדרך לזכות בקולות קהל המצביעים האשדודי, היא בטוב ולא ברע. ממלכתיות נבחנת באורך רוח, בקבלת דעה אחרת ובאפשרות לתת לחברי האופוזיציה במה להשמיע, ולתקשורת במה לבקר. משם עו"ד הדרך ללבות המצביעים, לפתקי המצביעים ולכיסא של הדוקטור, תהיה סלולה. קח מלסרי את החזון ואמץ לעצמך את אורך הרוח.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן